saabracing kirjoitti:paljonko on paino ? ja montako kiloa se on kevyempi kuin vakio ?
Vauhtipyörän paino on 7kg ja vakio on ilmeisesti noin 10,3kg. Kävin tänään pienellä testi lenkillä ja sen ainakin huomasin että auto on paljon mukavampi ajaa, kulkee paljon "kevyemmin". Myös liikkeelle lähtö on jotenkin jouheampaa, kun vanhalla pyörällä auto halusi sammua paljon herkemmin. Pyörän vaikutusta kiihtyvyyteen on vielä vaikea sanoa mutta tuskin ainakaan paljoa vaikutti, ehkä 1&2 vaihteilla eron voi huomata, mutta ainakaan isommilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla ei noin pers tuntumalla tunnu olevan juurikaan eroa. Mutta sen näkee sitten että miten vaikutti kiihtyvyyteen jos esim. kolmosella lyödään lappu lattiaan vaikka 80km/h vauhdista. Mutta myös remontin jälkeen autoon tuli jokin ihme sivuääni, kun autoa starttaa niin jostain kuuluu ihmeellinen "helinä". Tuo "helähtävä" ääni kuuluu myös kun painaa nopeasti kaasun pohjaan auton ollessa tyhjäkäynnillä, mutta se ääni loppuu heti kun auto on saanut kierroksia, eikä sitä ääntä kuulu ajaessa eikä jos paikallaan antaa muuten jenkaa. Mutta jos kytkin on painettuna pohjaan kun painaa kaasua ei tuota ääntä juurikaan kuule, mutta starttaukseen ei kytkimen painelu vaikuta. Tuo sama helähtävä ääni kuuluu myös tuossa 9-3:ssa, mutta ei startatessa. Täytyy tutkia tuota että mistä se ääni oikein tulee, mutta on vähän outo tapaus

Voisiko startti pyörittää konetta tuolla uudella pyörällä liian kovaa, koska auto lähtee välillä käyntiin heti kun avainta kääntää. Tänään nopein käyntiinlähtö aika oli n.0,7-0,8s, kun se on ennen ollut yleensä n.1,2-1,4s?