Uuden vakio NG900 Turbon kiihdytysajoista?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Itel meni 195/60 15" kesänakeilla suurinpiirtein 7,8 - 8,5 sekuntiin tuo 60 - 100 vali. Nyt menee 225/45 17" 9 - 9,5 sekuntiin sama väli. Jonkin verran nuo isommat vanteet renkaineen syö ajasta pois 8O
Autona 185hp versio 9-3:sta siis.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Saabisti -77 kirjoitti:Itel meni 195/60 15" kesänakeilla suurinpiirtein 7,8 - 8,5 sekuntiin tuo 60 - 100 vali. Nyt menee 225/45 17" 9 - 9,5 sekuntiin sama väli. Jonkin verran nuo isommat vanteet renkaineen syö ajasta pois 8O
Autona 185hp versio 9-3:sta siis.
Jopa on! 8O Itselläni meni 60-100 nykyisellä samoihin lukemiin. Nykyään noin 5,4-6,0 sekunttia. Hyvä tietää jatkossa miten renkaan syö kiihtyvyydessä - edelleen 195/65 R15.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Sigun mukainen ng900, käyttöönotto joskus kesällä ja 2. vaihteella rajoitin iskee vastaan 90km/h jälkeen. Ajasta ei ole mitään tietoa, sillä ei ole tullut kellotettua.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eikö tuon ikäisessä ja jopa -94 vuosimallin turbossa rajoitin iske kakkosella siellä päälle 100 km/h? :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Eikös sitä vaihteiston välitystä muutettu -95 vai -96 malleihin?
Itellä ainakin riittää 2 vaihde 110km/h asti.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin taisi olla, mutta joku taisi väittää, että myös 1994 vuosimallin 900 Turbon vaihteiston 2-vaihteella päässenee noin 110. Itse pääsin muistaakseni taannoin entisellä autolla ainakin päälle 100.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900 -94 FM55501 vakiolaatikolla 7k rajottajalla kiekasee mittariin aikatarkkaan 120..
Käsitykseni mukaan vasta 9-3:sen myötä (olikohan se FM55503 tai FM55505) olisi kakkosella ~100 huiput, eli ei niin aavikko..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Taitaa mennä päälle 100 km/h turboilla, mitä muistelen mitanneeni.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hook kirjoitti:ng900 -94 FM55501 vakiolaatikolla 7k rajottajalla kiekasee mittariin aikatarkkaan 120..
Käsitykseni mukaan vasta 9-3:sen myötä (olikohan se FM55503 tai FM55505) olisi kakkosella ~100 huiput, eli ei niin aavikko..
ei siinä kakkosen kok. välityksessä ole eroa nimeksikään NG900 ja "T7" lootan välillä siis. Samalla rengastuksella (215/45/17) @7000 NG = 122.7km/h ja "T7" = 115.7km/h. Toki ei se normi T7 biili ota kun vähän reilut 100km/h kakkosella, mutta eipä sitä kierrätetäkkään kuin 6300 asti.
#1730
500whp.net member
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Mjoo. Korjaan hieman tuota omaa nopeutta ylöspäin. 185/65R15 nastoilla napautti karvan alle 110km/h. Näillä renkailla on antanut ainakin noihin nopeustauluihin aivan samoja nopeuksia. Samalla tuli huomattua jonkinlainen vika voimasiirrossa. Vaihtaessa 3. -> 2. ja päästäessä kytkimen ylös vaihdekeppi muljahti aika suuriliikkeisesti ja napautti koko autoa aika epämukavasti. Tuntui kuin 1. vaihteen olis lyönyt sisään lukuunottamatta kierroksia, sillä niskatuki paukahti aika voimalla niskaan. Tuo oli tosin vain tuollainen nytkäytys, mutta eipä jäänyt ainoaksi kerraksi. Joka kerta moottorijarrutuksella hiljentäessä ja pienemmälle vaihtaessa tekee tuon.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin