En laita.Jaapppi kirjoitti:Laitetaampa nimeä listaan.
Penkityspäivä
Re: Penkityspäivä
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Penkityspäivä
No kuinka penkissä sitten kävikään?
Kestikö koneet rääkin?
Kestikö koneet rääkin?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Penkityspäivä
Kiitokset myös täältä.250hp/5372 rmp ja 394Nm/3169 rmp.Saa nukkua yöt rauhassa...
9-3 aero 2001
300++
300++
Re: Penkityspäivä
Iso kiitos Vesalle järjestelyistä - tapahtuma oli onnistunut ja etäisyyskin juuri sopiva pääkaupunkiseutulaiselle.
Saabiton Saabisti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Penkityspäivä
Montako porsi ja missä lista tuloksista?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Penkityspäivä
Kiitos osallistujille ja W-Dynon Vesalle myös, kahvitarjoilua unohtamatta.
Päivän epistola oli alakanttiin jääneet toteuneet ilmamassat yläkierroksilla eli kotiläksyiksi jäi ainakin peruspaineiden tarkistelua. Siten huipputeho jäi odotetusta vaikka vääntölukemat täsmäsivätkin.
Muutamassa tapauksessa tuolla ei ollut merkitystä koska suuttimet oli tapissa joka tapauksessa.
Todistettua tuli myös ettei 46S+non-tcs autot ole dynottavissa ilman lisäjärjestelyjä, tähän pitää panostaa jatkoa silmälläpitäen.
Yhtään porsimusta ei tullut, tuollainen vetäisyhän on reilusti lyhyempi rasitus kuin mailin veto. Tuloksia saa kukin tavallaan julkaista jos haluaa.
Otetaan uusiksi jos kiinnostusta löytyy
Päivän epistola oli alakanttiin jääneet toteuneet ilmamassat yläkierroksilla eli kotiläksyiksi jäi ainakin peruspaineiden tarkistelua. Siten huipputeho jäi odotetusta vaikka vääntölukemat täsmäsivätkin.
Muutamassa tapauksessa tuolla ei ollut merkitystä koska suuttimet oli tapissa joka tapauksessa.
Todistettua tuli myös ettei 46S+non-tcs autot ole dynottavissa ilman lisäjärjestelyjä, tähän pitää panostaa jatkoa silmälläpitäen.
Yhtään porsimusta ei tullut, tuollainen vetäisyhän on reilusti lyhyempi rasitus kuin mailin veto. Tuloksia saa kukin tavallaan julkaista jos haluaa.
Otetaan uusiksi jos kiinnostusta löytyy
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Kiitokset kumpaisellekin. Positiivisesti kyllä itse yllätyin tuosta lukemasta. Ajattelin, että jos kakkosella alkaa niin kelpaa. Tosin tästä reissusta viisastuneena voisi varmaan harkita pieniä rautapuolen päivityksiä. Ja tässä utelialle käppyrää allekirjoituksen LPT-tonnarista: https://www.dropbox.com/s/yrxu1w0o3wo2n ... .53.16.jpg
EDIT: Lisätäänpä videokin kaveriksi. http://www.youtube.com/watch?v=6uOVjC0-puE
EDIT: Lisätäänpä videokin kaveriksi. http://www.youtube.com/watch?v=6uOVjC0-puE
Viimeksi muokannut haffu, Su Syys 15, 2013 11:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Penkityspäivä
Inertiadynossa (riippuen mikä on rullien inertia) myös voi usein olla niin että toteutuneet ahdot ja massat jäävät matalammiksi kuin esim. kadulla, jossa kuormaa on enemmän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Penkityspäivä
Mikäs siinä ?vesa67 kirjoitti:Kiitos osallistujille ja W-Dynon Vesalle myös, kahvitarjoilua unohtamatta.
