Tuli vaihdettua lämmityslaitteen "hana" kun vuosi jäähdytinnestettä pihalle ja samalla törmäsin uuteen ongelmaan. (On muuten paskamainen vaihtaa ilman kunnon pihtejä tuo hana)
Edellinen omistaja oli tehnyt hienon patentin. Jollain töhnällä yritetty laittaa tuota bypassille menevää johtoa kiinni tuohon ohjausventtiiliin. Eli siitä ohjausventtiilistä on irronnut se letkun paikka. Irtosi lopullisesti kun piti taivuttaa tuota hieman, että mahtuu työskentelemään.
Selailin vähän nettiä ja näyttäisi, että tuon ohjainboksin voisi ohittaa?
Tulipa uusittua noita letkuja itsekkin, oli tuolta alipaineventtiililtä kaasuläppäkotelolle lähtevä letku valmiiksi poikki. Nyt sitten kotelolta tulpattuna.
Itsellä oli myös sielä seassa T-haara , joka meni jollekkin punakantiselle takaiskulle, josta taas sitten lähti letku jonnekkin alaspäin rintapellin syövereihin...?
Laitoin ton T-haaran siihen bypassilta imusarjaan menevän letkun väliin, kuten saabtunessin ohjeessa oli..
Oli tosiaankin nuo kaikki letkut aikas haperossa kondiksessa.
Viimeksi muokannut Fakiiri, La Syys 28, 2013 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Fakiiri kirjoitti:Jaa, liittykö suoraan tohon modiin vai muihin ongelmiin ?
Paha mennä sanomaan, en ole vielä asiaa selvitellyt. Tuon tekemisen jälkeen kuitenkin vasta rupesi temppuilemaan. Aika harvakseltaan kuitenkin tekee, on tuo nimittäin ollut jo toista kuukautta pellin alla. Aamusella käynyt molemmilla kerroilla niin, että liikenenvaloja lähestyessä päästänyt kaasun ja heittänyt vapaalle. Tuon jälkeen dippaa kierrokset niin alhaalle että sammuu.
Spol kirjoitti:^^ jotain pahasti pielessä jos sammuu. Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut tuon virityksen kanssa. Kuulostaa siltä että on vuoto jossain.
Jep, stage 4 femmassa tuo modi on ollut jo kolmisen vuotta, auto toimii täysin moitteettomasti.
Eipä tuosta modista havaittavaa hyötyä ollut ko. autossa, yksi potentiaalinen vikaantuva venttiili ohitettu kuitenkin, eikä mitään havaittavaa haittaakaan ole ilmaantunut vuosien varrella, niin joutaa olla paikoillaan
Tuo magneettiventtiili yhdistää bypass venttiilille letkut ennen ja jälkeen kaasuläppää. Modissa letku kytketään kiinteästi kaasuläpän jälkeiseen nippaan. Yritän ymmärtää tuon modin vaikutusta parempaan kaasunvastaavuuteen, joten olenko oikeassa, jos väitän, että venttiilin ohituksella pintakaasulla bypass on hieman auki ja turbo pyörii vapaammin (alipaine on suurempi läpän jälkeen, kuin ennen sitä). Kaasua enemmän polkaisemalla läppä aukeaa ja paine tasoittuu molemmin puolin läppää. Turbon pyöriessä kovemmin edeltävässä tilanteessa saadaan ahtopaineet aikaisemmin nostettua.
Ilman modia mankku ohjaa paineen läpän yläpuolelta bypass venttiilille ja pitää venttiilin varmemmin kiinni tasakaasutilanteessa.
Fakiiri kirjoitti:Tulipa uusittua noita letkuja itsekkin, oli tuolta alipaineventtiililtä kaasuläppäkotelolle lähtevä letku valmiiksi poikki. Nyt sitten kotelolta tulpattuna.
Itsellä oli myös sielä seassa T-haara , joka meni jollekkin punakantiselle takaiskulle, josta taas sitten lähti letku jonnekkin alaspäin rintapellin syövereihin...?
Laitoin ton T-haaran siihen bypassilta imusarjaan menevän letkun väliin, kuten saabtunessin ohjeessa oli..
Oli tosiaankin nuo kaikki letkut aikas haperossa kondiksessa.
Kertomus on kuin minun femmasta. Mulla pomppi irti tuo venttiililtä imusarjaan menevä letku, ei siis ollut poikki. Semmoinen ero tuli ajoon, ett nelosta voi käyttää kaupunkiajossa. Ennen kurisi ja korisi nelosella.
Mulla risteilee nuo letkut hieman eritavalla, kuin noissa modikuvissa. Siellä on pari t-haaraa + joku väli letku. Minne tuo rintapellin läpi menevä menee? Varmaan kohta sekin vaihdon tarpeessa.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Joo, mulla ei ollu kun yksi T-haara, en tiedä meneekö tuo takaiskullinen rintapellin läpi, mielestäni sukelsi vain alaspäin jollekkin rekkulalle joka oli rintapellissä kiinni.
Mielestäni tuohon takaiskulle lähtevä letku oli aika hyvässä kunnossa, verrattuna tuohon bypassilta lähteneeseen pitkään letkuun.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC