Terve,
onkos kukaan ajatellut manuaalista automaatiksi modaamista? 9-3SS 2003.
Automaattiboksi maksaa about saman verran, kuin kytkinsarja. Ainakin TCM pitää hommata.
9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
Sen verran duunia että kannattanee suoraan hommata se automaatilla varustettu yksilö
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
Ok, onko sulla tietoa tarvittavista muutoksista? Kytkin on minulla menossa kuitenkin remppaan.
Käykö vetarit?
Käyköhän moottorin/askin kiinnikkeet?
Mites jarrupoljin?
Varmaan suurin vaikeus olisi tuon TCM:n johotus
Käykö vetarit?
Käyköhän moottorin/askin kiinnikkeet?
Mites jarrupoljin?
Varmaan suurin vaikeus olisi tuon TCM:n johotus
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
Laatikon puoleinen tärinänvaimennin + kannake on ainaskin eri manuaali/automaatti.
Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
Varmaan sen verran hullu ajatus, ettei monikaan ole tällaista ajatellut.
Sen sijaan auton vaihto manuaalista automaattiin onkin jo aivan toinen juttu. Ja tosi hyvä päätös
Sen sijaan auton vaihto manuaalista automaattiin onkin jo aivan toinen juttu. Ja tosi hyvä päätös

Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
Ok pittääpä selvitellä faktoja, harvoinpa mikään mahdotonta on. Onko siinä järkeä on eri juttu.
Meikäläisen rasseissa, kun yleensä on ollu rintapellistä eteenpäin jokainen pultti jossain vaiheessa auki. Olen huomannut, että monissa autoissa moottorin ja rungon komponentit ovat pitkälti vaihtokelpoisia mallienkin yli, koska valmistajat haluavat minimoida lisätyön määrän kokoonpanossa ja suunnittelussa.
Meikäläisen rasseissa, kun yleensä on ollu rintapellistä eteenpäin jokainen pultti jossain vaiheessa auki. Olen huomannut, että monissa autoissa moottorin ja rungon komponentit ovat pitkälti vaihtokelpoisia mallienkin yli, koska valmistajat haluavat minimoida lisätyön määrän kokoonpanossa ja suunnittelussa.
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi
Softapuolella voi olla ongelmia luvassa myös. Auton VIN kun on manuaalin edelleen ja sitä tehden sitten eri ohjausyksiköiden softatkin sen mukaisia. Tarkemmin en asiasta (vielä) tiedä, mutta ei varmasti ole läpihuutojuttu. Onnea yritykseen kuitenkin. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83