BMW ehostettuna SAABin voimalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Taloudellisten mokauksien takia itsellä on enään 2 bemaria eikä yhtään saabia. silmäterä ja iltojen ilo/vitutus vaihtui hemmetin ripeään diisseligolffiin.. vagi ei tylsyydensä takia miellyttänyt vaikka pellin alla oli härski kone. no, se vaihtui 1,5 viikon jälkeen 530da bimmeriin ja siihen tykästyin. antakaa anteeksi. lyö saabin koville muttei saabistista bemaristia saa kuitenkaan. ei siitä sen enempää, e39 pysyy käyttiksenä mutta e30 joka on kopaltaan pelastamisen arvoinen niin ajattelin jalostaa eteenpäin. eli saabin konetta keulille ja vihdoin saadaan saksalaiseenkin eloa. herää varmasti kysymys miksen bimmerisivuille kirjoita niin sanotaanko näin että e30 on niin vanhanaikainen ja se ei yleensä tarvi ku hitsauskonetta ja jakoavainta. MUTTA tiedän että täällä saabistien joukossa on sellaisia jotka näitä kolmen kirjaimen kirouksia myös harrastaa niin nyt saa antaa neuvoja. eli e30 ei enään inssiä tule näkemään vaan keulille olisi tarkoitus istuttaa saabin pata. mieluiten T5. moottoria saa ohjata mielellään trionic, mutta myös muut ravurit on sallittuja. tiedän jopa sen että omegan laatikko istuu nätisti saabin lohkoon ja kardaania lyhentämällä saadaan jopa bmw:n kardaani istumaan siihen. sitä tässä ajan takaa että jos joku tietää muusta enemmän (sähköt) niin saa ilmottautua. ja toki myös ne jolla on jokin mukava T5 pata ylimääräisenä saa ilmoitella. ja toki myös muuta tähän projektiin liittyvää tavaraa otetaan vastaan esim. laatikko jne. en jaksa kirjoitella btcf:lle tai opel forumille.. täältä saa paremmat ideat ja vastaukset. mutta toivottavasti osia löytyy tämän foorumin kautta ja tosiaan kuvia + projektikertomuksia tulee epäsäännölisen tasaisesti
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Kannattaa kuitenkin siellä BTCF:n puolella käydä vilkaisemassa, rakenteilla e30 Saabin T5-mosalla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=291615 (vaatii rekisteröitymisen)
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Olihan btcf:lä, myös aikoinaan vireillä "ei-vähäpäästöisen" e36 bemarin laitto saabin padalla, toki siitä en tiedä miten siinä kävi, enkä ole koko foorumilla käynytkään moneen kuukauteen, vaikka tunnukset löytyykin ja sinne monta vuotta kirjoittelin enemmän ja vähemmän fiksua tarinaa...
Mitään varsinaista apua en kyllä osaa antaa, mutta hieno moottori kevyessä korissa on aina mielenkiintoinen projekti.
Ja ruosteetonta e30 bemaria ei löydy helpolla, on vain vähemmän ja enemmän ruosteessa olevia yksilöitä.
Ja vaikka se neloskone ei sinne heittämällä menekkään, niin onhan tuohon e30 koppaan laitettu V8 ja e60 m5 V10 ja jopa vanhaa V12 pataa, että ei varmastikkaan ole se Saabin mosa sieltä vaikeimmasta päästä asentaa
Hieno auto e39:kin on, mutta vähän kalliimpi pitää, kuin Saab.
Mitään varsinaista apua en kyllä osaa antaa, mutta hieno moottori kevyessä korissa on aina mielenkiintoinen projekti.
Ja ruosteetonta e30 bemaria ei löydy helpolla, on vain vähemmän ja enemmän ruosteessa olevia yksilöitä.
Ja vaikka se neloskone ei sinne heittämällä menekkään, niin onhan tuohon e30 koppaan laitettu V8 ja e60 m5 V10 ja jopa vanhaa V12 pataa, että ei varmastikkaan ole se Saabin mosa sieltä vaikeimmasta päästä asentaa
Hieno auto e39:kin on, mutta vähän kalliimpi pitää, kuin Saab.
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Eikö siis tule kilpiin enää? Miksei?scorpio_88 kirjoitti: eli e30 ei enään inssiä tule näkemään vaan keulille olisi tarkoitus istuttaa saabin pata.
