![Kuva](http://img217.imageshack.us/img217/8710/kilpi.th.jpg)
Noin sanoo tuolla konepellin alla. Etteivät riko paikkoja tietämättömyyttään kun katsastus tulee eteen.
Täytyykö tästä osata itse huomauttaa inssille, vai tietääköhän ne papereista?Pakari kirjoitti:Käsittääkseni inssi vain jarruttelee normaalisti siinä testilenkillä, ettei ajeta dynossa ollenkaan. Näin ainakin autoissa joissa on jatkuva neliveto.
Dynossa ajoahan se on jarrujenkin testaus.Meinaa varmaan ihan dynossa ajoa.
Periaatteessa kait pitäisi osata, mutta ei lie pahasta kohteliaasti tarkistaa inssin hoksaavan, että kyseessä on neliveto. Niillä pitäisi olla autonvalmistajien erikoisvaateet (kuten mm. tuo dynokielto) tarkastettavissa, mutta tuskin niitä kaikkia kukaan voi ulkoa muistaa.Marko A kirjoitti:Täytyykö tästä osata itse huomauttaa inssille, vai tietääköhän ne papereista?
Ei ole tullut vastaavaa ikinä mietittyä, mutta vois kuvitella, että jarruista mainittais jos koskee jarruja.Marko A kirjoitti:Täytyykö tästä osata itse huomauttaa inssille, vai tietääköhän ne papereista?Pakari kirjoitti:Käsittääkseni inssi vain jarruttelee normaalisti siinä testilenkillä, ettei ajeta dynossa ollenkaan. Näin ainakin autoissa joissa on jatkuva neliveto.
Dynossa ajoahan se on jarrujenkin testaus.Meinaa varmaan ihan dynossa ajoa.
Okei. Saabin nelivetoa ei voi testata 2-WD dynossa, jollei poista nelivedon sulaketta. Mutta ei varmaan jarruja aleta testaamaan katsastuksessa sulakkeita irroittelemalla (pling...pling...). Ja tuo autohan lähtee heti liikkeelle, kun aina liikkeelle lähtiessä on vähintään 50% takana, reilulla kaasunkäytöllä jopa enemmän.apu,apupoika kirjoitti:Tarkoitin tuossa tehonmittausta, tuli vähän epäselvästi kirjotettua.
Toisaalta taas esim. Mitsulla kuulemma joitain malleja saa ajaa 2-veto testerissä, kun ei ylitä tiettyä aikaa ja nopeutta.
Empäs antas ajaa Markon Saappia, ennen kuin tietää varmaksi
Kyllähän tehomittauksia 4wd autoille tehdään muunkin merkkisille, mutta tällöinhän joka pyörän on oltava rullan päällä. Kyllä xwd saabin voi ajaa penkissä samalla tavalla kuin muitakin 4wd autoja, miksei voisi? Ja sitähän tuo varoitustarrakin kertoo ettei saa 2wd penkissä..apu,apupoika kirjoitti:Meinaa varmaan ihan dynossa ajoa.
Hyvin heilahti läpi katsastuksesta, vaikka taulussa loimottaa luistoneston vikavalo äänitehosteiden keraPakari kirjoitti: Autohan ei saa virheilmoituksia esittää katsastuksessa.
Tuon lyhyen kommentin jälkeen on selvemmin mitä tarkoitin.Pakari kirjoitti:Kyllähän tehomittauksia 4wd autoille tehdään muunkin merkkisille, mutta tällöinhän joka pyörän on oltava rullan päällä. Kyllä xwd saabin voi ajaa penkissä samalla tavalla kuin muitakin 4wd autoja, miksei voisi? Ja sitähän tuo varoitustarrakin kertoo ettei saa 2wd penkissä..apu,apupoika kirjoitti:Meinaa varmaan ihan dynossa ajoa.
Autohan ei saa virheilmoituksia esittää katsastuksessa. Näkyisiköhän vikakoodi OBD testissä jos nelivedon sulakkeen poistaa? Tällöinhän auto saa hylkäyksen OBD vian vuoksi. Joten ei siellä katsastuksessa sulakkeita irti oteta. Jarrut testataan tosiaan sillä testilenkillä niin kuin ne voi pikkupyöräytyksellä testata.
Marko A kirjoitti: Okei. Saabin nelivetoa ei voi testata 2-WD dynossa, jollei poista nelivedon sulaketta. Mutta ei varmaan jarruja aleta testaamaan katsastuksessa sulakkeita irroittelemalla (pling...pling...). Ja tuo autohan lähtee heti liikkeelle, kun aina liikkeelle lähtiessä on vähintään 50% takana, reilulla kaasunkäytöllä jopa enemmän.
Siksi kyselin, että jos ois kokemuksia. Tuntuu tympeältä alkaa kyselemään siellä konttorilla, että tiedättekös miten tuo auto tulee testata..