Koska uusi 9-5?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

9-5T kirjoitti:Kuten totesit olisi voimansiirto vaatinut muutoksia ja Trionicin vaihtaminen Motroniciksi vaatinut jotain pientä muutosta jo seuraajaa odottavalta mallilta. Luulo että 9-5:ssa on oltava enemmän tehoa kuin 9-3:ssa todistettanee kesällä vääräksi.
2.8V6:ssako ei olekaan Trionic8? Onko Saab luopumassa oman moottorinohjauselektroniikan(kin) kehityksestä?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

eklunto1 kirjoitti:Kiitos kun jaot tämä kaiken kanssamme.
Ilo on kokonaan minun puolellani.

On hienoa kun pystytään keskustelemaan asioista eikä henkilöistä, aikuiset ja fiksut ihmisethän tekevät niin. Sellaisten ihmisten kanssa on aina upeaa keskustella.

Turhanpäiväinen muohuaminen ja toisten keskustelijoiden henkilökohtaisten ominaisuuksien arviointi tai arvostelu ilman parempaa tietoa olisi kovin lapsellista ja typerää, eikös? :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:GM/Saab ei varmasti ole kertonut missään että 9-5:ssa ei ole tuota konetta koska se ei mahdu keulalle
Tein asiasta kyselyn GM:lle. Katsotaan mitä tulee vastaukseksi.
9-5T kirjoitti:Olen vain yrittänyt kysyä onko tämä muka tieto tai netistä luettu tarina.
Määrittele mitä/mikä on tietoa?
9-5T kirjoitti:Luulen että he eivät edes halua sitä laittaa mutta tätä en usko heidän julkisesti kertovan.
Onko luulo ja usko tiedon väärtti?
9-5T kirjoitti:EDIT:Lisätään vielä ettei voisi vähempää kiinnostaa saako Saabiin jonkun GM:n V6 koneen mutta ihmetytti vain että sen vaihtoehdon puutteelle on netissä keksitty syy jossa on jopa huomioitu 9-3:n tämän hetken maksimi tehot tai löytyykö googlella tieto että Aeron tehoja muutetaan taas pian paperilla.
Asioille ei näemmä ole mitään syytä tai selitystä ne vaan on niin kuin ovat. Ei jatketa tätä enää.

Kiitos oli erittäin raketavaa keskustella aiheesta kanssasi.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Jussi kirjoitti:
Että ihan tämän vuoden aikana... jos jo maaliskuussa tilaa :)

... ja uusi malli on nähtävissä missä?
Näin alkuun ainakin kuvia voi kattella täällä
:wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
aakoo
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 16:03
Paikkakunta: Oulu

Ikkunat

Viesti Kirjoittaja aakoo »

vppelt68 kirjoitti:Ihan tuota samaa olen hiljaa ihmetellyt minäkin. Täällä länsirannikon aurinkoisessa kesässä on riittänyt ilmastoinnin AUTO- asento tähän asti vallan hyvin, ei ole tarvinnut hankkia turhia niskakipuja ikkunaa raottamalla. Ja tupakanpolttohan on jo taakse jäänyt vaihe lapsuudesta 8)
Eipä sitä kovin usein tarvikaan ikkunoita availla ilmastoinnilla varustetussa autossa, eikä kyllä maantienopeuksissa muutenkaan. Mutta silloin harvoin kun tuota viimeisen kymmenen vuoden aikana on tarvinnut (niitäkin tilanteita on ollut), olen kokenut keskikonsolin hyväksi paikaksi ikkunoiden ohjauskytkimille. Lähinnä silti halusin perustella, miksi omasta mielestäni keskikonsoli on parempikin paikka kuin ovi.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

no niin, nyt on jo uusi saab 9-5 melkein rakennettu. :D

Uusi 9-5 on hirvi turvallinen ja ajaa sillä sataa tai kahta seinään, kolari turvallisuus on aina yhtä hyvä. Siinä on pitkä keula johon mm. mahtuu V6 turbo moottori, ulkopuolinen on tehnyt salaa uudet kolari palkit. Sähköikkuna napit ja startti nappi on keskikonsolissa. Startti nappi luonnollisesti avaimeton malli. Riittää että avaimet on taskussa. Akseli väli on pitkä, että sisätilat on isot. Auto on pitkä, että peräkontti on tilava. Neliveto löytyy mallistosta, mutta sitä ei ole pakko ostaa. Tämä kaikki maksaa vain 31 235€.

