Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Eiköhän tässä ole takana tämä BMW:n halu alkaa valmistamaan etuvetoisia bemareita tai ainakin joku malli etuvedolla?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Muistelisin että tuosta oli jokin aika takaperin enemmänkin juttua, BMW:n tulevaisuuden suunnitelmissa oli tuoda markkinoille useampia etuvetoisia malleja.core2 kirjoitti:Eiköhän tässä ole takana tämä BMW:n halu alkaa valmistamaan etuvetoisia bemareita tai ainakin joku malli etuvedolla?
#3834
Re: Saabin tulevaisuus
Tai sitten kyse on vain markkinoinnista, eli Saabin halusta korottaa itseään BMW-luokkaan, vaikkapa levittämällä epämääräisiä huhuja...
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Saabin tulevaisuus
Voi hyvinkin olla sitäkin, mutta tässä ruotsalainen lehtiartikkeli josta voi päätellä, että tää on lähtöisin BMW:ltä lehden otsikko: BMW-chefen: "Framhjulsdrift kommer" eli BMW-pomo: etuvetoinen tulee.Ässä kirjoitti:Tai sitten kyse on vain markkinoinnista, eli Saabin halusta korottaa itseään BMW-luokkaan, vaikkapa levittämällä epämääräisiä huhuja...
Tässä linkki kyseiseen artikkeliin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Ainoa kysymysmerkki noissa Bimmerin koneissa on hinta. Saab ei tietenkään ole minkään sortin uhka myynnillisesti, mutta ei Bimmerikään mikään punainen risti ole
Alusta tulee varmaan halvemmalla, kun Saab on luultavasti osin mukana kehitystyössä, heillähän on enemmän käsitystä etuvetoisen auton tekemisestä.
Tämän jutun mukaan seuraava 9-3 tarjoaa luultavasti kaksoiskytkimen, koska Saab on jo suunnitellut sellaisen GM:lle
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/250452/
Alusta tulee varmaan halvemmalla, kun Saab on luultavasti osin mukana kehitystyössä, heillähän on enemmän käsitystä etuvetoisen auton tekemisestä.
Tämän jutun mukaan seuraava 9-3 tarjoaa luultavasti kaksoiskytkimen, koska Saab on jo suunnitellut sellaisen GM:lle
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/250452/
Re: Saabin tulevaisuus
Just näin... Bemari hyötyy ainoastaan siten että saa "kolikkorahaa" kun he myy joitain nippeleitä tai nippelitietoa Spykerille. En tosin osaa ottaa kantaa miten Bemarin koko olisi sopiva tai epäsopiva - Bemari on ainakin 4 pykälää suuremmassa kokoluokassa Spykeriin verrattuna eli sen pituinen se.KN/Lieto kirjoitti:BMW kuulostaa ainakin näin äkkiseltään hyvältä ja sopivan kokoiselta yhteistyökumppanilta, mutta en oikein jaksa uskoa siihen. Mitä hyötyä tästä olisi BMW:lle lopultakaan? Siellä taitaa olla katteet sen verran kohdallaan, ettei Saabin rahoja tarvita. No, saa nähdä.
Mutta tosiaan, pakko on Spykerin jostain teknologiaa ja teknologiaosaaamista hankkia. Se mistä sitä sitten päättää yrityksen johto hankkia onkin jo heidän taloudellinen, poliittinen tai strateginen valinta - ja nimenomaan tuossa järjestyksessä.
Re: Saabin tulevaisuus
Jep onhan se tietysti näinkin, että Saab-Spyker car imee teknologiaa sieltä mistä voi, mutta nyt on osat toisinpäin eli BMW hakee sitä Saabilta päin, koska tekniikka ja apu esim. minin etuvetoisuudesta jää BMW:n omien sanojen mukaanVKe kirjoitti: Mutta tosiaan, pakko on Spykerin jostain teknologiaa ja teknologiaosaaamista hankkia. Se mistä sitä sitten päättää yrityksen johto hankkia onkin jo heidän taloudellinen, poliittinen tai strateginen valinta - ja nimenomaan tuossa järjestyksessä.
kovin laihaksi avuksi tehdessä vaikka BMW-1 sarjasta etuvetoinen, saatikka, että 3-sarjaa edes ajateltaisiin etuvetoiseksi.
