NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Olin laittelemassa tuota jakoketjua paikoilleen ja huomasin että multa puuttuu sinne kiristimen jousen sisälle tuleva "pinni". Voiko tuon esikiristyksen hoitaa jotenkin manuaalisesti meisselillä? sehän hoitaa loppu kiristyksen ite mutta ennen sitä olisi hyvä saada ketjua kireemmälle. Ei kuitenkaa liian tiukalle viiti ketjua tyrkätä.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Jakakaas nyt viisauksianne miten täs kannattais menetellä? Olisko jollain tietoa paljon ketju antaa päältä periksi jos teen sille manuaalikiristyksen, ennen koneen omaa kiristystä.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Kyllä se pinni sinne kuuluu, kun on tehtaalla jo laitettu.
Hätätapauksessa ehkä itse esikiristäisin pelkällä jousella ja hommaisin pinnin mahdollisimman nopeasti tilalle.
Hätätapauksessa ehkä itse esikiristäisin pelkällä jousella ja hommaisin pinnin mahdollisimman nopeasti tilalle.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Eise jousi kiristä sitä ketjua juuri ollenkaan, jää aivan liian löysälle. Se kiristää ensimmäiset stepit mutta sen jälkeen painuu jousi kasaan. Voi ehkä olla paras vaan tilailla uusi kiristin. Voi tietty olla hyvin mahdollista että ketjukin on liian venynyt.
Ajattelin jos jollain sattuis olemaan kone auki niin olisi voinut kokeilla paljon tuossa ketjussa on vapaata liikettä ennen kuin on kiristintä lähtenyt irroittamaan.
Ajattelin jos jollain sattuis olemaan kone auki niin olisi voinut kokeilla paljon tuossa ketjussa on vapaata liikettä ennen kuin on kiristintä lähtenyt irroittamaan.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Re: NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Kuulostaa loppuun venyneeltä ketjulta. Se pinni vaikuttaa n. 3milliä ketjun esikiristykseen, jota on vain vähän kun kiristin on tapissa.
Uutta ketjua uittamalla paikalleen ja tp-ketjun poisto alakautta...
Uutta ketjua uittamalla paikalleen ja tp-ketjun poisto alakautta...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Väittäisin että sillä muovisella tapilla jousen sisällä ei ole muuta virkaa, kuin helpottaa asennusta tehtaalla.
Tehdas uuden kiristimen mukana tulee metallinen "neula", joka pitää muovi tapin avulla jousen puristettuna. (siinä muovitapissa ja 12mm kannalla olevassa tulpassa löytyy reijät neulalle, jotka ovat linjassa, kun jousi puristettu kasaan..)
Tehdasuusi kiristin asennetaan siis niin, että ruuvataan koko modulli sisään kerralla ja tämän jälkeen vetästään metalli piikki pois, jolloin jousi vapautuu sisällä tehden esikiristyksen ja tulppa kiristettään lopullisesti kiinni. Näin ei ole vaaraa, että jousi ja tulppa sinkoilisivat asennuksen yhteydessä pitkin maita ja mantuja.
Jos tuota piikkiä ei ole, niin kiristimen jousi&tulppa joudutaan laittamaan vasta kiristimen asennuksen jälkeen.
Tehdas uuden kiristimen mukana tulee metallinen "neula", joka pitää muovi tapin avulla jousen puristettuna. (siinä muovitapissa ja 12mm kannalla olevassa tulpassa löytyy reijät neulalle, jotka ovat linjassa, kun jousi puristettu kasaan..)
Tehdasuusi kiristin asennetaan siis niin, että ruuvataan koko modulli sisään kerralla ja tämän jälkeen vetästään metalli piikki pois, jolloin jousi vapautuu sisällä tehden esikiristyksen ja tulppa kiristettään lopullisesti kiinni. Näin ei ole vaaraa, että jousi ja tulppa sinkoilisivat asennuksen yhteydessä pitkin maita ja mantuja.
Jos tuota piikkiä ei ole, niin kiristimen jousi&tulppa joudutaan laittamaan vasta kiristimen asennuksen jälkeen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG900 jakoketjun kiristimen esikiristys
Otithan huomioon että kun pyörität kampuraan hetken matkaa kiristimen takaisinlaiton jälkeen niin löysät asettuu kiristimen puolelle uudestaan. Kuulet raksutuksen siitä merkkinäDaygon kirjoitti:Eise jousi kiristä sitä ketjua juuri ollenkaan, jää aivan liian löysälle. Se kiristää ensimmäiset stepit mutta sen jälkeen painuu jousi kasaan. Voi ehkä olla paras vaan tilailla uusi kiristin. Voi tietty olla hyvin mahdollista että ketjukin on liian venynyt.
Ajattelin jos jollain sattuis olemaan kone auki niin olisi voinut kokeilla paljon tuossa ketjussa on vapaata liikettä ennen kuin on kiristintä lähtenyt irroittamaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko