ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

vesalla tietoa mikä sen tervan sinne tekee?

paska linjastossa/tankissa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

RE85:n 15% bensaosuudessa oleva lisäaineistus.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole varmaa tietoa mutta kokemuspohjaisesti sitä löytyy ja tuosta omasta tonnarista pitää pari kertaa vuodessa bensalla pyyhkäistä nokat puhtaaksi kun alkaa kylmäkäynnistys kenkkuilemaan. Tonnarissa suutintukin nosto on niin helppoa ettei tarvi edes bensalle vaihtaa sen takia.
Tästä oli aiemmin keskustelua täällä(kin) foorumilla, st1 ei ainakaan tunnustanut tietävänsä mistä on kyse mutta taitaa olla kaikkien virallisten biopower/flexfuel autojen ohjeissa neuvo käyttää bensaa säännöllisin väliajoin syystäkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mutu-tuntumalta sanoisin että paljon huohottava kone tukkii nuo suuttimet nopeammin. Tuo vanha pannu oli väljä joka päästä ja tuntu että suuttimia saa kokoajan olla huuhtomassa.. Etanolilla kerkesin tonnin pari ajamaan niin sinä aikana piti kertaalleen putsata suuttimet ja heti rukata suutinvakiota alaspäin kun muuttu rikkaalle. Ensin tasaisin väliajoin piti nostaa vakiota..

Nyt uudella pannulla kun käytin suuttimia irti niin ei yhtään keränny päihin tavaraa, vanhalla pannulla olis jo pitäny luultavasti putsata. Myös AFR on pysynyt samana kokoajan ja kylmäkäynnistys..

Bensansuodatinta vaihtaessa astiassa oli pohjalla vanhat karstaiset/mustat öljynjämät niin se etanoli ei liuennu kovin hyvin siihen öljyyn, se vanha jäteöljy muuttu juurikin semmoseksi kokkareiseksi töhnäksi mitä sieltä suuttimien päästä putsataan..
Täytyy seurata, tolla uudella koneella ei ole kilometriäkään ajettu bensalla (vielä) joten on jännä nähdä miten alkaa tota saissea keräätymään...
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja kallek »

Samuli.k kirjoitti:Kyl se nyt tuntus toimivan jo paljon paremmin. Lähti aamulla melkein laakista käymään ja ero entiseen suuri. Eli bensa auttoi. Väljäks en jaksais kuvitella, tai öljyä ei ainakaan häviä tippaakaan 6tkm välillä ja äänetön moottori ja "voima" tallessa. 280tkm ajettu.
Sama juttu mulla, kun saatiin softa vihdoinkin sellaiseksi että toimii kylmänä niin pitää bensaa tankata silloin tällöin, 5-10 tankillisen välein. Toki webastoa käyttämällä ei pahemmin tunnu noi pakkaset...
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Vastaa Viestiin