Tuohon ei kannata aina luottaa ainakaan jos omistaa vakio Aeroneklunto1 kirjoitti:samalla ihmetellä että miten se Aero katosi horisonttiin![]()
Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ainakin noissa alkupään vehkeissä B235R koneen öljypohja on vahvistettu verrattuna muihin. (Manuaalivaihteiset) Myös muissa laatikon kiinnityksissä on jotain pientä eroo. Että ei tuo luulo ihan mettästä repäisty ole.9-5T kirjoitti:Eiköhän tässä selittele juuri aero kuskit jotka luulevat aeronsa olevan tehty vahvistetuista palikoista.Ässä kirjoitti:Ostakaa aeroja, niin ei tarvitse selitellä
Viimeksi muokannut JouniCSE, La Joulu 05, 2009 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
eklunto1 kirjoitti:samalla ihmetellä että miten se Aero katosi horisonttiin![]()
Olen päässyt tuollaista 500+ Saabia kokeilemaan ja harrasteautoksi varsin varteenotettava. 50 000Km minkä minä ajan työajoa vuodessa 305 Hirsch on vielä ok, mutta tuo 500+ käyttöautoksi on hieman kyseenalainen, varsinkin jos sillä joutuu onnettomuuteen ja auto ei ole lain mukainen.jyyrä kirjoitti:Tuohon ei kannata aina luottaa ainakaan jos omistaa vakio AeronMutta noi 305hv Aerot onkin sitten asia erikseen, mutta tehoja saa tietenkin joka autoon lisää niin paljon kun pussissa riittää rahaa joten siitä on varmaan turha keskustella...
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Olikos se kysymys niin, että sopiiko Aero käyttöautoksi? Mulla on ollut femmoja koko mallisarja läpi karvalakki 2.0 t:stä nykyiseen Aeroon ja kyllä Aero on käyttöautona näistä paras. Maantienopeuksissa 2.0t:llä ja 2.3t:llä joutuu mm. ohituksissa puuttumaan usein manuaaliaskin keppiin mutta Aerossa sen voi unohtaa. Kaupunkiajossakin on Aeron moottori mukavampi eikä kulutus ainakaan noita muita bensamalleja suurempi ole. Ja oikea 2.3T on kyllä sitten samaa sukua Aeron kanssa. Lopuksi voisi tässä todeta, että aika yllättävää miten täällä saapistienkin keskuudessa näköjään toimii tämä kikkeli-auto suhde. Tätäkin viestiketjua lukiessa melkein luulisi, että meillä aero-kuskeilla on huomattavasti muita lyhyempi vehje ja pienemmät aivot. Jos niin olisi, niin kyllähän me aeroilijat ajettais kaikki bemareilla 
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kyllä noissa parissa lauseessa voi jotain perää ollamattiruu kirjoitti:Tätäkin viestiketjua lukiessa melkein luulisi, että meillä aero-kuskeilla on huomattavasti muita lyhyempi vehje ja pienemmät aivot. Jos niin olisi, niin kyllähän me aeroilijat ajettais kaikki bemareilla
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kyllä tuokin mielessä on käynyt, kun joku kertoo että oma M1998 2.3t hinta 5000€ + ranetunaus stage Flobba ilman tarroja auto on vähintään yhtä loistokas kun uusi/uudehko Aero johon on käytetty valmistajan suosittelimia palikoita. Kunnioitan toki kavereita jolla on osaamista autoaan rakentaa mieleisekseen, mutta ko keskustelun paikka lienee Tuning osasto.9-5T kirjoitti:Luulette että Aerottomat on teille kateellisia, olkaa siinä uskossa jos se tekee aeron omistamisesta hienoa.
En mä ainakaan voi.9-5T kirjoitti:Kaikilla ei ole allekirjoituksessa nykyisiä ja entisiä Saabeja joten taidatte luulla myös että kerran Aeron omistaneena ei voi muuta Saabia ostaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Riippuu kyllä mitä tarkoitetaan maantienopeudella. Täällä maaseudulla yleisestä kahdeksankympin vauhdista manuaali-Aerolla on vaihdettava kolmonen pesään, jos haluaa nopeasti kiihdyttää vaikkapa ohitustilanteessa. Vitosella kone vain tärisee ja auto kiihtyy varmasti hitaammin kuin 150hv 2.0t oikealla vaihteella tai automaattilootalla. Satasen vauhdistakaan ei Aeron kiihtyvyys vitosvaihteella vielä liiemmin hymyilytä.mattiruu kirjoitti:Olikos se kysymys niin, että sopiiko Aero käyttöautoksi? Mulla on ollut femmoja koko mallisarja läpi karvalakki 2.0 t:stä nykyiseen Aeroon ja kyllä Aero on käyttöautona näistä paras. Maantienopeuksissa 2.0t:llä ja 2.3t:llä joutuu mm. ohituksissa puuttumaan usein manuaaliaskin keppiin mutta Aerossa sen voi unohtaa.
Itse omistin M2000 AeroWagonin parisen vuotta ja tuskastuin auton jatkuvaan porsimiseen ja vaihdoin sen uuteen M2007 2.0t TurboPilottiin (185hv virisarjalla). Mitään vieroitusoireita ei Aerosta luopuminen aiheuttanut ja nyt 2,5 vuotta/reilut 50tkm pappamallilla ajettuani olen edelleen varsin tyytyväinen autooni. TurboPilotti on toiminut luotettavasti. Omalla rahalla ei ole vielä tarvinnut korjata yhtään vikaa, takuuseen on kiristetty muutama pultti ja vaihdettu xenon-polttimot sekä takaisinkutsuna yksi ohjaustehostimen letku. Ehkä aavistuksen onnellisempi olisin, jos tuo auto olisi ollut 2.3T-koneella (johon olisi voinut päivittää Aeron 260hv softan). Noin 20.000 euron lisähintaan tuolloin vielä saatavilla olleeseen Aero-merkkiin ei (luoja paratkoon onneksi) enää budjetti venynyt...
