Nykiminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Itse itseäni komentaen vastaan omaan kysymykseeni:

V = Fine wire gold palladium center electrode
VX = High performance platinum

Löyty kaavio NGK:n tulppien numerointisysteemistä:
http://www.ngk.com/images/TR55-1-vx.gif
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mullakin stana nykii kun kiihautan 3 tai 4 vaihteella silleen "kunnolla" 8) esim. motarin kiihdytys kaistalla. Mitäköhän keksis.. Mulla olis kyllä nuo tulpat tossa pöydällä mitä on suositeltu.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Milli kirjoitti:Mulla olis kyllä nuo tulpat tossa pöydällä mitä on suositeltu.
Pitäiskö sun milli laittaa ne tulpat sinne mihin ne kuuluukin.. :idea: Vois auttaa tilannetta :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kannattaa laittaa orkkis Bougicordin piuhat tai sitten Accelin tarvikkeet jenkkiautokaupasta, muista on vain lyhytikäisiä kokemuksia.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Milli kirjoitti:Mullakin stana nykii kun kiihautan 3 tai 4 vaihteella silleen "kunnolla" 8) esim. motarin kiihdytys kaistalla. Mitäköhän keksis.. Mulla olis kyllä nuo tulpat tossa pöydällä mitä on suositeltu.
Oliko sulla vv-suodatin paikalla?Kun ite laittoin kyseisen suodattimen pesuun ja se linnunpöntön paikalleen sillä pienellä imuputkella,meinasi ilma loppua kesken koneelta :arrow: alkoi nykimään yli 5000kierroksen.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

On mulla vv-suodin paikallaan. nyk-nyk-nykii!! Huomena koitan noilla tulpilla onko mitään eroa.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ei nyki muuten enää!!! :lol: Vaihoin nuo tulpat paikalleen. :oops:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mikäs kärkiväli noissa pitää olla (-87 9000 turbo)? Vai käykö pakasta suoraan?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Haza kirjoitti:Tuon ikäisissä T16 koneissa joissa ei ole kattia se väli pitää olla oikeasti noin pieni, 0,6mm +- 0,1mm lukee korjaamokäsikirjassa(kin)
Pätee myös -87:aan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itse heitin pakasta suoraan. Hyvin toimii! :)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

jus kirjoitti:
Haza kirjoitti:Tuon ikäisissä T16 koneissa joissa ei ole kattia se väli pitää olla oikeasti noin pieni, 0,6mm +- 0,1mm lukee korjaamokäsikirjassa(kin)
Pätee myös -87:aan.
Tarkotetaanko sillä korjaamokäsikirjan arvolla nimenomaan noita platinatulppia (BCP7EVX) vai puhutaanko tavallisesta vai onko siinä mitään eroa? Näyttäis suoraan paketista olevan toi kärkiväli luokkaa 0,8-1mm.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Sain vasta tänään laitettua platinatulpat kiinni ja vaihdoin samalla myös uudet tulpanjohdot. Siitähän se kiikasti, nyt nostaa ahtoja (~1,2bar) eikä nykimisestä ja röpötyksestä ole enää tietoakaan! On sillä vaan hauska ohittaa... :D

Edit: en säätäny tulpista kärkiväliä mitenkään, suoraan paketista vaan kiinni ja hyvin tuntuu toimivan.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

9kTA kirjoitti: Edit: en säätäny tulpista kärkiväliä mitenkään, suoraan paketista vaan kiinni ja hyvin tuntuu toimivan.
Korjaamokäsikirjan kirjoittamisen aikaan ei liene paljon platinatulppia ollut..
Eli ei mainittu moisista mitään, saattaahan se olla että platinat on vähemmän herkkiä sille kärkivälille, mulla siis ongelmat ollu ihan tavallisten tulppien kanssa joiden kärkiväli on vissiin ollut paketista otettaessa jotain yli 1mm.. Tosin mulla oli vähän kehnot tulpanjohdotkin silloin..

Saattaa tietysti riippua yksilöstäkin(autosta siis) jossainmäärin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin