Autontunnistusta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olisko Lada..?
tai väri sopisi johonkin fiatin malliin....olisko joku polski fiatin spesiaali malli..?

Tai oikeastaan Renault 14 tossa on ollut mallina..!
Viimeksi muokannut 9000CD23T, La Tammi 08, 2005 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mimmi kirjoitti:Minullekkin tuli ensimmäisenä mieleen Lada.
Olisikos tuo OKA?

Ei taida olla OKA
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mutta mites olisi YUGO..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Ladalta se näyttää, veikataan Talbot.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Kenties Wanha honda Jazz?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kattokaa tuota nokkapeltiä...Renault ja Lada käyttää tollasta rakennetta.
Taitaakin aueta ihan oikeaan suuntaan satku miesten kannalta ajateltuna.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ma Helmi 28, 2011 00:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Risto kirjoitti:Ettei vaan olisi ZAZ 1102. Vanne paljasti.
Elikkäs kyse on tavallaan "uuden mallisesta Jaltasta " :)

Tämä on muuten ollut tavattoman hauska topici, kun toverit ovat siellä keksineet toinen toistaan mielenkiintoisempia kysymyksiä.

Tässä on samanlainen auto, jolla minä opettelin ajamaan. Oisko ihan jenkkipeli coke bottle muotoilusta päätellen ?

Pitäisi tietää merkki ja malli ja jopa vuosimallia kysytään.
Ja kun tositietäjiä tuntuu porukka olevan, niin milläs koneilla se oli tarjolla?

Mahtaisiko joku tietää, mikä moottorin ominaisuus teki siitä suorastaan edistyksellisen valmistusmaan konservatiivisuudesta huolimatta.

Kuva
# 419 Vesa Pohjalainen
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Vauxhall ventora
900C -86
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ASTech kirjoitti:Vauxhall ventora
Puoliksi oikein :)
# 419 Vesa Pohjalainen
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Vesa Pohjalainen kirjoitti: Pitäisi tietää merkki ja malli ja jopa vuosimallia kysytään.
Ja kun tositietäjiä tuntuu porukka olevan, niin milläs koneilla se oli tarjolla?

Mahtaisiko joku tietää, mikä moottorin ominaisuus teki siitä suorastaan edistyksellisen valmistusmaan konservatiivisuudesta huolimatta.
Vauxhall Victor `71
Olisiko kaasareiden lukumäärä tuo erikoisuus?

Auton tunnistin, mutta tuo "erikoisuus" on goooooogletettu ;) Jos nyt edes on oikein...

EDIT: Lisä googletuksella löytyikin venttiileiden paininkupeista ja säätöpaloista juttua :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Risto tiesi mistä puhui! Eli auto on ZAZ 1102, myös ZAZ Tavria nimellä tunnetaan. Porrasperämalli on nimeltään ZAZ Slavuta...Ja tätä (silloin neuvostoliittolaista) ukrainalaista Zaparovitshia myytiin suomessakin silloin kauan sitten...(ZAZ Jalta)
Kuva
Että näin! En saanut pisteitä nyt kun joku tiesi :wink:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Mielestäni nuo koneet taisivat olla 1600, 2300 ja 3000 -kuutioisia.

EDIT: Unohdin hävetä itseäni heti perään :)

Ja vielä: Tämä on kyllä tosiaan ihan kuningas-topic. Joku saisi kyllä siirtää koko roskan jollekin omalle .net-sivustolleen, johon sitten työntyisi huru-ukoille ihmeteltäväksi vaikkapa viitisen kuvaa päivässä. Voisi monella tosin johtaa ajukopan sumentumiseen, kun joutuisi sitä käyttämään rajoille asti... :lol:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

9000CS... kirjoitti:
Vauxhall Victor `71
Olisiko kaasareiden lukumäärä tuo erikoisuus?


EDIT: Lisä googletuksella löytyikin venttiileiden paininkupeista ja säätöpaloista juttua :)
Taisi olla valmistusaika -68 -71 eli osui kohdalleen. Isäukolla oli -70 mallinen.

Erikoisuus oli kannen yläpuolinen nokka-akseli, joka oli hammashihnavetoinen. Suorastaan vallankumouksellinen juttu brittiautossa -70 luvun alussa.

Koneet meni sikäli oikein, että myöhemmin oli tuo 2,3 mutta tuon korimallin aikaan ne olivat 1600, 2000 ja 3300, joista 3,3 oli suora kuutonen. Kuvan malli on lisäksi SL, koska siinä on nuo kokopeittävät teräskapselit. Oli aikoinaan ihan kulkupeli ja hyvä ajettava, mutta laatu oli mitä oli. Pienemmän mallin lisänimi olikin Vauxhall Vaiva

Auto on täsmälleen samanlainen, jolla opettelin ajelemaan kortin saatuani kesällä -75

Ventoran erotti vinyylikatosta ja siinä oli aina 3,3 litran kuutonen. Lisäksi oli VX 4/90 jossa oli Fordin tapaan prässätyt peltivanteet, jotka muistuttivat oikeita aluvanteita.

Malttaakohan tässä yöpuulle edes mennä, kun odottelee innolla uusia pohdittavia :)
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, La Tammi 08, 2005 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Muutes, eikös tossa Zaparovitchissa ollut ilmajäähdytteinen V4-epämoottori?

Sitten, lisää tunnistettavaa:

Kuva
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Lukittu