Todistettua tuli myös ettei 46S+non-tcs autot ole dynottavissa ilman lisäjärjestelyjä, tähän pitää panostaa jatkoa silmälläpitäen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Penkityspäivä
Omia tuloksia vertasin kolmosella vetäisyyn tiellä ja samalla tavalla ilmamassat tippuu yläpäässä, tarkka vertailu on mahdoton T7suiten logituksen sampleraten takia mutta riittävän samansuuntaiset. Lisäksi yhdellä autolla kokeiltiin rullilla "jyrkempään ylämäkeen" ja lopputulokseen taisi tulle 2 hp lisää jos oikein muistan.jcarlson kirjoitti:Inertiadynossa (riippuen mikä on rullien inertia) myös voi usein olla niin että toteutuneet ahdot ja massat jäävät matalammiksi kuin esim. kadulla, jossa kuormaa on enemmän.
Edelleen itselle hyöty on enemmänkin siinä että on vakiona pysyvä vertailuympäristö muutoksien verifioinnissa ja numerot on eilisenkin materiaalin valossa edelleen inhorealistiset. Mailin tulokset on sitten lopullisempi totuuskoe.
Myös V8 kompressorin numerothan vastasivat tehtaan lupaamia jos oikein ymmärsin.
Takapyörät ei pyöri, 46S softa pysyy peruspaineilla jos ei ole tcs/esp nappia millä napata toiminto pois päältä. Kannattaa koittaa itse jos epäilyttää.nugge kirjoitti:
Mikäs siinä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Penkityspäivä
Omalla kohdalla taisi tapahtua jotain tämän suuntaista:jcarlson kirjoitti:Inertiadynossa (riippuen mikä on rullien inertia) myös voi usein olla niin että toteutuneet ahdot ja massat jäävät matalammiksi kuin esim. kadulla, jossa kuormaa on enemmän.
Lokitin Innovaten OT-2:lla penkkivetäisyn (RPM, MAF, MAP, etc) ja referenssidatana toimivat tien päällä tehdyt vetäisyt menomatkalla Parolaan ja paluumatkalla kotiin. Penkissä oli ahtoja max 1,26bar ja "kadulla" taasen 1,32 - 1,34bar. Ilmamassassa jäätiin esim. parhaan väännön kohdalla reilu 100mg/c - tosin T8-Saabin ilmamassamittari ei ilmeisesti ole kauhean tarkka kapistus isommalla kuormalla...
Saabiton Saabisti
Re: Penkityspäivä
Aika kovat paineet sulla T8 koneessa... Mikä viritystaso sulla on? Mutta tähän asiaan liittyen: Eli siis kävin itsekkin kesällä intertia penkissä ja tulosten mukaan n. 100mg/c puuttuisi ilmamassaa myös täällä..
Edit: Keski- ja yläkierrosalueelta.
Edit: Keski- ja yläkierrosalueelta.
Viimeksi muokannut Pakari, Su Syys 15, 2013 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Penkityspäivä
Eritelkää mielellään nuo vertailut keskikierrosalueelta ja sitten huipputehoalueelta. Ilmentymä oli että keskialueella ahtopaineisiin/ilmamassoihin päästiin aika tyydyttävästi mutta 5000 rpm:n molemin puolin oli jo nähtävissä tavoitteista jääntiä jolloin 100 mgC vastaa 25-30 hv:n eroa.
jc:llä lienee enemmän penkkistatistiikkaa kertynyt mutta tuollaiseen päätelmään minä päädyin. Voihan se olla ihan väärinkin pohdittu.
jc:llä lienee enemmän penkkistatistiikkaa kertynyt mutta tuollaiseen päätelmään minä päädyin. Voihan se olla ihan väärinkin pohdittu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Penkityspäivä
Penkitystävarten tarvii välipiuhan vasemman etu- ja takarenkaan välille.vesa67 kirjoitti:Takapyörät ei pyöri, 46S softa pysyy peruspaineilla jos ei ole tcs/esp nappia millä napata toiminto pois päältä. Kannattaa koittaa itse jos epäilyttää.
Omaani tein etuanturille kaksi liitintä, joista toiseen kytken ton takarenkaalle menevän välipiuhan. Välipiuhassa on toisessa päässä pienet johdinholkit, jotka työnnetään takarenkaan abs-liittimen vastakappaleeseen. Näin saadaan nopeustieto tuleen taka-anturilta