![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Oonkin ottanut tonnarien kanssa tavaksi, että talvikeleillä aina kun putsaan lumet, niin käytän kaikkia ovia auki. Näkee heti, jos joku lukko kaipaa sulattelua, eikä ne aktiivisemman käytön takia niin pahasti mene juntturiinkaan.
Aikoinaan oli ilo omistaa puoli miljoonaa ajettu pommari, jossa lukot tekivät tuota samaa ensimmäisenä talvena. Avauduin siitä täälläkin ja sain neuvoksi irrottaa lukot ja voidella ne litiumrasvalla. Osaksi laiskuuttani ja osaksi risan olkapään takia en purkanut lukkoja pois, vaan irrotin pelkät ovipahvit ja suihkin tuota rasvaa lukkoihin. Seuraavana talvena ovet toimivat suunnilleen oven tapaan, sekä avautuivat että sulkeutuivat. En tiedä, miten seuraava talvi meni, koska myin auton.sarka kirjoitti:Ei kyllä satkuissa oo ollut koskaan mitään pakkasongelmia, minkäänlaisia. Tonnarissa välillä jäätyy lukot niin, ettei mene ovi kii kun vetäsee. Ratkaisu on pistää auto käyntiin ja lämmöt täpölle, sätkään tulta ja sit lähetään.![]()
Oonkin ottanut tonnarien kanssa tavaksi, että talvikeleillä aina kun putsaan lumet, niin käytän kaikkia ovia auki. Näkee heti, jos joku lukko kaipaa sulattelua, eikä ne aktiivisemman käytön takia niin pahasti mene juntturiinkaan.
Vanhojen tanssien päivänä tuli pari vuotta sitten matkattua lukiolle OG9-3:lla kuskin ovi "tuulihaassa", perillä meni sitten jo kunnolla kiinni. Pakkasta oli muistaakseni 22 astetta, ja kolkissa ei ole lohkolämmitintä.s.koutonen kirjoitti:Kokemusta on myös tuosta oven pitämisestä kiinni(viime lauantaina viimeeksi),tonnarin lukot on sitte niin mahtavia
Sairastelu pohjimmiltaan mutta jarrut, vyö ja rahat ne ongelmat ovat. Osat nyt pitäisi löytyä toiselta forumilaiselta, vielä kun saa terveyden kondikseen niin saa virtaakin tehdä jotain. Hirveesti himottas päästä laittaa noita autoja niin voisi myydäkkin noista rupisimmat pois. Ei Saabit siisjus kirjoitti:Mikäs 99:ä seisottaa? Jarrut, turvavyö vai muu?