Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Tällainen keskustelu saatiin aiheesta Suomen Saabclubin nettifoorumilla.
Toki tästä voi hieman vetää johtopäätöksiä, mitä keskivertoautoilija ajattelee aiheesta.
Ja oma lusikka soppaan: saivat mun näkemyksellä parhaan mahdollisen koneen tuohon autoon. Sopii suoraan, ei lisäkuluja. Tehokas ja ennenkaikkea luotettava. Toki kulutus tai litrateho ei ole ehdotonta kärkeä, mutta hyvä kuitenkin. VAG:n paskamoottoreita ei kannata edes mainita tässä ketjussa. Kun ei niissä ketjut kestä edes 50tkm ajoa niin kuka hullu sellaisia Saabin pellin alle haluais?
Käsi pystyyn, kuka olis valmis ostamaan 9-3 Aero sedanin NEVS:ltä jos hinta ois esim vastaavasti varusteltua Volvo S60 mallia 15% halvempi?
Ja jos et ostaisi, niin linkä pitäisi muuttua että ostaisit?
Moottorista muuten ei ilmeisesti ole biopower versiota tarjolla? SU vihjaili näin?!
Farkku ja XWD jossa eLSD vakiona ja hinta alas niin euroopassakin vois olla markinoita. Toki se edellyttää vahvaa faceliftiä sisälle ja ulos. Muuten ei ole myyntiä.
En ainakaan usko.
Toki tästä voi hieman vetää johtopäätöksiä, mitä keskivertoautoilija ajattelee aiheesta.
Ja oma lusikka soppaan: saivat mun näkemyksellä parhaan mahdollisen koneen tuohon autoon. Sopii suoraan, ei lisäkuluja. Tehokas ja ennenkaikkea luotettava. Toki kulutus tai litrateho ei ole ehdotonta kärkeä, mutta hyvä kuitenkin. VAG:n paskamoottoreita ei kannata edes mainita tässä ketjussa. Kun ei niissä ketjut kestä edes 50tkm ajoa niin kuka hullu sellaisia Saabin pellin alle haluais?
Käsi pystyyn, kuka olis valmis ostamaan 9-3 Aero sedanin NEVS:ltä jos hinta ois esim vastaavasti varusteltua Volvo S60 mallia 15% halvempi?
Ja jos et ostaisi, niin linkä pitäisi muuttua että ostaisit?
Moottorista muuten ei ilmeisesti ole biopower versiota tarjolla? SU vihjaili näin?!
Farkku ja XWD jossa eLSD vakiona ja hinta alas niin euroopassakin vois olla markinoita. Toki se edellyttää vahvaa faceliftiä sisälle ja ulos. Muuten ei ole myyntiä.
En ainakaan usko.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Ihan samaa mieltä en ole VAG:n paskamoottoreista (esim. 2.0TFSI), ihan samanlaista tunnepitoista soopaa sekin on kuin GM:n moottorien mollaus.
Siitä samaa mieltä että A20NFT on hyvä valinta monin tavoin, ei tarvitse hävetä kilpailijoihin verrattuna ja sopivuus/hinta on varmasti asiallisella tasolla.
Jos hinta on (malli-iältään uudempia) kilpailijoita matalampi niin varmasti kiinnostaa, etenkin XWD+eLSD:llä varustettuna.
Biopoweria tuskin löytyy siitä syystä että eivät pysty täyttämään euro 6 päästövaatimuksia etanolilla kylmästartissa. Jälkikonvertointiahan tämä ei estä..
Siitä samaa mieltä että A20NFT on hyvä valinta monin tavoin, ei tarvitse hävetä kilpailijoihin verrattuna ja sopivuus/hinta on varmasti asiallisella tasolla.
Jos hinta on (malli-iältään uudempia) kilpailijoita matalampi niin varmasti kiinnostaa, etenkin XWD+eLSD:llä varustettuna.
Biopoweria tuskin löytyy siitä syystä että eivät pysty täyttämään euro 6 päästövaatimuksia etanolilla kylmästartissa. Jälkikonvertointiahan tämä ei estä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Tunteella vedin, oikeassa olet. On vain ainoita nykymoottoreita joita tiedän hajonneen ihan lähipiiristä. 1.4 ja 1.8Tsi. Ketjut hyppäs ja kone remonttiin. Alta 100tkm. Toisessa oli 48tkm... Laatua.jcarlson kirjoitti:Ihan samaa mieltä en ole VAG:n paskamoottoreista...
