Pinl vs. mAir

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, uusi MAF sisällä, uusi sytytyskasetti. Tili polkaistua muutamannen kerran autoa motarilla.

Arvoja esim.
Pinl: 2115
mAir: 1228

Eli vanhasta MAF:ista erona vain tuo mAir joka kasvoi. Toisaalta ihmettelen miksi Pinl menee yli 1900. Kylmemmällä koneella 2200 alueella kävi.

Video: http://youtu.be/-BmkjYM2tu8 (Huom. 2X hidastus)

Eli voiko jollain olla ideaa miksi Pinl taittuu yli sen mitä pitäisi? Onko ok arvot?

P.S.
Tälläisen kiihdyttelyn myötä sain 31 MIFIä. Kasetin ikä pari viikkoa. Onko ok? Varmaan tulivat kun päästi kaasun (pätkäkiihdyttelyjä, jotta pysyttäis nopeusrajoituksissa).?
Viimeksi muokannut Shadow_Fi, La Syys 28, 2013 19:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Bensaa vai etanolia, mitkä tehot otettu ulos jne olisi kiva tietää.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ilmamassa 1160, tehot 250-260hv (bensalla 375Nm), sisällä 95E10, biopower softa.

P.S.
Mifit 95:sta bensasta?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Mites nakut ??
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Miksi käytät 95oct? Käytä tok 98octaanista. Eikös toi ahtopaine ole ihan normaali noille tehoille? Vähä varmaa saattaa pakoputki olla tukossa, ei virtaa tarpeeks.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ja miksei voi käyttää RE 85 merkkistä polttoainetta ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5834
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Pakari »

No kun sitä ei saa ihan kaikkialta... Ihmiset liikkuu muillakin kuin RE85 asemien alueilla.. Mutta ehdottomasti 98sia tankkiin ei 95:sta kun bensiiniä tankataan.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Njoo, saattaa olla vähän katti jo tukossa. Sen verran mustuu tuo pakoputken pää (siis se kromattu härdelli putken päässä) että tuntuis katista tulevan garretin jämiä vain ulos. Jos olisi jotain öljyä palanut niin kait se pakoputken pää olisi mustunut ympäriltä eikä vain alapuolelta (kondenssivesi huuhtelee?).

Mutta kerta kun ei vaikuta ajoon, ja tuntuis sitä pakokaasua tulevan ulos asti, niin kaitpa annan olla. Auto käyttäytyy ihan hyvin.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ihan hyvät arvot nuo on, 1230mg on tuossa softassa käytännössä pyyntinä joka näemmä myös toteutuu. Kuristava imuputki voi aavistuksen nostaa ahtoja vrt. alkuperäinen B235R. Kaasun nostossa tulevat muutamat mifit ei ole syytä huoleen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

http://www.youtube.com/watch?v=5o7PbTmyJeA

Jotain hämminkiä näyttäis minullakin olevan. Biopower stage 1 ja Garret GT17.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Softan pyynnistä en tiedä mutta aavistuksen alakanttiin mAir suhteessa Pinl:iin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

jcarlson kirjoitti:Softan pyynnistä en tiedä mutta aavistuksen alakanttiin mAir suhteessa Pinl:iin.
Käsittääkseni sieltä on se 1150mg otettu jotka sieltä on otettavissa. Videolla mAir käy parhaimmillaan 1149 ja pinl huitelee yli 2000. Eikös sen pinl:in pitäisi olla max 1700-1800 näillä ilmamassoilla? Auto on automaattilaatikolla ja kikkailin tuon videolla olevan vedon kolmosvaihteella ja winter napilla.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se suunnilleen sen 0,9 bar tai 1850-1900 Pinl vaatii tuohon 1150mg.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja mikan »

Omaa automaatti Aeroa kokeilin kolmosvaihteella ja enimmillään antaa lukemat mAir 1350 ja Pinl 2350. Vaasasta kotoisin oleva bensasofta.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

1250 on pyynti ko. softassa joten ahdot karkaa jostain syystä jos 1350 näytti. 2350 kuulostaa vähän liialliselta, jos ilmamassamittari ei ole uusi/uudehko niin vaihtoon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin