Ilmamassamittarin vaihto
Ilmamassamittarin vaihto
Elikkä pitääkö vag kuitata uuden immun asentamisen jälkeen? Vaihdoin tänään 00 aeroon uuden "immun" ja sen jälkeen ilmaantu nykimistä kiihdyttäessä täyskaasulla. Lisäksi alko tyhjäkäynti seilaamaa 800-900 välissä. Kiitos jo etukäteen!
Re: Ilmamassamittarin vaihto
Ei kannata vielä pienen nykimisen takia päivittää VAGiinn
Tarkoitat vag :illa mitä ?

Tarkoitat vag :illa mitä ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ilmamassamittarin vaihto
Toki laitoit immun oikein päin?


Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ilmamassamittarin vaihto
Lähtökohtaisesti adaptaatiot on hyvä nollata kun vaihtaa niinkin tärkeän komponentin joka vaikuttaa ratkaisevasti säätöihin kuin ilmamassamittarin. Eli akun kengät hetkeksi irti.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Ilmamassamittarin vaihto
9000 automaatilla kirjoitti:Toki laitoit immun oikein päin?
Joo kyllä se oikeinpäin meni

Re: Ilmamassamittarin vaihto
Pakari kirjoitti:Lähtökohtaisesti adaptaatiot on hyvä nollata kun vaihtaa niinkin tärkeän komponentin joka vaikuttaa ratkaisevasti säätöihin kuin ilmamassamittarin. Eli akun kengät hetkeksi irti.
Sitä koitin ensimmäisenä, mutta ei tuntunu tehoavan. Niinsanotussa normiajossa pelaa hyvin, mutta heti ku kierrokset nousee yli 4500 alkaa nykiminen. Vikavalon sytytti kerran, mutta se kuittaantu tolla akunkengän irrotuksella, sidiin tuli vikakoodi 258, mikä viittaa mm immuun tai vuotoon immun ja läpän välillä. Ja epäilen kyllä et pakasta vedetty immu ois rikki :/
Re: Ilmamassamittarin vaihto
Niin ja BTW käytin saabin tiistaina saabcomilla mäntsälässä ohjelmoinnissa steg1ja re85 tuli laitettua
siellä huomattii että immu on vaihtokunnossa. Vanhalla immulla ei pätkiny mutta väännöt ja veto hukassa. Uudella väänöt nous huomattavasti, mutta kaupanpäälle tuli noi tyhjäkäyntihäiriöt ja pätkimiset yläkierroksilla. Nii ja voikohan vapaavirtaussuodatin vaikuttaa jotenki ton immun toimintaa?

Re: Ilmamassamittarin vaihto
Likaa ilmamassamittaria => joutuu puhdistamaan useammin.AERO 9-5 kirjoitti:Nii ja voikohan vapaavirtaussuodatin vaikuttaa jotenki ton immun toimintaa?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ilmamassamittarin vaihto
Eikös nyrkkisääntö ollut, että vv filsut ei oikein sovellu näihin vehkeisiin... Tehon sijaan tarjoavat huolta ja murhetta 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ilmamassamittarin vaihto
^
Eikä ainoastaan Saabeissa...
Eikä ainoastaan Saabeissa...