Puhumattakaan remmeistä. Onhan ne toki ominaisuuksiltaan hienoja.
Tuo E85:n euro 6 ongelma olikin mulle ihan uutta? Koskenee kaikkia merkkejä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Ja 9-3:lle hintavertailussa parempi vaihtoehto ois ehkä Insignia. Isompi, osin samaa tekniikkaa, mutta uudempi ja lähes kaikilta osin parempi. XWD eLSD yhdistelmällä ja 260hv rapiat 40k€. Ja on muuten loistava auto.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Melko isolta osin Ruotsissa suunniteltu, joten ei ihme.Marko A kirjoitti: Ja on muuten loistava auto.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Kyllä minulla jäisi uusi Saab ostamatta melko lailla hinnasta riippumatta. Tosin se ei liity Saabiin mitenkään, vaan sama tilanne on minkä tahansa automerkin kohdalla.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Mielestäni aggressiivinen hinnoittelu onkin ainoa argumentti, millä tänään valmistuvaa NG9-3:een perustuvaa uutta Saabia saadaan kaupaksi muillekin, kuin niille harvalle merkki-intoilijalle, jotka ostavat sen joka tapauksessa. Nykyaikainen kuluttajatottumus ei välttämättä oikein tue 11-vuotiaan (syksy 2002 alkaen) automallin myymistä uutena - ja vaikka tuote on ollut ja on edelleenkin varsin käypäinen, paistaa malli-ikä viimeistään sisälle istuessa vahvasti läpi.Marko A kirjoitti:Käsi pystyyn, kuka olis valmis ostamaan 9-3 Aero sedanin NEVS:ltä jos hinta ois esim vastaavasti varusteltua Volvo S60 mallia 15% halvempi?
Oman käteni nostan varovasti puoliväliin
Saabiton Saabisti
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
NG 9-5 puolelle kirjoittamani stoorit kyllä tukisivat tätä. NG 9-5:n nokallahan tuo kone ei ole BioPower yhteensopiva, pohjasoftassa on ongelma venttiilien ajoituksen säädössä. Tämä on ainakin Hirschin kanta.Marko A kirjoitti:Moottorista muuten ei ilmeisesti ole biopower versiota tarjolla? SU vihjaili näin?!
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Lähtee ihan huonoista kokemuksista, sekä tästä saabin opeliksi haukkumisesta. Tässä viime aikoina on Made in Rüsselsheim uusia osia tullut liikaa viallisia tai modausta vaativia toimiakseen. Viimeisimpänä esimerkkinä mainittakoon viallinen T8 ilmamäärämittari. Ei se laatu siellä näytä kovin korkealla tasolla olevan, joten ei luottoa löydy yhtään sen puljun tuotteita kohtaan.Tobbana kirjoitti:Itseasiassahan Opelista on tullut vain sijaiskohde.sämä kirjoitti:Mutta toki, jos Opelin paskuus lähtee asenteesta niin turhahan näistä on edes mainita
Hmm.. Eli opelista on tullut Saab, eikä toisinpäinJuha96 kirjoitti:Melko isolta osin Ruotsissa suunniteltu, joten ei ihme.Marko A kirjoitti: Ja on muuten loistava auto.
Onko A20NFT:n luotettavuudesta ihan laajempaakin kokemusta kun kerta kyseessä on vasta lyhyen aikaa markkinoilla ollut tuote? Esim. 200-300tkm ajetuista kokemuksia?Marko A kirjoitti:Tehokas ja ennenkaikkea luotettava. Toki kulutus tai litrateho ei ole ehdotonta kärkeä, mutta hyvä kuitenkin.
Muuten ei ole myyntiä.
Myyntiä ei ole, eikä tule jos ei selvästi profiloidu eroon opelista ja opeltaustasta, koska opel on keskiluokan auto mitä Saab taas ei ole. Tämä jatkuva saabin opeliksi ilkkuminen ja halveksiminen ja tämä sille vastareaktiona esiintyvä opelin halveksiminen ei auta asiaa ainakaan yhtään.