Mutta hyvä että saabin tekniikkaa sovelletaan rohkeasti muihinkin.
Opelclubin foorumilta voi käydä lukemassa kuinka T5 istuu -97 sintran konehuoneessa.
Pikselikorjausta 9-3
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
UIUI! Tuleeko tästä Suomen ja ehkä jopa maailman eka T5 koneinen etuveto E30! Mageeta! OCF:ltä löytyy juttua myös T5 koneella varustetusta A Vectrasta ja F Astrasta. Tosin jos tää pysyy tylsänä takavetona, niin samaiselta foorumilta löytyy tarinaa myös T5 koneisesta C Kadetista ja C Rekordista.jape3 kirjoitti:Eikö siis tule kilpiin enää? Miksei?scorpio_88 kirjoitti: eli e30 ei enään inssiä tule näkemään vaan keulille olisi tarkoitus istuttaa saabin pata.
Mutta hyvä että saabin tekniikkaa sovelletaan rohkeasti muihinkin.
Opelclubin foorumilta voi käydä lukemassa kuinka T5 istuu -97 sintran konehuoneessa.
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
pamppu kirjoitti:Kannattaa kuitenkin siellä BTCF:n puolella käydä vilkaisemassa, rakenteilla e30 Saabin T5-mosalla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=291615 (vaatii rekisteröitymisen)
joo tämä kävi mielessä ja tunnuksetkin löytyy niin täytyypi käydä vilkaiseen.
eihän tuota saa saabin koneella leimattua.. siksijape3 kirjoitti:Eikö siis tule kilpiin enää? Miksei?scorpio_88 kirjoitti: eli e30 ei enään inssiä tule näkemään vaan keulille olisi tarkoitus istuttaa saabin pata.
Mutta hyvä että saabin tekniikkaa sovelletaan rohkeasti muihinkin.
Opelclubin foorumilta voi käydä lukemassa kuinka T5 istuu -97 sintran konehuoneessa.
https://www.avk.fi/fi/automyynti/ajoneu ... 0/saab-9-3
tuossa on tarjottu minimisumma elintenluovuttajasta toivotaan että saa perjantaina hakea pois! autosta tulee moottori + sähköt + jäähdytin itselle. loput tulee myyntiin jos kiinnostaa
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Kyllä E30 saa tuolla koneella katsastettua...ainakin takavetoisena
Mutta tekniikanvaihdon saa tehdä muutoskatsastuksella vähäpäästöiseenkin koriin, niin ei ole bemussakaan mitään hämminkiä. Toki pitää muuttaa auto vastaamaan sopivantehoista vertailumallia, tässä tapauksessa lonkalta heitettynä varmaan 320i taitaa riittää?
Sitten vaan elinluovuttajan papereilla muutoskatsastus niin ei tarvii ees dynossa ajaa sopivia tehoja.
Ilmanmuuta pidät katukelpoisena! Ajamalla radalle ja takaisin
Mutta tekniikanvaihdon saa tehdä muutoskatsastuksella vähäpäästöiseenkin koriin, niin ei ole bemussakaan mitään hämminkiä. Toki pitää muuttaa auto vastaamaan sopivantehoista vertailumallia, tässä tapauksessa lonkalta heitettynä varmaan 320i taitaa riittää?
Sitten vaan elinluovuttajan papereilla muutoskatsastus niin ei tarvii ees dynossa ajaa sopivia tehoja.
Ilmanmuuta pidät katukelpoisena! Ajamalla radalle ja takaisin
Pikselikorjausta 9-3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
jahas, eli homma toimii näinkin helposti? juuri näissä asioissa tarviin hieman jeesiä. ja toisena: megaruutta vai trionic? kumpi helpompi toteuttaa?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Trionic, kerta koneessa valmiina kaikki tarpeellinen. Sen verran itsenäinen systeemi kuitenkin, ettei kovin isoa autosähkön osaamista tarvitse, kunhan releen osaa kytkeä ja vähän perehtyä johtosarjaan.
Nopeustietoa nyt ei varmaan helpolla saa toimimaan, mutta eipä sillä niin väliä.
Auton sytkäpuolan virtajohdosta saa varmaan eculle ja DI kasetille herätteen, ja isommat virrat suoraan akulta tai virtablokilta sulakkeen kera.
