Tri-Lo kirjoitti:8-venttiilinen 900i

Ainakin meille jotka osaa ja ymmärtää niitten päälle.. (Micrat ym. kotterot jää kolariturvallisuuden puutteestaan johtuen "järkevyys"syistä pois)
Vaimo joutuu nyt kulkemaan päivittäin 30 km päähän töihin. Lähtee aamulla klo 7.
Meille edulliseksi tulee, kun hän saa käyttää työpaikan autoja. Mutta nyt kun viikko kulkemista on takana, niin perjantaina piti jo turvautua omaan og-satkuun ihan turvallisuussyistä. Oli nimittäin pääkallokelit ja sydän kurkussa korean ihmeella torstaina kotiin päästyään totesi, ettei enää koskaan hyppää sen auton rattiin. No, onneksi vuosituhannenvaihteen kiisselikorolla on toinen vaihtoehdoista ja sillä hän vielä uskaltaa huomenna kokeilla.
(Työpaikan politiikkan kun kuuluu, ettei oman auton kilometrejä korvata, vaan pitäisi ajaa firman autolla
. Mielelläni minä ne bensat silti maksan, jos se saa tuntemaan olonsa turvalliseksi ja pitämään auton paremmin tiellä.)
Heitän kuitenkin tähän vielä, että Fiat Uno osoittautui kyllä edulliseksi pitää. Mutta ei sillä tien päälle uskaltanut, eikä se kaupunkienkaan kinoksissa oikein jaksanut kulkea. Mutta sitähän ei kysyttykään...
Silti heitän tähän loppuyhteenvedoksi og-Saabit. Sillä kun mietitään kokonaisuutta kustannuksien kannalta, niin edullinen hankintahinta sekä alhaiset huolto- ja korjauskulut kyllä kompensoivat muutaman litran korkeamman kulutuksen. Esim. uuden auton säännöllisten merkkiliikehuoltojen hinnalla kohentaa vanhan auton kuntoa kummasti, että ei se uusikaan auto mitenkään edulliseksi tullut pitää...