vesalla tietoa mikä sen tervan sinne tekee?
paska linjastossa/tankissa?
ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma
RE85:n 15% bensaosuudessa oleva lisäaineistus.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma
Ei ole varmaa tietoa mutta kokemuspohjaisesti sitä löytyy ja tuosta omasta tonnarista pitää pari kertaa vuodessa bensalla pyyhkäistä nokat puhtaaksi kun alkaa kylmäkäynnistys kenkkuilemaan. Tonnarissa suutintukin nosto on niin helppoa ettei tarvi edes bensalle vaihtaa sen takia.
Tästä oli aiemmin keskustelua täällä(kin) foorumilla, st1 ei ainakaan tunnustanut tietävänsä mistä on kyse mutta taitaa olla kaikkien virallisten biopower/flexfuel autojen ohjeissa neuvo käyttää bensaa säännöllisin väliajoin syystäkin.
Tästä oli aiemmin keskustelua täällä(kin) foorumilla, st1 ei ainakaan tunnustanut tietävänsä mistä on kyse mutta taitaa olla kaikkien virallisten biopower/flexfuel autojen ohjeissa neuvo käyttää bensaa säännöllisin väliajoin syystäkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma
Mutu-tuntumalta sanoisin että paljon huohottava kone tukkii nuo suuttimet nopeammin. Tuo vanha pannu oli väljä joka päästä ja tuntu että suuttimia saa kokoajan olla huuhtomassa.. Etanolilla kerkesin tonnin pari ajamaan niin sinä aikana piti kertaalleen putsata suuttimet ja heti rukata suutinvakiota alaspäin kun muuttu rikkaalle. Ensin tasaisin väliajoin piti nostaa vakiota..
Nyt uudella pannulla kun käytin suuttimia irti niin ei yhtään keränny päihin tavaraa, vanhalla pannulla olis jo pitäny luultavasti putsata. Myös AFR on pysynyt samana kokoajan ja kylmäkäynnistys..
Bensansuodatinta vaihtaessa astiassa oli pohjalla vanhat karstaiset/mustat öljynjämät niin se etanoli ei liuennu kovin hyvin siihen öljyyn, se vanha jäteöljy muuttu juurikin semmoseksi kokkareiseksi töhnäksi mitä sieltä suuttimien päästä putsataan..
Täytyy seurata, tolla uudella koneella ei ole kilometriäkään ajettu bensalla (vielä) joten on jännä nähdä miten alkaa tota saissea keräätymään...
Nyt uudella pannulla kun käytin suuttimia irti niin ei yhtään keränny päihin tavaraa, vanhalla pannulla olis jo pitäny luultavasti putsata. Myös AFR on pysynyt samana kokoajan ja kylmäkäynnistys..
Bensansuodatinta vaihtaessa astiassa oli pohjalla vanhat karstaiset/mustat öljynjämät niin se etanoli ei liuennu kovin hyvin siihen öljyyn, se vanha jäteöljy muuttu juurikin semmoseksi kokkareiseksi töhnäksi mitä sieltä suuttimien päästä putsataan..
Täytyy seurata, tolla uudella koneella ei ole kilometriäkään ajettu bensalla (vielä) joten on jännä nähdä miten alkaa tota saissea keräätymään...
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: ng900(re85) T5 kylmä käynnistys ongelma
Sama juttu mulla, kun saatiin softa vihdoinkin sellaiseksi että toimii kylmänä niin pitää bensaa tankata silloin tällöin, 5-10 tankillisen välein. Toki webastoa käyttämällä ei pahemmin tunnu noi pakkaset...Samuli.k kirjoitti:Kyl se nyt tuntus toimivan jo paljon paremmin. Lähti aamulla melkein laakista käymään ja ero entiseen suuri. Eli bensa auttoi. Väljäks en jaksais kuvitella, tai öljyä ei ainakaan häviä tippaakaan 6tkm välillä ja äänetön moottori ja "voima" tallessa. 280tkm ajettu.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99