Eiköhän siinä koneen ja laatikon sovituksessa nyt vähän aikaa ole mietittävää
Nopeustietoa nyt ei varmaan helpolla saa toimimaan, mutta eipä sillä niin väliä.
Auton sytkäpuolan virtajohdosta saa varmaan eculle ja DI kasetille herätteen, ja isommat virrat suoraan akulta tai virtablokilta sulakkeen kera.
Eiköhän siinä koneen ja laatikon sovituksessa nyt vähän aikaa ole mietittävää
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
ei mua mikään muu jännitä ku ne sähköt konehan istuu varmasti sinne keulille. mut perhana ku joku meni puhumaan siitä että ton vois pitää katukäyttösenä tolla tekniikalla
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Trionic luonnollisesti myös saabista. Valmiita softia on bensalle ja etanolile sen kun vaan vaihtaa tai muokkaa oman. Ja se monesti mainittu nakutuksen tunnistus
Jos ei ihan hurjat tehotavoitteet niin se omegan loota vaan siihen kun käy suoraan.
Tuo sinun mahdollinen luovuttaja auto olikin aero, sinänsä hyvä että saa aeron tehot papereihin ja se mitsun ahdin vakiona. Tekee moottorin kannakkeet asiallisesti, niin ei ole inssillä sanomista.
Jos haluat isommat tehot papereihin, niin sitten bemun mallisarjan tehokkaimman(M3?) tehoille sopivaksi rakennat moottorin. Käyt penkittämässä rakentelusäädöksiin sopivat tehot ja menet penkkilapun kanssa muutoskatsastamaan auton. Tällöin tietysti alustan pitää vastata tuota mallisarjan tehokkainta autoa.
Sähköt ei ole kovin vaikeat, apuja saat varmasti. Sen nopeustiedon kanssa voi olla hiukan askaretta jos ei bemusta sitä valmiiksi saa ulos, mutta ei sekään ylitsepääsemätön ongelma ole. Nopeusmittarikin pitää jotenki viritellä, mutta siitäkään ei tarvitse ihmeemmin huolestua.
Jos ei ihan hurjat tehotavoitteet niin se omegan loota vaan siihen kun käy suoraan.
Tuo sinun mahdollinen luovuttaja auto olikin aero, sinänsä hyvä että saa aeron tehot papereihin ja se mitsun ahdin vakiona. Tekee moottorin kannakkeet asiallisesti, niin ei ole inssillä sanomista.
Jos haluat isommat tehot papereihin, niin sitten bemun mallisarjan tehokkaimman(M3?) tehoille sopivaksi rakennat moottorin. Käyt penkittämässä rakentelusäädöksiin sopivat tehot ja menet penkkilapun kanssa muutoskatsastamaan auton. Tällöin tietysti alustan pitää vastata tuota mallisarjan tehokkainta autoa.
Sähköt ei ole kovin vaikeat, apuja saat varmasti. Sen nopeustiedon kanssa voi olla hiukan askaretta jos ei bemusta sitä valmiiksi saa ulos, mutta ei sekään ylitsepääsemätön ongelma ole. Nopeusmittarikin pitää jotenki viritellä, mutta siitäkään ei tarvitse ihmeemmin huolestua.
Pikselikorjausta 9-3
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Eikös noissa 9-3 T5:ssa ole aina T25?jape3 kirjoitti:Tuo sinun mahdollinen luovuttaja auto olikin aero, sinänsä hyvä että saa aeron tehot papereihin ja se mitsun ahdin vakiona
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
T25 tuolla pitäisi olla. Ainoa rautapuolen eroavaisuus pitäisi olla välijäähdyttimessä. Muutoin sitten softalla pelattu ne lisähevoset.
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
E30-kopan M3:ssa taisi olla niin paljon eroavaisuuksia perusmalleihin ettei se käy vertailukohdaksi, muistaakseni korikin on erilainen, pyörännavat ovat erilaiset ja vissiin koko akselistotkin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: BMW ehostettuna SAABin voimalla.
Joo, näin taitaa olla. Näkeehän sen jo kuvissa M3:ssa C-pilari on paljon paksumpi kun tavallisessa.ippe kirjoitti:E30-kopan M3:ssa taisi olla niin paljon eroavaisuuksia perusmalleihin ettei se käy vertailukohdaksi, muistaakseni korikin on erilainen, pyörännavat ovat erilaiset ja vissiin koko akselistotkin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.