Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44
Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.
2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?
Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.
Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.
2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?
Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.
Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.
2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?
Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.
Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.
9-5
2.3
kone pois ja palasiks, laakerit ja kaikki kuluvat osat vaihtoon. Takomännät koneeseen.
Kannelle kevyt porttaus, eli lähinnä R-seetit. Nokkakepeiksi 9.6mm enemit tai T5 jos ei virikeppejä viitti. Säädettävät nokkapyörät on must. Kytkimen vaihto tukevampaan ja tarvittaessa vaihdelaatikon uudelleenlaakerointi.
Polttoainetta syöttämään boschin -044 pumppu. T7 saa kohtuullisella vaivalla säädettyä 500hp asti.

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
jos vakio konneesta ala noilla eväillä virittelee, niin 500 heppaa et saa likellekkään vaikka säätelet ovia myötenJouniCSE kirjoitti:abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.
2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?
Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.
Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.
9-5
2.3
kone pois ja palasiks, laakerit ja kaikki kuluvat osat vaihtoon. Takomännät koneeseen.
Kannelle kevyt porttaus, eli lähinnä R-seetit. Nokkakepeiksi 9.6mm enemit tai T5 jos ei virikeppejä viitti. Säädettävät nokkapyörät on must. Kytkimen vaihto tukevampaan ja tarvittaessa vaihdelaatikon uudelleenlaakerointi.
Polttoainetta syöttämään boschin -044 pumppu. T7 saa kohtuullisella vaivalla säädettyä 500hp asti.

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
Perustuuko väite tietoontouhottaja1 kirjoitti:jos vakio konneesta ala noilla eväillä virittelee, niin 500 heppaa et saa likellekkään vaikka säätelet ovia myötenJouniCSE kirjoitti:abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.
2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?
Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.
Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.
9-5
2.3
kone pois ja palasiks, laakerit ja kaikki kuluvat osat vaihtoon. Takomännät koneeseen.
Kannelle kevyt porttaus, eli lähinnä R-seetit. Nokkakepeiksi 9.6mm enemit tai T5 jos ei virikeppejä viitti. Säädettävät nokkapyörät on must. Kytkimen vaihto tukevampaan ja tarvittaessa vaihdelaatikon uudelleenlaakerointi.
Polttoainetta syöttämään boschin -044 pumppu. T7 saa kohtuullisella vaivalla säädettyä 500hp asti.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
ei perustu tietoon, vaan laskutaitoon ja terveeseen järkeen 

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
Kannattaa joskus kokeilla sitä tietoakin kun laukoo "totuuksia".touhottaja1 kirjoitti:ei perustu tietoon, vaan laskutaitoon ja terveeseen järkeen
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
Jos opeteltas vaikka lukemaan ensin. T7 säädettävyys piisaa sinne 500hp nurkille eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ko. settiin oltiin laittamassa evo mitsun puhallinta joka ei riitä kun noin 380hp nurkille. Jos sen tilalle laitetaan isompaa puhallinta niin siitä koneesta saa kohtuu vaivalla sen 500 ulos. Ja tämä nyt on sitten ihan tieto eikä mitään posken soittelua.touhottaja1 kirjoitti: jos vakio konneesta ala noilla eväillä virittelee, niin 500 heppaa et saa likellekkään vaikka säätelet ovia myöten
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
B206abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko olisi paras rakenteluun?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
Siihen on syytä sitten muistaa porata öljyruutille reiät. Öljypumpun hampaat ovat sitä vanhaa mallia ja tuohon ei käy ne uudemmat T7 malliset. Painonsäästökin on aika minimaalinen kun 2x4/B2x5 lohkosta jättää tasapainohilppeet pois.vuorpe kirjoitti:B206abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko olisi paras rakenteluun?
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
mitäs tuosta sitten laskit tehoja ja miten kun siinä ei ollut mitään kokoonpanoa ilmoitettu yms tietoja?touhottaja1 kirjoitti:ei perustu tietoon, vaan laskutaitoon ja terveeseen järkeen
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?
Mitenkään osaa ottamatta keskusteluun mutta tuli vaan tuossa mieleen kun joskus yks hemmo puhu et volvossa ja saabissa ois sama lohko...Epäilen vahvasti tuota tietoa 

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98