( Ajatella kuinka helppoa olisi poistaa nämä vastareaktiot lopettamalla paskan jauhaminen siitä että saab = opel. Mutta ilmeisesti se on puolin ja toisin huvia )
---
Tuo biopowerin/flexifuelin puute on kyllä ikävä takaisku. On todella ikävää kun meidän maallikkopäättäjät tekevät tuollaisia idioottimaisia euro-normeja joilla ei ole kuin asioita huonontavia vaikutuksia. Ilmasto-ongelmat eivät ole liikennelähtöisiä, mutta ei tässä niistä enempää.
Näin downsizing aikaan tuo BMW yhteistyö 1,6 litrainen turbomoottori olisi varmasti hyvä ratkaisu 9-3:sen keulalle peruskoneeksi/hinnat alkaen bensamoottoriksi. Miksei sitten tuo A20NFT voisi olla yhtenä vaihtoehtona myös, jos sen kerta toteavat hyvä olevan. Voisi siinä silti olla jotain omaakin tekniikkaa...
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1312578401
Tuon uutisen mukaan turvallisuusmääräysten mukaan ei voitaisikaan myydä kuin muutama tuhat kappaletta vuodessa poikkeusluvalla.. ja sitten tuo: Eräiden tietojen mukaan Nevsin suunnitelmissa on tämän jälkeen käyttää erittäin vanhaa niin sanottua H-moottoria, jota tehtiin Södertäljessä ja jota käytettiin Saab 9-5 -malleissa vuoteen 2009 asti...
Mahtaa olla leipominen tuostakin nykypäästömääräyksiin.. Ei tuokaan hyvältä kuulosta. Pitäisi kuitenkin eteenpäin pyrkiä eikä taaksepäin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Insigniasta:
Minkä ihmeen takia Insignia on sitten niin helvetin paljon paskempi ajaa kuin NG9-5??? Valitan sanavalintoja, mutta kauniimmat eivät kerro totuutta..Juha96 kirjoitti:Melko isolta osin Ruotsissa suunniteltu, joten ei ihme.Marko A kirjoitti: Ja on muuten loistava auto.
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Ilmeisesti ei ole tullut koeajettua sitten vuoden 2008 ensiesittelyn, vai? Ajattelin vain, kun omat ajokokemukset väittää auton olevan todella hyvä ajaa nykymuodossaan. Mutta sehän onkin vain minä.Ristom kirjoitti:Insigniasta:
Minkä ihmeen takia Insignia on sitten niin helvetin paljon paskempi ajaa kuin NG9-5??? Valitan sanavalintoja, mutta kauniimmat eivät kerro totuutta..Juha96 kirjoitti:Melko isolta osin Ruotsissa suunniteltu, joten ei ihme.Marko A kirjoitti: Ja on muuten loistava auto.
Nimenomaan nelivedon toiminta oli oman kokemuksen mukaan todella hienoa. Ihan kuten 9-3:ssa, vaikka siinä olikin ilman eLSD:ä.
Mieluusti kuulisin miltä osin NG9-5 on h*lvetin paljon parempi ajaa? Mun persemittarin mukaan dieselissä on tosi jäykkä alusta, ihan kuin 9-5:ssä. Samaten jäykkä ohjaus. Bensaversio oli miellyttävämpi molemmilta osin. Rengastusta en tiedä, eikä ollut toki samat ajo-olosuhteet.
Eipä silti, GM tuotetta ei tulis itselläkään aivan herkästi ostetua kaiken sattuneen jälkeen!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Viimeksi tänä keväänä, huollon sijaisautona.
Ajomukavuus aivan eri planeetalta. Toki vertaan NG9-5:ttä DriveSencellä vs. karvalakki Insignia. Toinen ero löytyy äänieristyksestä. Aivan kuin Insigniassa olisi vain pelkkä peltikuori säilyketölkistä. Aivan kamala kokemus. NG9-5:n peruspenkitkin ovat valovuoden paremmat, siis jopa Linear tasolla..
Ajomukavuus aivan eri planeetalta. Toki vertaan NG9-5:ttä DriveSencellä vs. karvalakki Insignia. Toinen ero löytyy äänieristyksestä. Aivan kuin Insigniassa olisi vain pelkkä peltikuori säilyketölkistä. Aivan kamala kokemus. NG9-5:n peruspenkitkin ovat valovuoden paremmat, siis jopa Linear tasolla..
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Moi,
Itsellä Ng:ssä A20NFT ja kyllä se toimii "viinalla" perussoftalla ihan OK.
Hirsch:inä siinä on sellainen ongelma että kylmänä jos lähtee heti " rivakkaasti" liikkeelle niin nykii aivan helvetisti. Mutta normaalilla ajotavalla ja lyhyellä tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ei mitään ongelmia.