Eski
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Saiko leather sport tech 2-tone koodi K36/L36 verhoilua muihin malleihin, en ainakaan itse ole nähnyt, en edes Ruotsissa, vain aerossa, kun kysytään.9-5T kirjoitti:Jotain muutakin eroa voi olla mutta tuleeko kellään mieleen mitä tehtaalta olisi saanut vain viirusilmä aeroon eikä muihin viirusilmiin?
Eikö 260 hp versioon tullut isompi imukäyrä ahtimelle, jolloin imuletkukin on paksumpi ja ilmanputsarille tuleva imuputki paksumpi. Näillä konsteilla parannettiin hengitystä verrattuna 250hv versioon.
Tuohon Eskin kommentiin huonosta kiihtyvyydestä vitosella en itse ainakaan yhdy kummasakaan omassa aerossa, 02 ja 06. Tosin 02 ei ollut vakio ja 06 uusimmalla softalla reagoi jo 1500 kierroksella kaasuun vitosellakin erittäin hyvin. Vaimo moittii autoa liian hyvin regoivaksi, tykkää ajaa n. 200 hv t16 ässällä enemmän.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Hirschin mukaan 260hv AeroWagon kiihtyy 80-120 vitosella 9,8 sek:
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281 Voin vaikka panna pääni pölkylle, että nopeammin kiihtyy tuon välin nelosella ja vielä paremmin kolmosella.
Eski
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281 Voin vaikka panna pääni pölkylle, että nopeammin kiihtyy tuon välin nelosella ja vielä paremmin kolmosella.
Eski
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ei tarvi laittaa päätä pölkylle, totean vain että huomattava muutos tapahtunut uusimman softan ja alkuperäisen 2006 softan välillä ja nuo arvot mitattu varmaan 2006 softalla. Reagoi tosiaankin kaasupolkimeen aivan toisella tavalla, kuin ajaisi aivan eri autolla.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Muistamme tapauksen. Olet siis sitä mieltä nyt kun vertaat uutta ja käytettynä ostettua autoa toisiinsa että Aero oli huono vain sen takia että kyseessä oli Aero? Noita mainitsemiasia vikoja ei tule Garretin turbolla vartustettuhin 9-5:n? Kuka kehtaa ensimmäisenä myöntää että Aeroa teki mieli mutta rahat ei riittänyt?Eski kirjoitti: Itse omistin M2000 AeroWagonin parisen vuotta ja tuskastuin auton jatkuvaan porsimiseen ja vaihdoin sen uuteen M2007 2.0t TurboPilottiin (185hv virisarjalla).
Viimeksi muokannut eklunto1, La Joulu 05, 2009 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Jep, BSR:n sivuilta löytyikin jo, että 3.s vaihteella 260hv Aero kiihtyy 80-120 4,2 sek. http://sv.bsr.se/products/t873/ 150hv 2.0t menee 7,5 sek kolmosella, joten kyllä minusta Aerossakin kannattaisi hämmentää sitä keppiä. Vannoutueet manuaalimiehet aina valittavat automaattia niiiiiin hitaaksi ja sitten itse jyristävät isolla vaihteella....
Eski
Eski
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Aeroni viat eivät liittyneet Aero-merkkiin, vaan olivat yleisiä tyyppvikoja (kuten tiedetään). Yhtenä esimerkkinä vain, että Aeron voi vaihtaa pappamalliin ja siitäkin voi selvitä ihan tyytyväisenä. Olisin ilman muuta ostanut uuden Aeron, jos rahat olisi riittäneet.eklunto1 kirjoitti:Muistamme tapauksen. Olet siis sitä mieltä nyt kun vertaat uutta ja käytettynä ostettua autoa toisiinsa että Aero oli huono vain sen takia että kysessä oli Aero? Noita mainitsemiasia vikoja ei tule Garretin turbolla vartustettuhin 9-5:n? Kuka kehtaa ensimmäisenä myöntään että Aeroa teki mieli mutta rahat ei riittänyt?Eski kirjoitti: Itse omistin M2000 AeroWagonin parisen vuotta ja tuskastuin auton jatkuvaan porsimiseen ja vaihdoin sen uuteen M2007 2.0t TurboPilottiin (185hv virisarjalla).
Eski
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kiitos ensimmäisestä rehellisestä kommentista tässä keskustelussaEski kirjoitti:Aeroni viat eivät liittyneet Aero-merkkiin, vaan olivat yleisiä tyyppvikoja (kuten tiedetään). Yhtenä esimerkkinä vain, että Aeron voi vaihtaa pappamalliin ja siitäkin voi selvitä ihan tyytyväisenä. Olisin ilman muuta ostanut uuden Aeron, jos rahat olisi riittäneet.
Eski
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Näinhän se on ollut jo kauan, vitosella ohitus helppoa, nelosella vaivatonta ja kolmosella menee jo leikkimiseksi.Eski kirjoitti:Hirschin mukaan 260hv AeroWagon kiihtyy 80-120 vitosella 9,8 sek:
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281 Voin vaikka panna pääni pölkylle, että nopeammin kiihtyy tuon välin nelosella ja vielä paremmin kolmosella.
Eski
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83