Mutta täyttä totuuttahan siitä mitä BMW ajaa takaa tällä Saab'in kosinnalla, tuskin tietää vielä kukaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Minun mutuna BMW hakee saabilta tuota turbo tekniikkaa ja turvalisuutta+ se etuveto osuus mitä BMW suunnittelee joidenkin mallien kohdalle(vaikka olen tästä pettynyt), vasta lahjana SAAB saa bemari tietämystä (diesel)moottoreista ja varmaan jostain muistakin.KN/Lieto kirjoitti:BMW kuulostaa ainakin näin äkkiseltään hyvältä ja sopivan kokoiselta yhteistyökumppanilta, mutta en oikein jaksa uskoa siihen. Mitä hyötyä tästä olisi BMW:lle lopultakaan? Siellä taitaa olla katteet sen verran kohdallaan, ettei Saabin rahoja tarvita. No, saa nähdä.
Koska moottorien koot pienenevät tulevaisuutta kohti(Esim tulevat M-sarjalaiset ovat turbolla) ja saab on tehnyt jo vuosikymmeniä neloskoneisia turbomoottoreita.
Saab 9000 2.0 -91
BMW 518i E28 -88
Lada 1500S -91
BMW 518i E28 -88
Lada 1500S -91
Re: Saabin tulevaisuus
Jotenkin tuntuu kaukaiselta tuo avun tarve tuohon turboon, BMW:ltähän löytyi turbokoneita jo joitakin vuosia ennenkuin Saab teki omansa, ainoa ero näissä oli wastegateventtiilin puuttuminen BMW:stä joten tehonlisäys tuli ku hevosenpotku, siis turbo-osaaminen heiltä luultavasti löytyy jo. Ja turbolla varustettuja bensakoneitahan löytyi jo kuuskytluvun alulla esim. oldssi ja letukka.Betsy kirjoitti:
Minun mutuna BMW hakee saabilta tuota turbo tekniikkaa ja turvalisuutta+ se etuveto osuus mitä BMW suunnittelee joidenkin mallien kohdalle(vaikka olen tästä pettynyt), vasta lahjana SAAB saa bemari tietämystä (diesel)moottoreista ja varmaan jostain muistakin.
Koska moottorien koot pienenevät tulevaisuutta kohti(Esim tulevat M-sarjalaiset ovat turbolla) ja saab on tehnyt jo vuosikymmeniä neloskoneisia turbomoottoreita.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Ylläoleva linkki toimii kun ottaa nollan pois perästä.
-----------------
Saab nimitti tänään uuden pääsuunnittelijan(siis ulkomuodon).
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
Varmaan kiinnostus aerodynamiikkaan painoi valinnassa.
Ote eräästä haastattelusta:
-----------------
Saab nimitti tänään uuden pääsuunnittelijan(siis ulkomuodon).
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
Varmaan kiinnostus aerodynamiikkaan painoi valinnassa.
Ote eräästä haastattelusta:
Well, I spent half my career at Pininfarina in the wind tunnel, I've worked on Le Mans cars and when you have that experience you really become passionate about it (aerodynamics).
Re: Saabin tulevaisuus
Morjens Saabistit
Tuotantoa ei saada nousemaan, kun alihankkijoilla vaikeuksia tuottaa tavaraa
Ari
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 27&ext=rss
http://svt.se/svttext/tv/pages/112.html
Tuotantoa ei saada nousemaan, kun alihankkijoilla vaikeuksia tuottaa tavaraa
Ari
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 27&ext=rss
http://svt.se/svttext/tv/pages/112.html
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Oliko edellä tämä sama viesti, mitä en minä(kään) saanut auki? Mutta eihän kertaus pahaa tee
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 54&ext=rss
Ari
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 54&ext=rss
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Ei näytä läheskään niin hyvältä tuo mattamustakojelauta aikaisempiin vihreisiin esittelykuviin verrattuna. Koskahan saavat niita oikeita paneeleita..
Re: Saabin tulevaisuus
Noh, onneksi on helposti joskus vaihdettava osa(kai?).. Kun ei muuta "vikaa" tunnu tässä vaiheessa löytyvän.Maca kirjoitti:Ei näytä läheskään niin hyvältä tuo mattamustakojelauta aikaisempiin vihreisiin esittelykuviin verrattuna. Koskahan saavat niita oikeita paneeleita..