Ilmamassamittarin vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
AERO 9-5
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Loka 17, 2013 20:18

Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja AERO 9-5 »

Elikkä pitääkö vag kuitata uuden immun asentamisen jälkeen? Vaihdoin tänään 00 aeroon uuden "immun" ja sen jälkeen ilmaantu nykimistä kiihdyttäessä täyskaasulla. Lisäksi alko tyhjäkäynti seilaamaa 800-900 välissä. Kiitos jo etukäteen!
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ei kannata vielä pienen nykimisen takia päivittää VAGiinn 8)

Tarkoitat vag :illa mitä ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Toki laitoit immun oikein päin?

:mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5834
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Lähtökohtaisesti adaptaatiot on hyvä nollata kun vaihtaa niinkin tärkeän komponentin joka vaikuttaa ratkaisevasti säätöihin kuin ilmamassamittarin. Eli akun kengät hetkeksi irti.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
AERO 9-5
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Loka 17, 2013 20:18

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja AERO 9-5 »

9000 automaatilla kirjoitti:Toki laitoit immun oikein päin?

:mrgreen:

Joo kyllä se oikeinpäin meni :D
AERO 9-5
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Loka 17, 2013 20:18

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja AERO 9-5 »

Pakari kirjoitti:Lähtökohtaisesti adaptaatiot on hyvä nollata kun vaihtaa niinkin tärkeän komponentin joka vaikuttaa ratkaisevasti säätöihin kuin ilmamassamittarin. Eli akun kengät hetkeksi irti.

Sitä koitin ensimmäisenä, mutta ei tuntunu tehoavan. Niinsanotussa normiajossa pelaa hyvin, mutta heti ku kierrokset nousee yli 4500 alkaa nykiminen. Vikavalon sytytti kerran, mutta se kuittaantu tolla akunkengän irrotuksella, sidiin tuli vikakoodi 258, mikä viittaa mm immuun tai vuotoon immun ja läpän välillä. Ja epäilen kyllä et pakasta vedetty immu ois rikki :/
AERO 9-5
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Loka 17, 2013 20:18

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja AERO 9-5 »

Niin ja BTW käytin saabin tiistaina saabcomilla mäntsälässä ohjelmoinnissa steg1ja re85 tuli laitettua ;) siellä huomattii että immu on vaihtokunnossa. Vanhalla immulla ei pätkiny mutta väännöt ja veto hukassa. Uudella väänöt nous huomattavasti, mutta kaupanpäälle tuli noi tyhjäkäyntihäiriöt ja pätkimiset yläkierroksilla. Nii ja voikohan vapaavirtaussuodatin vaikuttaa jotenki ton immun toimintaa?
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Poy »

AERO 9-5 kirjoitti:Nii ja voikohan vapaavirtaussuodatin vaikuttaa jotenki ton immun toimintaa?
Likaa ilmamassamittaria => joutuu puhdistamaan useammin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Eikös nyrkkisääntö ollut, että vv filsut ei oikein sovellu näihin vehkeisiin... Tehon sijaan tarjoavat huolta ja murhetta :mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Ilmamassamittarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

^
Eikä ainoastaan Saabeissa...
Vastaa Viestiin