9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Tulipahan kaivettua puhaltimen jännitteensäädin esiin ja oli kyllä perseestä kun liitin oli jumittunut jonnekkin sinne taakse kiinni. Samalla tuli vedettyä varmaan n. 6 metriä puhelinjärjestelmän kaapeleita ja joku Ericssonin musta boksi pois kojelaudan sisältä.

Kertokaapas nyt miten saan tuon mustan suojuksen pois jotta pääsen vaihtamaan fettiä. Onko se pohjassa oleva torx-kantainen ruuvi irroitettava, pyörii vain paikoillaan.

Kun käynnistin auton säätimen ollessa irti palkista niin huomasin, että se ei kuumennut lainkaan, viittaisiko tämä vialliseen fettiin ?



Myöskin SID ilmoitti käynnistäessä jonkin maan kielellä ilmeisesti huollosta, miten tämän saisi nollattua ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
emaijala
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 25, 2003 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja emaijala »

j-k kirjoitti: Onko tällä http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification modauksella suurtakaan merkitystä. Kannattaako tehdä, onko haittoja ?
Kokeilin tuota omassa vakio-matalapaine-turbossa etsiessäni ratkaisua yhteen ongelmaan (varsinainen vika oli lopulta yksi irronnut alipaineletku), enkä huomannut mitään eroa. Ehkäpä olennainen ero syntyy, jos tuo magneettiventtiili ei toimi, tai vaikutus on huomattavampi tehokkaammissa vehkeissä.

--Ere
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

j-k kirjoitti:Tulipahan kaivettua puhaltimen jännitteensäädin esiin ja oli kyllä perseestä kun liitin oli jumittunut jonnekkin sinne taakse kiinni. Samalla tuli vedettyä varmaan n. 6 metriä puhelinjärjestelmän kaapeleita ja joku Ericssonin musta boksi pois kojelaudan sisältä.

Kertokaapas nyt miten saan tuon mustan suojuksen pois jotta pääsen vaihtamaan fettiä. Onko se pohjassa oleva torx-kantainen ruuvi irroitettava, pyörii vain paikoillaan.

Kun käynnistin auton säätimen ollessa irti palkista niin huomasin, että se ei kuumennut lainkaan, viittaisiko tämä vialliseen fettiin ?
Lisätäänpä tännekkin, että vika tosiaan oli fetissä ja muovi lähti kampeamalla irti. Torx-ruuvi ei liittynyt siihen mitenkään.

Kyssärinä vielä, missä 9-3 malleissa on ahtomittari mittaristossa bensa ja lämpömittarin yläpuolella ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mittari löytyy kaikista ahdetuista bensamalleista poislukien matalapaineturbot.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

AZP kirjoitti:Mittari löytyy kaikista ahdetuista bensamalleista poislukien matalapaineturbot.
Selvä homma, vähän ihmettelinkin kun joissain olen nähnyt.

Osaako joku kertoa miten saan säädettyä automaatti-ilmastoinnin puhaltimen silleen, että se ei ala auton käynnistyessä puhaltamaan heti täysillä ? Joutuu aina säätämään pienemmälle.
9-3 2.0t AT -01 stg1
emaijala
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 25, 2003 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja emaijala »

j-k kirjoitti:Osaako joku kertoa miten saan säädettyä automaatti-ilmastoinnin puhaltimen silleen, että se ei ala auton käynnistyessä puhaltamaan heti täysillä ? Joutuu aina säätämään pienemmälle.
Jokos teit ilmastoinnin kalibroinnin eli kone käynnissä AUTO ja OFF yhtäaikaa pohjaan? Se ajaa testit ja pitäisi lopuksi antaa 0 (tai virhekoodien lukumäärä, haulla löytyy aiheesta lisää). Tolla voi selvitä. Voihan siihen tietty olla ohjelmoituna hassut oletukset, kun sille voi opettaa halutut perusasetukset (esim. http://saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY02.pdf sivulla 90).

--Ere
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

emaijala kirjoitti:
j-k kirjoitti:Osaako joku kertoa miten saan säädettyä automaatti-ilmastoinnin puhaltimen silleen, että se ei ala auton käynnistyessä puhaltamaan heti täysillä ? Joutuu aina säätämään pienemmälle.
Jokos teit ilmastoinnin kalibroinnin eli kone käynnissä AUTO ja OFF yhtäaikaa pohjaan? Se ajaa testit ja pitäisi lopuksi antaa 0 (tai virhekoodien lukumäärä, haulla löytyy aiheesta lisää). Tolla voi selvitä. Voihan siihen tietty olla ohjelmoituna hassut oletukset, kun sille voi opettaa halutut perusasetukset (esim. http://saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY02.pdf sivulla 90).

--Ere
Kiitos tuosta pdf'stä ! Kuntoon tuli.
9-3 2.0t AT -01 stg1
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Sotkeennutaan sit tännekkin puolelle :lol: Tuossa uusimmassa hankinnassa tullu sellainen havaittua että täristää vedossa jonkunverran,oisko tossa nyt sit edessä se paljonpuhuttu holkkiremontti?? Auton tiedot löytyy allekirjoituksesta..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Kun käynnistää tai laittaa virrat päälle alkaa ärsyttävä piippaus, saako sen jotenkin pois?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyseessä lienee turvavyön muistutin, joka piippaa muutaman sekunnin. Saa pois merkkihuollossa tai harrastajalla, jolla sopivat TECH-vehkeet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja karg »

j-k kirjoitti:Kun käynnistää tai laittaa virrat päälle alkaa ärsyttävä piippaus, saako sen jotenkin pois?
TECH2:lla onnistuu. Yks haluu ton pois ja toinen haluu päälle.. molempia on nähty ja autettu ;)
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Et Karg sattuisi liikkumaan Espoossa päin milloinkaan ? :D
Jos pientä korvausta vastaan saisit tuon poistettua ?

Tai ketään muuta pk-seudulta, jolta löytyisi tech2 ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja karg »

Ei oo reissuja sinne päin kyl tiedossa. Tääl päin hoituu kyl pientä korvausta vastaan kaikenlaiset tech-säätelyt ;)
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja Loyal »

j-k kirjoitti:Et Karg sattuisi liikkumaan Espoossa päin milloinkaan ? :D
Jos pientä korvausta vastaan saisit tuon poistettua ?

Tai ketään muuta pk-seudulta, jolta löytyisi tech2 ?
Kysäseppä jusa_71 :ltä, se liikkuu joskus silloin tällöin pk-seudulle ja omistaa tech2:n
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja SS »

Ja muistutinhan ei piippaa, jos vyö on kiinni startatessa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin