
Satkun kierroslukumittari.ONGELMA RATKAISTU.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Aiheeseen liipaten...Rojektina tässä meneillään tuon kaasaripelin "ruiskutus" ja kun tapanani on tietysti tehdä vimpan päälle (joo-o...), niin kaikki pisteosatkin upgreidataan "ruiskutasolle". Käytännössä siis vaihdan mittariston tuohon ruiskumallin versioon, jossa on myös rundimittari. Molemmat autot (luovuttaja ja kohde) on saman vuotisia (-85), eli herääkö tuo kiekkamittari eloon, jos lyön tuon kaasaripelin plugit vaan kiinni "uuteen" ruiskun mittaristoon, vai tarviiko kaivella signaali jostain? Kokeilemallahan se tietty selviäis, mutta jos nyt joku sattuis ihan vallan tietämään asiasta... 

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ainakin oikeassa 900c:ssä (viistokeulainen vm.88-90) on erillainen kuin 900i-87 mittaristo. Näissä on kylläkin vuosimallikohtaisiakin eroja...V.J.S kirjoitti:Aiheeseen liipaten...Rojektina tässä meneillään tuon kaasaripelin "ruiskutus" ja kun tapanani on tietysti tehdä vimpan päälle (joo-o...), niin kaikki pisteosatkin upgreidataan "ruiskutasolle". Käytännössä siis vaihdan mittariston tuohon ruiskumallin versioon, jossa on myös rundimittari. Molemmat autot (luovuttaja ja kohde) on saman vuotisia (-85), eli herääkö tuo kiekkamittari eloon, jos lyön tuon kaasaripelin plugit vaan kiinni "uuteen" ruiskun mittaristoon, vai tarviiko kaivella signaali jostain? Kokeilemallahan se tietty selviäis, mutta jos nyt joku sattuis ihan vallan tietämään asiasta...
Mutta väittäisin ettei plug'n play tule onnistumaan.
En kylläkään näe ideaa toimivan kaasarimoottorin pilaamiseksi ruiskulla. (16v Turbo voisi antaa tehoetuakin mutta alle 10% vuoksi en moiseen ryhtyisi.)
Mutta jos sen projektin toteuttaa niin eiköhän se mittaristokin onnistu...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Isälläni on ollut aikanaan noita kaasaripelejä 2 kpl.Molempiin vaihdoin mittaristot kierrosluku malliin.Molemmissa autoissa heräsi heti kiekkamittarit toimimaan.Toinen oli -87 ja toinen-88 mallinen.Vaihtomittaristojen vuosimalleista on tieto jo unohtunut.
Kuulemma ei kuitenkaan kaikissa karvalakkimalleissa onnistu,noissa kävi kuitenkin hyvin.
Kuulemma ei kuitenkaan kaikissa karvalakkimalleissa onnistu,noissa kävi kuitenkin hyvin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No jo onkin mahoton rojekti...tankin vaihto (piti irrottaa enivei hitsaushommien vuoksi) ~1,5h rauhallisesti tusaten ja ruiskun irrotus ja asennus about 2-3h. Toi mittaristo kiekkamittarilla on vaan bonuksenafforslund kirjoitti:[
En kylläkään näe ideaa toimivan kaasarimoottorin pilaamiseksi ruiskulla. (16v Turbo voisi antaa tehoetuakin mutta alle 10% vuoksi en moiseen ryhtyisi.)
Mutta jos sen projektin toteuttaa niin eiköhän se mittaristokin onnistu...

Kaasari- ja ruiskukoneessa on käyttömukavuudessa ja ajettavuudessa kolossaalisia eroja (alavääntö, kylmäkäynnistykset etc.)...minun mielestä. Tietenkin tärkein motivaatio tuohon tekniikanvaihtoon oli se 18hv:n lisäys, mikä tuosta paperilla tulee. Sillä tuo joskus uutena 100hv omannut pulkka muuttuu maanteiden raketiksi


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kaasarin kannesta kun ottaa vielä ne pakovenat ruiskumallin kanteen, niin saa enempi, kun sen 18heppaa lisättyä. Tossa serkulla olevassa 99:ssä olikin ollut entisessä koneessa semmonen kansi. Ilmankos kulki ihan kaasarinkin kera varsin iloisesti.
Nythän siinä on T8, joten se on vielä oma lukunsa...

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Eikait vaa ala mennee yhtää offtopikiksi? 
Sitä mää täsä vaa että omien kokemuste mukaan kiekkamittarin viisari laskee nollaan tiettyjen kierrosten jälkeen jos se ei saa tarpeeks äkästä pulssia ja sitte se herää vasta tietyissä kierroksissa jos on huono maa tai muu kosketus häikkä..
Näin siis ainakin moponkiekka mittarissa jossa impulssikin tulee tulpanjohon ympärille kääritystä kaijutinjohosta 

Sitä mää täsä vaa että omien kokemuste mukaan kiekkamittarin viisari laskee nollaan tiettyjen kierrosten jälkeen jos se ei saa tarpeeks äkästä pulssia ja sitte se herää vasta tietyissä kierroksissa jos on huono maa tai muu kosketus häikkä..


Ei mee offtopickiksi. Hemmohan kertoi ekassa viestissä tekevänsä kaasarista ruiskua.-saab_85 kirjoitti:Eikait vaa ala mennee yhtää offtopikiksi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Olisikohan keltavalkoinen johto, jossa lukee 204, kytketty napaan 10?tomaatti kirjoitti:Mikähän nasta se on tuossa mittariston moninapaliittimessä?Eli numeroa olisin vailla ja varmuudeksi vielä johtimen värikin pitäisi tietää.Auto on edelleen -90 satku.
http://townsendimports.com/Web/electric ... 090-93.jpg
Liitetty testiliittimelle menevästä sinisestä johdosta otettuun haaraan rele/sulakeboksin kannen alla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00