Sama täällä.Pakari kirjoitti:NG9-3 takajarrusatuloista menee se kerintä mekanismi rikki, ei johdu käyttämättömyydestä. Käytän joka kerta käsijarrua mutta 174tkm ja hajosi toiselta puolen tuo mekanismi jarrusatulasta. Toisen satulan hajoamista odotellessa.
93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Siis se kerintä mekanismi rikkoutuu ilman käyttöäkin? Aikas heikko sitten on kyseinen aparaatti. Missä tämä mekanismi satulassa on?
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Hylky tuli leimalla: etujouset poikki ja takajarrut liian kuluneet.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Ja jarrusatula vaihdettiin minunkin tapauksessa. Oli jäänyt jokin jumiin ja jäännyt ns "lukkoon". Jarrupala hieman enemmän kulunut tältä puolelta.jmaatta kirjoitti:Sama täällä.Pakari kirjoitti:NG9-3 takajarrusatuloista menee se kerintä mekanismi rikki, ei johdu käyttämättömyydestä. Käytän joka kerta käsijarrua mutta 174tkm ja hajosi toiselta puolen tuo mekanismi jarrusatulasta. Toisen satulan hajoamista odotellessa.
Ja sitten...älkää edes kysykö mitä muuta siinä oli (siis jumittuneen jarrusatulan kanssa liittyen). Liittyy kummiskiskin siihen itsesäätyvään xenonvaloon, ja vielä odotelessa koska taas pohksahtaa. SID alkoi rempan jälkeen vielä kertomaan vinkiksi että "Headlight levelling malfunction. Contact dealer"...dealershipissä.....no se on eri tarina.....
Mukavaa perjantaita
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Niin, tarkotin sitä että sillä ei ole merkitystä kun yleensä sanotaan että käsijarru menee rikki/jumiin jos sitä ei käytä. Mutta tässä tapauksessa sillä että sitä käyttää kokoajan ei ole vaikutusta tuon osan hajoamiseen. Se mekanismi on siellä satulan sisällä. Itellä meni ensin takajarru jumiin jäi pala laahaamaan kun sitten irtosi niin eipä enää ottanut käppäri kuin toispuoleisesti.SA9000AB kirjoitti:Siis se kerintä mekanismi rikkoutuu ilman käyttöäkin? Aikas heikko sitten on kyseinen aparaatti. Missä tämä mekanismi satulassa on?
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Tuskin tuo mekanismi siitäkään pitää jos ei sitä koskaan käytä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Kyllä, eli yhtälailla käyttämättömyys jumittaa mekanismin (rikkoo sen) ja on syynä jos ei kässäriä käytä kuin katsastus setä Normaalissa käytössä, eli pysäköintijarruna käytettynä se on mekanismina heikko ja rikkoutuu myös (tulee kilometrit täyteen). Niin tai näin, molempien rikkoutumisien isoin syy lienee kuran ja suolan pääsy takasatuloiden mekaniikkaan, sitä kun roiskuu käytti kässäriä tai ei
Mutta siis joo, itselläni myös oikean puolen satula vaihdettu kun jumitti ja käytän säännöllisesti käsijarrua.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Mutta siis joo, itselläni myös oikean puolen satula vaihdettu kun jumitti ja käytän säännöllisesti käsijarrua.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
2006 SS ja 200tkm. Korjattavaksi tuli "ylätukivarren pyörän puoleiset helat, takana vas ja oik"
En oo näitä ng-kolmosia rassaillu viellä yhtään. Meneekö käytännössä koko tukivarsi vaihtoon vai onko tuo vaan harhaanjohtava tieto pyörän puoleisista heloista, ikäänkuin ne olisi erikseen vaihdettavissa. Saako esim motonetista tähän kohtaan laatuosat vai onko luotettava alkuperäiosaan?
En oo näitä ng-kolmosia rassaillu viellä yhtään. Meneekö käytännössä koko tukivarsi vaihtoon vai onko tuo vaan harhaanjohtava tieto pyörän puoleisista heloista, ikäänkuin ne olisi erikseen vaihdettavissa. Saako esim motonetista tähän kohtaan laatuosat vai onko luotettava alkuperäiosaan?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Koko ylätukivarsi vaihtoon. Muotonsa vuoksi kutsutaan bumerangiksi.
Ei ole kallis osa ja mm. Motonetista löytyy.
Ei ole kallis osa ja mm. Motonetista löytyy.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Saapikas katsastettu tänään huomautuksitta Vielä ei ole näillä kilsoilla tullut haasteita auton kanssa. Muistelen, että aikoinaan vuonna yx ja kax silloinen kuplavolkkarini jäi konttorin pihaan. Sieltä sen sitten myin suoraan seuraavalle omistajalle - recycling
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
TTiD katsastettu tänään. Matkalla pyörähti 90tkm mittariin. Nyt saa taas ajella melkein 2,5 vuotta ennen seuraavaa kertaa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Oli nyt tänään 7. kerta, kun katsastin.
Ei hylkyä, eikä edes huomautustakaan ole koskaan tullut. Ei tänäänkään.
Tiesin sen kyllä jo etukäteen, mutta lain mukaan se vain on käytävä "näyttämässä".
Ei hylkyä, eikä edes huomautustakaan ole koskaan tullut. Ei tänäänkään.
Tiesin sen kyllä jo etukäteen, mutta lain mukaan se vain on käytävä "näyttämässä".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Eka hylsy tänään. Oikealta edestä jousi poikki. Kilsoja 177tkm ja kyseessä -08 Vector Active. Kannattanee vaihtaa molemmin puolin. Onko hän tossa activen jousessa eroa normijouseen, ilmeisesti hiukan matalempi. Mitä hän kustantaa ja mistä kannattaa hankkia?
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Varmaan ihan marmorilta saa parhaimpaan hintaan. Samalla mahdollisesti ylätukilaakerit vaihtoon.
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tänään käytin tuon kolkin konttorilla, eikä tullut hylsyä (147tkm mittarissa). Tämä Saab lähtee nyt minulta vaihtoon ja tilalle tulee 9-5 wagon 1,9TiD. Voi olla että V6 konetta tulee vielä ikävä, paitsi ei ehkä tankkamassa käydessä...
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Katsastus lähenee, ja edestä taitaa olla jousi/et poikki koska paukkuu kun kääntelee rattia. Uusiksi siis menevät laakerit ja jouset.
Autolla on ajettu 170tkm joten missähän kunnossa iskarit ovat, veikkaisin että ehtoopuolella, joten kannattaisi järkevintä varmaan ostella alustasarja kokonaisuudessaan? KW1 taitaa lähteä asennettuna samaan hintaan kuin Saabin alkuperäinen iskarit ja jouset kierros...
Autolla on ajettu 170tkm joten missähän kunnossa iskarit ovat, veikkaisin että ehtoopuolella, joten kannattaisi järkevintä varmaan ostella alustasarja kokonaisuudessaan? KW1 taitaa lähteä asennettuna samaan hintaan kuin Saabin alkuperäinen iskarit ja jouset kierros...
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10