auto on vakio 99 -84, ei "se valkoinen" eikä "se sininen" vaan se punainen. nyt parina viimeisenä päivänä on kylmällä autolla lähtiessä tapahtunut seuraavaa. ekat jarrutukset: jarrupoljin kivikova eikä painu yhtään, jarrut ei toimi. sitten alkaa vähän painumaan ja hetken päästä jarrut toimii normaalisti.
jarrunesteen vesi jäätynyt??
99 jarrut jäässä?
99 jarrut jäässä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mulla oli samaa ysikympissä. Luulin, että olis jarrunesteet jäässä. Yleensä ekassa risteyksessä teki ton tempun (talvella) ja sitten varmaan sen verran lämpes, ettei enää samalla reissulla jäätyny.
Mulla auttoi kyllä nesteiden vaihto.
Tosin voihan se vika olla tehostimessakin, kannattaa varmaan aloittaa jarrunesteiden vaihdolla, jos ei ole muistikuvaa milloin on viimeksi vaihdettu..
Mulla auttoi kyllä nesteiden vaihto.
Tosin voihan se vika olla tehostimessakin, kannattaa varmaan aloittaa jarrunesteiden vaihdolla, jos ei ole muistikuvaa milloin on viimeksi vaihdettu..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joo jarrunesteessä vettä jäätyy talvella ja kiehuu kesällä,syövyttää sylinterit vaarallinen juttu vaatii nesteen vaihdon.
Mutta se voi olla pahimmassa tapauksessa isompi juttu mitä ensin ajattelee.
Ilmaruuvit menee poikki sitten yrität irrottaa sylintereitä katkee jarruputket ja kumiletkut kärsii.Vanhan auton huoltaminen voi olla joskus mielenkiintoista puuhaa.
Toi nesteen vaihto kuuluisi auton huoltoon mutta kuin moni sen tekee.
Aikanaan opelin huollossa vaihdettiin 20tkm/vuosi välein.Tuskin nykyään niin usein missään autossa mutta vaihtaa ne joskus pitää.
Mutta se voi olla pahimmassa tapauksessa isompi juttu mitä ensin ajattelee.
Ilmaruuvit menee poikki sitten yrität irrottaa sylintereitä katkee jarruputket ja kumiletkut kärsii.Vanhan auton huoltaminen voi olla joskus mielenkiintoista puuhaa.
Toi nesteen vaihto kuuluisi auton huoltoon mutta kuin moni sen tekee.
Aikanaan opelin huollossa vaihdettiin 20tkm/vuosi välein.Tuskin nykyään niin usein missään autossa mutta vaihtaa ne joskus pitää.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
toisaalta tässä ei monen asteen pakkasia edes ole ollut, mutta ei kai pieni veden määrä suurta pakkasta jäätyäkseen tarvitsekaan.
eiköhän noi jarrunesteet tule vaihdettua kun lähiaikoina tulee katsastusremppaa tehtyä... pitääkin heti tarkistaa tuo tehostimen alipaineletku.
eiköhän noi jarrunesteet tule vaihdettua kun lähiaikoina tulee katsastusremppaa tehtyä... pitääkin heti tarkistaa tuo tehostimen alipaineletku.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)