Tämä kaikki on faktaa, mutta ei löydy googlesta. 8O

Pysytään asiassa. :wink: :)

Ulkopuolinen kolari palkki suunnittelia varmasti katsoo vinkkejä täältä. :)

:D

Muita kehitys ideoita? :P
Audi A4 2.0TFSIq
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Ja vielä pieni lisäys vielä sallittaneen. Uusi Saab 9-5 tehdään siksi että Saab olisi jatkossakin parempi kuin Volvo :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

10 vuotta vanha Saab kumoaa turvapalkkien turvan vaikka onkin varustettu kaverisi suunnitelemilla turvapalkeilla jotka tekevät uusista autoista turvallisen, hassua.
Hä? :lol:

Mistä tiedät että 10 vuotta vanha saab on varustettu kaverin suunnittelemilla turvapalkeilla? Tämähän menee jo henkilökohtaiseksi. :) Jatketaan kuitenki vain rakentavaa keskustelua uudesta saab 9-5 autosta.
Audi A4 2.0TFSIq
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Karzan kirjoitti:Virtalukko ja ikkunanamiskat ovat ihan väärässä paikassa. Niiden idiottimainen sijoittelu vie hyvät tilat kaikelta muulta säilytystilalta.
No ainakin ikkunan nostimet ovat hyvä olla keskellä. Esim. jos sulla jää ikkuna vähän vahingossa raolleen ja alkaa satamaan vettä, niin ne voi saada kosteutta. Toinen on turvallisuus peruste. Jos joku lapsi tai lemmikki on siinä penkillä avonaisessa ikkunassa voi hän jäättää itsensä puristukseen (yleensä niissä on ne stopparit, mutta vähintään jää jumiin). Toki yleensä ikkunat menevät kiinni ylöspäin vetämällä, mutta sekin vahinnko voi käydä, että lapsen jalka vetää sitä nostinta.
Taas tuolle avaimelle on esitetty monta hyvää perustetta. Lisäksi jos avaimessa on jotain muuta avaimenperää roikkumassa, niin se on ärsyttävästi siinä tiellä.
Karzan kirjoitti: Tuo on muuten sellainen asia, mitä kaipaan edellisestä autostani kaikkein eniten. Mersussa on todellakin pikkutavaroiden säilytys hanskassa jopa käsijarrun mualle sijoittamisen ansiosta...
Itse en kaipaa mitään suurempia pikkulokeroita, sinne vaan tulisi kaikkia turhanpäivästä kerättyä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

JouniH kirjoitti:Kaveri suunnittelee eräässä firmassa autoihin erilaisia turvapalkkeja ja muita korin osia joten kuulen sieltä paljon faktaa nykyautojen kehityksestä. :)
Mihin autoihin? Väität, että saab merkkisiin? En ole puhunut saabista mitään tässä yhteydessä.
9-5T kirjoitti:Nyt väität että monia autoja ei edes haluta tehdä hirviturvallisiksi mutta jos Saab sattuu sellainen olemaan ei ole kuitenkaan koska se on vanha eikä siinä ole ulkopuolisen kehittämää turvapalkkia. Ei kuski vaikuta auton kolari turvallisuuteen vaan siihen tapahtuuko kolari ja syy voi olla vastapuolessa joten...
JouniH kirjoitti:Saabissa sattumoisin on mainitsemasi ulkopuolisen suunnittelemat/tekemät turvapalkit.
Mainitsit jonku ulkopuolisen? En tiedä kuka se on. Tiedän vain, että saab käyttää monia erifirmoja suunnitellessaan uutta autoa. Tai tässä tapauksessa 10 vuotta vanhaa.
Audi A4 2.0TFSIq
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

9-5T kirjoitti:OK, en tajunnut että vain kaverisi suunnittelemat palkit lisää turvallisuutta harmi että Saab ei ole tajunnut ostaa niitä.
Lisää johtopäätöksiä? Näin täällä internetissä/ foorumeilla pääsee monesti rakentaviin keskusteluihin. :) Joten lopetetaan tämä ohi aiheen menevä huutelu ja keskitytään otsikkoon. Jatketaan vaikka sähköpostilla tätä tinkausta. 8O

Onko kellään mitään uutta asiaa uudesta 9-5 saabista? Ei haittaa vaikka se olisi googlella löytynyt. Asiaa voi aina spekuloida eikä mennä henkilökohtaisuuksiin heti jos on sitä mieltä että asia ei ole näin.
Audi A4 2.0TFSIq
Vastaa Viestiin