Tobbana kirjoitti:sämä kirjoitti:Mutta toki, jos Opelin paskuus lähtee asenteesta niin turhahan näistä on edes mainita
Itseasiassahan Opelista on tullut vain sijaiskohde.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lähtee ihan huonoista kokemuksista, sekä tästä saabin opeliksi haukkumisesta. Tässä viime aikoina on Made in Rüsselsheim uusia osia tullut liikaa viallisia tai modausta vaativia toimiakseen. Viimeisimpänä esimerkkinä mainittakoon viallinen T8 ilmamäärämittari. Ei se laatu siellä näytä kovin korkealla tasolla olevan, joten ei luottoa löydy yhtään sen puljun tuotteita kohtaan.
Juha96 kirjoitti:Marko A kirjoitti: Ja on muuten loistava auto.
Melko isolta osin Ruotsissa suunniteltu, joten ei ihme.
Hmm.. Eli opelista on tullut Saab, eikä toisinpäin
Marko A kirjoitti:Tehokas ja ennenkaikkea luotettava. Toki kulutus tai litrateho ei ole ehdotonta kärkeä, mutta hyvä kuitenkin.
Muuten ei ole myyntiä.
Onko A20NFT:n luotettavuudesta ihan laajempaakin kokemusta kun kerta kyseessä on vasta lyhyen aikaa markkinoilla ollut tuote? Esim. 200-300tkm ajetuista kokemuksia?
Myyntiä ei ole, eikä tule jos ei selvästi profiloidu eroon opelista ja opeltaustasta, koska opel on keskiluokan auto mitä Saab taas ei ole. Tämä jatkuva saabin opeliksi ilkkuminen ja halveksiminen ja tämä sille vastareaktiona esiintyvä opelin halveksiminen ei auta asiaa ainakaan yhtään.
(
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Ajatella kuinka helppoa olisi poistaa nämä vastareaktiot lopettamalla paskan jauhaminen siitä että saab = opel. Mutta ilmeisesti se on puolin ja toisin huvia
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
)
---
Tuo biopowerin/flexifuelin puute on kyllä ikävä takaisku. On todella ikävää kun meidän maallikkopäättäjät tekevät tuollaisia idioottimaisia euro-normeja joilla ei ole kuin asioita huonontavia vaikutuksia. Ilmasto-ongelmat eivät ole liikennelähtöisiä, mutta ei tässä niistä enempää.
Näin downsizing aikaan tuo BMW yhteistyö 1,6 litrainen turbomoottori olisi varmasti hyvä ratkaisu 9-3:sen keulalle peruskoneeksi/hinnat alkaen bensamoottoriksi. Miksei sitten tuo A20NFT voisi olla yhtenä vaihtoehtona myös, jos sen kerta toteavat hyvä olevan. Voisi siinä silti olla jotain omaakin tekniikkaa...
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1312578401
Tuon uutisen mukaan turvallisuusmääräysten mukaan ei voitaisikaan myydä kuin muutama tuhat kappaletta vuodessa poikkeusluvalla.. ja sitten tuo: Eräiden tietojen mukaan Nevsin suunnitelmissa on tämän jälkeen käyttää erittäin vanhaa niin sanottua H-moottoria, jota tehtiin Södertäljessä ja jota käytettiin Saab 9-5 -malleissa vuoteen 2009 asti...
Mahtaa olla leipominen tuostakin nykypäästömääräyksiin.. Ei tuokaan hyvältä kuulosta. Pitäisi kuitenkin eteenpäin pyrkiä eikä taaksepäin.