Koskahan bemarien virtalukot siirtyy keskikonsoliin?

Asia ei ole aivan noin mustavalkoinen. Vapaalla rullaamalla pääsee sopivassa maastossa useita kilometrejä, moottorijarruttamalla joitain kymmeniä tai satoja metrejä.Markkanenn kirjoitti:Miten voi parantaa polttoainetaloutta, moottorijarrutuksessahan polttoainetta ei syötetä moottoriin ollenkaan, vapaalla lirutellessa syötetään.
Tietosi on väärässä.Rattivaihde kirjoitti:Mun tietääkseni katalysaattorillisissa autoissa polttoainetta päästetään aina hieman läpi jotta katti ei pääse viilenemään toimintalämpötilasta...
Pikaisella googlailulla ei 100% faktaa tästä irronnut, mutta sen suuntaista sisältöä löytyy, että uudehkoissa kulkineissa pyritään tosiaan pitämään katti toimintalämpöisenä moottorijarrutuksessakin, pienet polttomäärät tai jälkipolttoja, mitä lie. Eli kyllä polttoainetta hieman kuluu silloinkin.Coltti kirjoitti:Tietosi on väärässä.Rattivaihde kirjoitti:Mun tietääkseni katalysaattorillisissa autoissa polttoainetta päästetään aina hieman läpi jotta katti ei pääse viilenemään toimintalämpötilasta...
Bemarissahan on virtalukko ollut keskikonsolissa jo kauan ennen Saabia (BMW 700 LS eli E107).AZP kirjoitti: Koskahan bemarien virtalukot siirtyy keskikonsoliin?
Onko kukaan kellottanut sekkarilla kuinka kauan keskimääräinen moottorijarrutus Suomen liikenteessä kestää? Tuskin katti hirveästi ehtii jäähtyä. Alpit on tietty eri juttu.Tobbana kirjoitti:Pikaisella googlailulla ei 100% faktaa tästä irronnut, mutta sen suuntaista sisältöä löytyy, että uudehkoissa kulkineissa pyritään tosiaan pitämään katti toimintalämpöisenä moottorijarrutuksessakin, pienet polttomäärät tai jälkipolttoja, mitä lie. Eli kyllä polttoainetta hieman kuluu silloinkin.Coltti kirjoitti:Tietosi on väärässä.Rattivaihde kirjoitti:Mun tietääkseni katalysaattorillisissa autoissa polttoainetta päästetään aina hieman läpi jotta katti ei pääse viilenemään toimintalämpötilasta...
-Sami