Tota moottoriahan on myös muissakin GM tuotteissa joten kyllä siitä varmaan on jo kokemusta ympäri mailmaa.
Amerikoista saa 270 hv softaa ihan pikkurahalla bensa versioon.
Itsellä Ng:ssä A20NFT ja kyllä se toimii "viinalla" perussoftalla ihan OK.
Hirsch:inä siinä on sellainen ongelma että kylmänä jos lähtee heti " rivakkaasti" liikkeelle niin nykii aivan helvetisti. Mutta normaalilla ajotavalla ja lyhyellä tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ei mitään ongelmia.
Tota moottoriahan on myös muissakin GM tuotteissa joten kyllä siitä varmaan on jo kokemusta ympäri mailmaa.
lainaus vikipediasta
LDK
A high-performance version of the LNF with 9.2:1 compression. This engine is also known as A20NFT and A20NHT by GM Powertrain Europe.
This engine is used in:
Year(s) Model Power Torque
2009 Opel Insignia 162 kW (220 PS; 217 hp) @ 5300 rpm 350 N·m (258 lb·ft) @ 2500 rpm
2010–2012 Saab 9-5 162 kW (220 PS; 217 hp) @ 5300 rpm 350 N·m (258 lb·ft) @ 2500 rpm
2011 Opel Insignia 4x4 184 kW (250 PS; 247 hp) @5300 rpm 400 N·m (300 lb·ft) @2400-3600 rpm
2012 Opel Astra J OPC 206 kW (280 PS; 276 hp) @5500 rpm 400 N·m (300 lb·ft) @2500-4500 rpm
LHU;
LHU adds E85 flex-fuel capability to the LDK.
Year(s) Model Power Torque
2011–present Buick Regal Turbo 220 hp (160 kW) @ 5300 rpm 258 lb·ft (350 N·m) @ 2000 rpm
2011–2012 Saab 9-5 Turbo4 220 hp (160 kW) @ 5300 rpm 258 lb·ft (350 N·m) @ 2000 rpm
2012–present Buick Regal GS 270 hp (200 kW)[7] 295 lb·ft (400 N·m) @ 2400 rpm
2013 Buick Verano Turbo[8] 250 hp (190 kW) @ 5300 rpm 260 lb·ft (353 N·m) @ 2000 rpm
Amerikoista saa 270 hv softaa ihan pikkurahalla bensa versioon.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
Jälleen Vi Bilägaren sivuilta:
med den 10 december beställa bilen via Nevs hemsida. Priset blir 279 000 kronor med manuell växellåda och ytterligare 10 000 kronor med automatlåda. Fler detaljer släpps när försäljningen väl startar.
Elikkäs: 10.12. alkaen voi tilata Nevsin kotisivulta auton hintaan 279 000 kruunua.
Men lagret kommer så småningom att sina, därför har Nevs gjort klart med en ny bensinmotor från en annan tillverkare, bekräftar vd Mattias Bergman för Vi Bilägare, utan att berätta några detaljer. Redan under våren lanseras den nya bensinaren.
Suora käännös tästä:
Varasto loppuu pian, siksi uusi moottri toiselta valmistajalta. Jo keväällä julkaistaan moottori.
med den 10 december beställa bilen via Nevs hemsida. Priset blir 279 000 kronor med manuell växellåda och ytterligare 10 000 kronor med automatlåda. Fler detaljer släpps när försäljningen väl startar.
Elikkäs: 10.12. alkaen voi tilata Nevsin kotisivulta auton hintaan 279 000 kruunua.
Men lagret kommer så småningom att sina, därför har Nevs gjort klart med en ny bensinmotor från en annan tillverkare, bekräftar vd Mattias Bergman för Vi Bilägare, utan att berätta några detaljer. Redan under våren lanseras den nya bensinaren.
Suora käännös tästä:
Varasto loppuu pian, siksi uusi moottri toiselta valmistajalta. Jo keväällä julkaistaan moottori.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: Nevs rakentaa Saabeja, ensimmäinen auto ulos maanantaina
1000 kpl omistajalle Kiinaan...
hmm...
Eikös se ollut se maa jossa tuote puretaan ja sitten kopioidaan?
hmm...
Eikös se ollut se maa jossa tuote puretaan ja sitten kopioidaan?
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6