9-3 vikaanalyysia, check engine ?
9-3 vikaanalyysia, check engine ?
no niin, pikku vedon jälkeen check engine alkoi vilkuun, moottori nykii, rullaan sivuun ja moottori sammui.
Mitään nesteitä tai savua näkynyt missään väärässä paikassa.
Käynnistyy uudestaan mutta käy hyvin epävarmasti ja sammuu.
mair/mreq sekä Pinl on ollut ihan OK.
Konepellin alta lievä sähkön tuoksu.
SID näyttää nErr = 1, Fcod = 4864. Oisko ollu 5 misfireä. Aiemmin 0.
BP softa ecussa.
Mikä on raadin arvio, DI kasetti ? Katti(orkkis) luovuttanut ?
DI kasetti vaihdettu vuosia sitten takasinkutsuna.
Nyt tietooni tuli että niitä onkin useampia versioita, josta viimeisin on v3.7.
Tässä lienee kuitenkin ollut uudempi kuin v3.4, mutta koskaan tarkistanut.
Tulpista ei nyt tällä hetkellä tarkempaa tietoa kuin ovat NGK.
Takapönttö vaihdettu noin 5tkm sitten.
Mötönetin DI kassut on näemmä loppu mutta Skruvatista sais hyvään hintaan, pitäiskö laittaa
tilaukseen heti?
Pajalla eivät ehtineet katsoa tänään vikaa, mutta saanen tiedon huomenna.
Mitään nesteitä tai savua näkynyt missään väärässä paikassa.
Käynnistyy uudestaan mutta käy hyvin epävarmasti ja sammuu.
mair/mreq sekä Pinl on ollut ihan OK.
Konepellin alta lievä sähkön tuoksu.
SID näyttää nErr = 1, Fcod = 4864. Oisko ollu 5 misfireä. Aiemmin 0.
BP softa ecussa.
Mikä on raadin arvio, DI kasetti ? Katti(orkkis) luovuttanut ?
DI kasetti vaihdettu vuosia sitten takasinkutsuna.
Nyt tietooni tuli että niitä onkin useampia versioita, josta viimeisin on v3.7.
Tässä lienee kuitenkin ollut uudempi kuin v3.4, mutta koskaan tarkistanut.
Tulpista ei nyt tällä hetkellä tarkempaa tietoa kuin ovat NGK.
Takapönttö vaihdettu noin 5tkm sitten.
Mötönetin DI kassut on näemmä loppu mutta Skruvatista sais hyvään hintaan, pitäiskö laittaa
tilaukseen heti?
Pajalla eivät ehtineet katsoa tänään vikaa, mutta saanen tiedon huomenna.
Viimeksi muokannut torque, Ti Elo 14, 2012 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
DI-kasetti ja tulpat kannattaa tarkistaa ekana. Jos sähkö haisee siinä DI-kasetin tienoilla, niin se lienee korkannut.
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
kannattaa hankkia motonetin kassu.
voi kestää kuukauden tai puoli vuotta
merkkiliikkeen kassukin on jonkun kympin kalliimpi ja voi kestää jopa vuosia
miksi tehdä elämä hankalaksi jonkun kympin takia tässäkin asiassa
voi kestää kuukauden tai puoli vuotta
merkkiliikkeen kassukin on jonkun kympin kalliimpi ja voi kestää jopa vuosia
miksi tehdä elämä hankalaksi jonkun kympin takia tässäkin asiassa

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Pitänee paikkansa.
Tässä tuo versiojuttu josta mainitsin, liekö korkannut ennenaikaisesti koska ei ole 3.6 tai uudempi. Kilometrejä noin 127tkm.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4D#p880495
Katson tuon nyk. version ja ilmoittelen.
EDIT: Oli v3.7, datestamp vk26 2006
Tässä tuo versiojuttu josta mainitsin, liekö korkannut ennenaikaisesti koska ei ole 3.6 tai uudempi. Kilometrejä noin 127tkm.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4D#p880495
Katson tuon nyk. version ja ilmoittelen.
EDIT: Oli v3.7, datestamp vk26 2006
Viimeksi muokannut torque, Ke Elo 15, 2012 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
DI kasetti vaihdettu. Kone käy. Kuulemma liian rikkaalla, arvot aivan sekaisin?
Testinä jos ilmamassamittarin kytki pois niin toimi paremmin?
Tulpat oli myös väärät, 6:et.
Mitä muuta voisi olla rikki? Jokin anturi?
EDIT:
Tulpat, Bypass vahdettu, ECU nolllattu, ei merkitystä.
Eli, ilmamassamittari kytkettynä käynti seilaa ylös alas ja kunnes lopulta sammuu.
Uutta ilmamassamittaria on kokeiltu, ei muutosta.
Ilman massamittaria kone käy OK paitsi tehot on poissa.
Fcod = 256, jonka syy lienee puuttuva massamittari.
Jokin iso ilmavuoto jossain? SID info ei kuitenkaan sitä suoraan indikoi?
Missä suunnassa konehuonetta tuota vikaa voi seuraavaksi katsoa?
Testinä jos ilmamassamittarin kytki pois niin toimi paremmin?
Tulpat oli myös väärät, 6:et.
Mitä muuta voisi olla rikki? Jokin anturi?
EDIT:
Tulpat, Bypass vahdettu, ECU nolllattu, ei merkitystä.
Eli, ilmamassamittari kytkettynä käynti seilaa ylös alas ja kunnes lopulta sammuu.
Uutta ilmamassamittaria on kokeiltu, ei muutosta.
Ilman massamittaria kone käy OK paitsi tehot on poissa.
Fcod = 256, jonka syy lienee puuttuva massamittari.
Jokin iso ilmavuoto jossain? SID info ei kuitenkaan sitä suoraan indikoi?
Missä suunnassa konehuonetta tuota vikaa voi seuraavaksi katsoa?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Ptroo. Foorumilaisen avustuksella sain vinkkiä missä vika voisi piillä, ja taisi löytyä.
Letku korkannut irti välijäähyn päädystä, kuskin puoli.
Vaikea havaita koska sijaitsee muun hässäkän takana. Tuo lienee kuitenkin syy käynnin puuttumiseen.
Letku korkannut irti välijäähyn päädystä, kuskin puoli.
Vaikea havaita koska sijaitsee muun hässäkän takana. Tuo lienee kuitenkin syy käynnin puuttumiseen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Puhallustestillä elikkä otat sen norsunkärsän turbonimuputkelle menevän irti, käännät ylöspäin ja kiristät kiinni ja puhallat siihen niin selviää imu/ahto vuodot. Mikäli olet tupakoitsija niin keuhkot täyteen ja sinne niin näkee vähän savu signaaleja jos vuotaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Letku asennettu, kärry toimii.
Uusi ilmiö, kylmäkäynnistyksen jälkeen korkeataajuista sirinää jakopään suunnalla, ylhäällä, kuuluu kabiiniin saakka, jatkuu noin 1-2min ja ääni poistuu.
Ääni on samanlainen kun tulee bensapumpusta.
Ö-sihti tukos tuskin kyyseessä koska harrastettu lyhyitä ö-vaihtovälejä sekä huuhtelua.
Ääni alkoi tuon y.m haaverin jälkeen.
Uusi ilmiö, kylmäkäynnistyksen jälkeen korkeataajuista sirinää jakopään suunnalla, ylhäällä, kuuluu kabiiniin saakka, jatkuu noin 1-2min ja ääni poistuu.
Ääni on samanlainen kun tulee bensapumpusta.
Ö-sihti tukos tuskin kyyseessä koska harrastettu lyhyitä ö-vaihtovälejä sekä huuhtelua.
Ääni alkoi tuon y.m haaverin jälkeen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Näkyykö alumiinipurua, onko hihnapyörän torxit liimattu?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
torque kirjoitti:Letku asennettu, kärry toimii.
Uusi ilmiö, kylmäkäynnistyksen jälkeen korkeataajuista sirinää jakopään suunnalla, ylhäällä, kuuluu kabiiniin saakka, jatkuu noin 1-2min ja ääni poistuu.
Ääni on samanlainen kun tulee bensapumpusta.
Ö-sihti tukos tuskin kyyseessä koska harrastettu lyhyitä ö-vaihtovälejä sekä huuhtelua.
Ääni alkoi tuon y.m haaverin jälkeen.
mankkuvena?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Alu purua yritin löytää, mielessä nuo hinhapyörän ruuvit, en nähnyt purua (vielä...).
Missäpäin tuo mankkuvena sijaitsee, miten tunnistan(kuva tms)?
Ääni on poissa kun käynnistää moottorin lämpimänä.
Missäpäin tuo mankkuvena sijaitsee, miten tunnistan(kuva tms)?
Ääni on poissa kun käynnistää moottorin lämpimänä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
torque kirjoitti:Missäpäin tuo mankkuvena sijaitsee, miten tunnistan(kuva tms)?

Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
ok, kiitos. Täytyypi kuunnella.
-----
EDIT:
Aamulla tuli kuunneltua tuota. Magneettiventtiilin kohdalla oli vain lievä "suhina".
Tuo vinkuva sirinä tulee ikään kuin venttilikopan tai DI kas. sisältä, tuosta päädystä.
-----
EDIT:
Aamulla tuli kuunneltua tuota. Magneettiventtiilin kohdalla oli vain lievä "suhina".
Tuo vinkuva sirinä tulee ikään kuin venttilikopan tai DI kas. sisältä, tuosta päädystä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
no voi vee. Huomasin pikku viiveen ö-valon sammumisessa kun käynnistin kylmänä. Ei hyvältä vaikuta. Oisko ö-sihti sittenkin tukkeutunut hieman. Merkillistä että sattui juuri tämän jutun yhteydessä, jokin saanut töhnän liikeelle. Ö-pumppuko siellä surisee.
Paaliinhan tuo joutais.
Paaliinhan tuo joutais.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 vikaanalyysia, check engine ?
Älä nyt herranjestas paalaa, öljypohja irti niin selviää.torque kirjoitti:no voi vee. Huomasin pikku viiveen ö-valon sammumisessa kun käynnistin kylmänä. Ei hyvältä vaikuta. Oisko ö-sihti sittenkin tukkeutunut hieman. Merkillistä että sattui juuri tämän jutun yhteydessä, jokin saanut töhnän liikeelle. Ö-pumppuko siellä surisee.
Paaliinhan tuo joutais.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