Tiukimmat vanteet satkuun OG ? kuvia, myös muut ku OG

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tri-Lo kirjoitti:Tietääkö kukaan onko 16" Aeroja tehty vanhalla 114,3 jaolla..? Ei varmaan.. :evil:
On niitä varmaan muutamat tehty...

http://www.secret-secret.com/turbo/clas ... pearl.html

Kuva
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

saabracing kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Tietääkö kukaan onko 16" Aeroja tehty vanhalla 114,3 jaolla..? Ei varmaan.. :evil:
On niitä varmaan muutamat tehty...

http://www.secret-secret.com/turbo/clas ... pearl.html

Kuva
Ei ole ei. Ruotsalaiset ovat porauttaneet vanteisiin tuplajakoja, ei kovin turvallinen eikä varsinkaan laillinen tapa.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Joo ei niitä tosiaan ole tehty vanhalla jaolla. Ruotsissa näyttää olevan aika yleistä tuo vanteiden poraus tai auton vannejaon muutaminen.

Kuva

Hienolta nuo 16" näyttää pystärin alla, kieltämättä 8)
Viimeksi muokannut hene-, Pe Joulu 31, 2004 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Meen ihan sanattomaksi..! :x NIIIN hienolta tuo grafiitinharmaa näyttää! Kyllä noita vaan on jotenkin saatava alle.. 8)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tri-Lo kirjoitti:Meen ihan sanattomaksi..! :x NIIIN hienolta tuo grafiitinharmaa näyttää! Kyllä noita vaan on jotenkin saatava alle.. 8)
Ite ostaisin -88-> missä uudempi pulttijako ja vaihtaisin siihen pystykeulan vilkut, valot, maskin ja puskurit.

jos tykkää pystäristä.

Olisi täysin lailliset laittaa siihen 16" aerot :wink:


kerran venäytin niskan ku tuli pystykeula avo vastaan. Epäilisin, että siihen oli vaihdettu nuo pystykeulan hilppeet.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sairas mies oot.. 8)

Tosin tidän ainakin sen, että pystykeula-avoja on jossain määrin tehty. 8O
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tri-Lo kirjoitti: Tosin tidän ainakin sen, että pystykeula-avoja on jossain määrin tehty. 8O
Jep onhan niitä. 900 Cabriolettia valmistettiin 400 kappaleen erikoiserä vuonna 1986. Nämä olivat pystykeuloja ja Nokialta löytyy ainakin yksi, johon on tosin vaihdettu viistokeulan palikat :( Onneksi auto on tarkoitus entisöidä alkuperäiseen muotoon...

Niin ja alkuperäiseen kysymykseen on todettava, että täytyy itse tyytyä noihin 15" Aero-vanteisiin, kun ei 16" Aeroja löydy 114,3 jaolla... Tietysti, jos jostain löytyisi "muunnossarja" uudelle jaolle kohtuuhintaan, niin...

Eski & pystykeula-Aero
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti: Niin ja alkuperäiseen kysymykseen on todettava, että täytyy itse tyytyä noihin 15" Aero-vanteisiin, kun ei 16" Aeroja löydy 114,3 jaolla... Tietysti, jos jostain löytyisi "muunnossarja" uudelle jaolle kohtuuhintaan, niin...

Eski & pystykeula-Aero

Löytyyhän noita muutossarjoja, esim. kepöstä montakin edukasta.
Siis ei noista vanhoista viistokeuloista tarttee montaa sataa enää maksaa jos on leima päässy vanhaks tai vastaavaa.
Niistä sitten akselit vaihtoon, ei ole järkyttävän iso homma varsinkin jos on aikonu vaihtaa puslia sun muuta samalla.

Ja kun on kyseessä alkuperäinen turbo niin pysyy prosentitkin tolkuissaan.


Ok, Ei ihan sitä varmaan ajettiin takaa mutta saispahan samal noi uudemmat jarrut.

Vanhat akselit voi pistää talteen jos joskus tulee museorekisteriröinnin tarve. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mulla on parikin -89 pirssiä purettavana, täältä liikenee edukkaasti akselit tarvitsevalle. Sijainti Espoo ja aina vaan halvempi jos itse irrotat eikä tarvilähettää...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joo täytyy tuota harkita vielä. kun tuli nuo vanhat jarrut kesällä rempattua ja edessä on nyt uudet satulat, levyt ja palat. Siinähän se olisi näppärä muutossarja, mutta todennäköisesti mistään purkuautosta ei kovin hyviä jarrupalikoita löydy... Uudet levyt ja palat nyt ei maksa paljon mitään, mutta vaihtosatulat taisi olla satasen luokkaa kipale. No täytyy ensin laittaa ruosteet ja maalivauriot kuntoon...

Eihän tuo nyt ihan pahan näköinen näinkään ole:

Kuva

Eski
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Tämmöset vois passata aika hyvin satkuun.

http://bg-tuning.net/clasacia/images/Ca_lada1L.jpg

EDIT: Aika hyvin näyttäs passaavan, ainakin omasta mielestä.

Kuva
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

qaw kirjoitti:
saabracing kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Tietääkö kukaan onko 16" Aeroja tehty vanhalla 114,3 jaolla..? Ei varmaan.. :evil:
On niitä varmaan muutamat tehty...




Ei ole ei. Ruotsalaiset ovat porauttaneet vanteisiin tuplajakoja, ei kovin turvallinen eikä varsinkaan laillinen tapa.
Moikka!
Tuohon "laillisuuteen" tai ts. laittomuuteen voi verrata mun vanteita, joissa on valmiina,,, siis tehtaalla jo tehty molemmat jaot. Jos keskiössä on tilaa niin porakone käymään.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Mitenkäs BBS Challenget? Laatuvanteet ja omasta mielestäni hyvän näköiset. Oikean jaon löytymisestä en kyllä tiedä.
http://viggen93.mine.nu/cc/imagepages/image8.htm
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

t8 kirjoitti:Tämmöset vois passata aika hyvin satkuun.

http://bg-tuning.net/clasacia/images/Ca_lada1L.jpg

EDIT: Aika hyvin näyttäs passaavan, ainakin omasta mielestä.

Kuva
Vieläku tietäs mitkä noi on
Tommoseet tahtos!
Saabiton saabisti
#1470
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva

;Mikkähä nää o ?
Vastaa Viestiin