9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Terve,

onkos kukaan ajatellut manuaalista automaatiksi modaamista? 9-3SS 2003.

Automaattiboksi maksaa about saman verran, kuin kytkinsarja. Ainakin TCM pitää hommata.
EX: 9³SS BioPower
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Sen verran duunia että kannattanee suoraan hommata se automaatilla varustettu yksilö
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Ok, onko sulla tietoa tarvittavista muutoksista? Kytkin on minulla menossa kuitenkin remppaan.

Käykö vetarit?
Käyköhän moottorin/askin kiinnikkeet?
Mites jarrupoljin?

Varmaan suurin vaikeus olisi tuon TCM:n johotus
EX: 9³SS BioPower
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja karg »

Laatikon puoleinen tärinänvaimennin + kannake on ainaskin eri manuaali/automaatti.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Varmaan sen verran hullu ajatus, ettei monikaan ole tällaista ajatellut.
Sen sijaan auton vaihto manuaalista automaattiin onkin jo aivan toinen juttu. Ja tosi hyvä päätös :D
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Ok pittääpä selvitellä faktoja, harvoinpa mikään mahdotonta on. Onko siinä järkeä on eri juttu.

Meikäläisen rasseissa, kun yleensä on ollu rintapellistä eteenpäin jokainen pultti jossain vaiheessa auki. Olen huomannut, että monissa autoissa moottorin ja rungon komponentit ovat pitkälti vaihtokelpoisia mallienkin yli, koska valmistajat haluavat minimoida lisätyön määrän kokoonpanossa ja suunnittelussa.
EX: 9³SS BioPower
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-3 SS 2.0t manuaalista -> automaatiksi

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Softapuolella voi olla ongelmia luvassa myös. Auton VIN kun on manuaalin edelleen ja sitä tehden sitten eri ohjausyksiköiden softatkin sen mukaisia. Tarkemmin en asiasta (vielä) tiedä, mutta ei varmasti ole läpihuutojuttu. Onnea yritykseen kuitenkin. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin