Yksi NG lisää

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja mike »

Kertokaahan kuumepotilaalle, minkä verran ruotsissa myytävissä on tinkivaraa omien havaintojenne mukaan?
Hintaluokassa 150 000 - 200 000 SEK ?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja Arcer »

4000-15000kr tuntunu olevan. Maililla ja paikalla yritettynä. Ihan viimenen vääntö jäi selvittämättä kun ostin lopulta huutokaupasta niin oli hinta jo valmiiksi selvillä kun lähti hakemaan.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tässä ketjussa parikin viimeaikoina femman tuonutta.

Rekisteröintikatsastusta varten jouduitteko hankkimaan CoC-todistusta vai löytyikö kuljettajan oviaukon tyyppikilvestä versio ja variantti? Vai minkälainen oli prosessi?

Itse kävin konttorilla näyttämässä ja tyyppikilvestä puuttuivat tarvittavat numerot.
Eikä niitä ollut myöskään unkarilaisessta rekisteriotteessa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Ei tarvinny CoC, ruotsalaisten rek otteet riitti ja tyyppikilven numerot.
sen verran kuitenkin kyselin että saab partsilta saa CoCin marmoritiskin kautta.
muutenkin rekisteröintikatsastus oli nopee ja helppo prosessi.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ruotsalaisissa rek.papereissa on tyyppi ja variantti merkattuna ja siitä syystä niillä helppo katsastaa.

Eikö jollain foorumilaisella ole samanlainen kilvissä ??? häneltä vain ko. tiedot ja konttorille.
Yleensä konttorin "sedille" riittää kun vain löytyy samanlainen auto / numerot niin voivat hakea trafin kannasta tiedot.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Näkyykös tarvittavat tiedot ruotsalaisten trafin ilmaispalvelussa? Kattoo bytbilista ttid aeron rekkarin ja hakee tiedot, sivu löytyy googlaamalla fråga på annat fordon tjsp...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Ei taida varianttia löytyä:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen ... ordon.aspx

ja yhden TTID aeron rekkari bytbilista: LFE960
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja core2 »

Arcer kirjoitti:Ei taida varianttia löytyä:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen ... ordon.aspx

ja yhden TTID aeron rekkari bytbilista: LFE960
Ellei nämä tiedot riitä, niin sit vaan tekee niinkuin valtteri neuvoi.

Drivmedel 1: DIESEL
Motoreffekt, kW: 140,0
Effektnorm: EG
Max hastighet, km/h: 230,0
Ljudnivå dB, vid körning: 73
Ljudnivå dB, stillastående: 77
Varvtal stillastående min-1: 3000
Bränsleförbrukning, blandad körning: 6,0 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 159,0 g/km
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,9 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 128,0 g/km
Bränsleförbrukning, stadskörning: 8,2 L/100KM
Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 213,0 g/km
Avgasdirektiv/reglemente: 715/2007*692/2008A
Avgasutsläpp, provning typ 1 (euro 5 eller 6):
Kolmonoxid, CO: 406,5 MG/KM
Kväveoxider, NOX: 130,1 MG/KM
Partiklar: 0,7 MG/KM
Kolväten och kväveoxider, THC + NOX: 165,1 MG/KM
Miljöklass:
Miljöbilsklass:
Euro miljöklassning: 5
En viitsinyt liittää koko listaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hei kiitti näistä vinkeistä. Koitampa selvittää saisiko Unkarista samat tiedot ulos auton rekisterikilvellä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja valtteri »

peinu kirjoitti:Hei kiitti näistä vinkeistä. Koitampa selvittää saisiko Unkarista samat tiedot ulos auton rekisterikilvellä.

Eikös nimimerkki Toivo Kesseli:llä ole samanlainen auto ??? eli häneltä rek.no ja kats. konttori hakee trafilta versio / variantti tiedot hänen autosta ja niillä rekisteriin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
MattiR
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Kuume otti yliotteen ja nyt tallissa on NG 9-5 Aero Turbo6 XWD.

Sellainen ongelma on nyt sitten itsellänikin että ruotsalaisessa rekisteriotteessa ei ollutkaan tyyppihyväksyntänumeroa, varianttia ja versiota ja rekisteröintikatsastus tyssäsi siihen. Aika erikoinen juttu koska auton on aikanaa rekisteröinyt ANA Trollhättan.

Onkohan jollakulla klubilaisella samanlaista autoa josta nuo numerot saisin? Ruotsin Blocketissa on myynnissä yksi auto josta löytyy tyyppihyväksyntänumero, se lienee oikea ja vastaa sitä mikä on autoni tyyppihyväksyntäkilvessä.
Matti
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja valtteri »

MattiR kirjoitti:Kuume otti yliotteen ja nyt tallissa on NG 9-5 Aero Turbo6 XWD.

Sellainen ongelma on nyt sitten itsellänikin että ruotsalaisessa rekisteriotteessa ei ollutkaan tyyppihyväksyntänumeroa, varianttia ja versiota ja rekisteröintikatsastus tyssäsi siihen. Aika erikoinen juttu koska auton on aikanaa rekisteröinyt ANA Trollhättan.

Onkohan jollakulla klubilaisella samanlaista autoa josta nuo numerot saisin? Ruotsin Blocketissa on myynnissä yksi auto josta löytyy tyyppihyväksyntänumero, se lienee oikea ja vastaa sitä mikä on autoni tyyppihyväksyntäkilvessä.
Kokeile nimim. 9000sport

Hänellä samanlainen, jos vain vuosimalli täsmää

Onko autosi tehtaan esisarjaa jotka rekisteröity aluksi omaan käyttöön.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
MattiR
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Tämä on rekisteröity 6/2010, mutta ei käsittääkseni suinkaan tehtaalle vaan rekisteröijä on ollut nimenomaan ANA Trollhättan eli autoliike. Auton vuosimalli lienee siis 2010.

Pyysin paikallista Saab-huoltoliikettä tilaamaan numerot Saab Partsilta, sieltä niiden pitäisi olla saatavissa.

Auton tyyppikilvessä on kyllä tyyppihyväksyntänumero.
Matti
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja 900i »

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6159463

Alkaa olla hinta kohdallaan vaikka hinnat alkaen malli taitaa ollakkin. Onko tuossa xenonit vai ?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
MattiR
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Yksi NG lisää

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Mahtaa olla halogeenit kun ei erikseen xenoneja mainita. Mutta soitto myyjälle selvittänee asian.
Matti
Vastaa Viestiin