Temppu ja kuinka se tehdään, sarjataso perus eli pyörien irrotus. Näähän on siis ollu kiinni kesästä 2010 asti eli vaatimattomasti reippaat 3 vuotta, joten suosilla puolitoistametrinen jämerä putki vääntiön avuksi ja pop, pop, pop, pop, pop, pop, pop, pop pultit auki. Keula ilmaan, pultit irti, vanteesta kiinni kaksin käsin, nykäisy ja... ei mitään. Vanne istuu navassa kuin tatti duunarin otsassa. Pari kertaa monoa vanteen yläreunaan niin että koko auto heiluu pukeilla, eikä mitään. Irrotusöljyä varuiksi väliin, operoimaan välillä toinen puoli jossa homma menikin helposti ja taas monoa ja plop, vanne irti navasta. Hyvältä näyttää:
http://gallery.zbxt.net/k/6394
Pyöränkoteloa pitäisi ruveta tyhjentämään tästä pisteestä:
http://gallery.zbxt.net/k/6393
Joten ei muuta kuin iskarin alapään pultit auki (aukesi nätisti, melkein pyytämällä), yläpäästä pultit irti ja pudottamaan tolppa paikoiltaan. Siirtäessäni katsettani kohti raidetangon ulkopäätä huomasinkin koiranluun jo katkenneen, joten sitä ei tarvi nyhtää irti/poikki. Raidepään jälkeen vielä alapallon pultit ja jarrusatulan kiinnikkeen pultit (jätin siis jarruletkun vielä kiinni) irti ja hoplaa, ripustus on sylissä. Seuraavaksi auki alatukivarren takapuslan mutteri ja etuhelojen kiinnityspultit ja kah, alatukivarsi on sylissä. Etsimään totuutta moskan seasta ja 'ola, tein löydön:
http://gallery.zbxt.net/k/6391
On aivan varmaa, että noille heloille ei ole tehty yhtään mitään 10 vuoteen, mutta ne ovat vielä olemassa. Ehdin jo ihmetellä mahdottomaksi luokiteltua tilannetta, mutta on ne sentään elämän helpottamiseksi molemmat halki:
http://gallery.zbxt.net/k/6395
Tästä siis jatkuu seuraavalla kertaa, kun tallille pörähdän:
http://gallery.zbxt.net/k/6392
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla