900 16-valve ei käynnisty lämpimänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

900 16-valve ei käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

-89 satku 16-valve ei lähde käyntiin lämpimänä kun sammuttaa ja koittaa samantien käyntiin niin ei käynnisty vasta kun viiden minuutin odottamisen jälkeen. mikä vois olla syy? esim tankkauksen ehteydessä vika ilmenee.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: 900 16-valve ei käynnisty lämpimänä

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

antti.hakamaa kirjoitti:-89 satku 16-valve ei lähde käyntiin lämpimänä kun sammuttaa ja koittaa samantien käyntiin niin ei käynnisty vasta kun viiden minuutin odottamisen jälkeen. mikä vois olla syy? esim tankkauksen ehteydessä vika ilmenee.
Koitas konstia. Kun sammutat moottorin kuumana niin ota ennen käynnistysyritystä ryyppysuuttimelta johtoliitin auki. :D
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kummassakaan satkussani ei ole kyseistä kylmä käynnistys suutinta, eli vika ei voi olla se. puola vikaa olen epäillyt vaan kun lähtee jo 5 minuutin päästä käyntiin niin jäähtyykö puola niin nopeasti et toimistaas kun on paskana.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tuostahan on ideaalitilanne lähteä kokeilemaan esim. puolan vaihtoa kun on kaksi saman version ja vuosimallin Saabia.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vois olla puola. 99 alkoi lämpimällä koneella röpöttämään ja "kiihdyttäessä" kuulosti Subarulta. Puola oli rikki, tai no, hajosi lopullisesti kotipihaan. Lähti käyntiin, sammui heti ja eikä enää lähtenyt käyntiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mittailin tossa äsken puolan ja toisio käämin vastus oli 10000 ohm, kun ohje on max 8200 ohm. no vaihdoin yhdestä kaasari satkusata jossa ehjä puola niin ei vaikuttanut vika uusiutui toisio käämin vastus tässä puolassa 8500 ohm:a. oiko noinkin pieni ero vaikuttaa teytyy irrotella seuraavak tost ruiskusta puola niin on ainakin ikean lainen niin vika selviää paremmin.

voi olla tietty et se rikkinäinen puola kuormittanu jotain muuta niin paljon et joku sytkän pääteasteista on rikkoutunut.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuonhan pitäisi vaan vähemmän kuormittaa paikkoja kun on enemmän ohmeja, jossei sitten jostain lyö läpi.. mitä ensiö käämi näytti?

asentoanturia voisin epäillä..?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vaihdoin toimivasta autosta puolan ja pääteasteen ja sama vika jälleen. mites se asento anturi vaikutaa tässä 16 tappisessa tonne kampiakselille muistaakseni kun jakajassa se ei ainakaan ole.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Imuvuoto..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu sielä siivapyörän välissähän se asento-anturi on, 3 johtoa sille menee sinne..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

imuvuoto tuskin koska autossa pakokaasu päästöt kohdallaan ja kulkee muutenkin ihan normaalisti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tänään hain motonetistä pumpun releen ja ajattelin koittaa sitä vian korjaamiseksi, mutta motonetistä saamallani releellä auto ei käynnisty ollenkaan. ja kun koitin toisesta saapista ehjää relettä niin lähti käyntiin. antoivat väärän releen tai se on susi jo uutena. rele on muuten k.a.f merkkinen ei siis aito Bhosch.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin