Tonnari prolema

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kilo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 15:18

Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja kilo »

Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Viimeksi muokannut kilo, Ke Elo 27, 2008 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Kuules nyt se 10 min tyhjäkäynti on LAITONTA.
TonnariOnni
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 20:20
Paikkakunta: Missä milloinkin ja enimmäkseen hukassa....

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja TonnariOnni »

kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat

Ehkä kannattaa vaan suosiolla jättää nuo tyhmäkäynti maratoonit pois kuvioista?
-IHAN SEKOPÄÄ-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja sarka »

TonnariOnni kirjoitti:
kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat

Ehkä kannattaa vaan suosiolla jättää nuo tyhmäkäynti maratoonit pois kuvioista?
Ainakin 8h tyhjäkäyntiä yhtä soittoa viime juhannuksena eikä ruennut käkimään. Vika LIENEE jossain muualla...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja patu »

Helmikuussa tyhjäkäytin autoa (ei kehtaa sanoa kaverille että lopeta se lärpätys, ei tota jaksa kuunnella 8) ) yli tuon 10min.... siitä sitten lähdin liikkeelle-> pari metriä pääsin niin laukesi DI kasetti...
En tiedä johtuiko se siitä liian pitkästä tyhjäkäynnistä.. Katkesi kun seinään, eikä ennen sitä ollut temppuillut ollenkaan.. :roll:
Sähköinen käry konehuoneesta. Tuli vain siitä mieleen kärsiikö DI pitkästä tyhjäkäytöstä :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

patu kirjoitti:Helmikuussa tyhjäkäytin autoa (ei kehtaa sanoa kaverille että lopeta se lärpätys, ei tota jaksa kuunnella 8) ) yli tuon 10min.... siitä sitten lähdin liikkeelle-> pari metriä pääsin niin laukesi DI kasetti...
En tiedä johtuiko se siitä liian pitkästä tyhjäkäynnistä.. Katkesi kun seinään, eikä ennen sitä ollut temppuillut ollenkaan.. :roll:
Sähköinen käry konehuoneesta. Tuli vain siitä mieleen kärsiikö DI pitkästä tyhjäkäytöstä :?:

Kun sähkölaitteesta tulee "toimintasavut " pihalle, on laite uusittava, tai savu asennettava takaisin.

Siinä DI-kasetissa tuli vain jakso täyteen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.... ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kilo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 15:18

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja kilo »

nalleolut kirjoitti:
kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.... ???
Kyllä lataa ja hyvin !
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja Famnium »

täällä ainakin lataa kovasti tyhjäkäynnillä.. ja eikai kasetin pitäisi todellakaan tyhjäkäynnistä rikki mennä, ja jos menee on jossain vika..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja ajn »

Se DI-kasetti ittessään on jo vika.... :roll:

Kyllähän tyhjäkäyntiin jollain tavalla liittyvät ilmiöt useimmiten ovat lämpötilalähtöisiä, jäähdytys on heikko tyhjäkäynnillä.

Myös katti saattaa olla tyhjäkäynnin seurauksena tilapäisesti tukkeutunut, lambda-anturissa voi olla jotain palamatta jäänyttä ainetta, joka antaa vääriä arvoja virtausten suurentuessa....

Tottahan ne sytytystulpatkin karstoittuu tyhjäkäynnillä...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Onko muuten se autosi DI, vaiko perinteisellä puolalla varustettu?

Autonhan tulee ehjänä toimia tyhjäkäynnilläkin vaikka maailman tappiin huolimatta siitä mitä paikallinen laki tai laista murehtivat sanoisivat, autohan ei näiden em. tekijöiden mukaan osaa toimia ellei sitten Saab ole tässäkin uranuurtaja..

Ainoa oireisiin sopiva asia mikä itselleni tulee mieleen, on sytytyspuola, tai puolat.

Eli lähinnä tulisi mieleen se, että paikallaan pitkään (ilman ajoviimaa) käytettäessä puola, tai DI-tapauksessa joku puolista kuumenee liikaa jolloin pätkiminen alkaa eläkeikää lähestyville sytytyspuolille ominaisesti, eli että oltaisiin jo jonkun komponentin lopullisen rikkoutumisen rajoilla.

Ja kun kerrotusti oire helpottaakin kunhan vain on ajettu sen n. 5Km jolloin voisi ajatella että konehuoneessa olisi käynyt sellainen huiku että paikat olisivat jäähtyneet..

Mutua tämä vain, mutta itse ainakin lähtisin näistä tutkimaan.

Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
kilo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 15:18

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja kilo »

Minuteman kirjoitti:
kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ? :?: :?: :roll:

Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Onko muuten se autosi DI, vaiko perinteisellä puolalla varustettu?

Autonhan tulee ehjänä toimia tyhjäkäynnilläkin vaikka maailman tappiin huolimatta siitä mitä paikallinen laki tai laista murehtivat sanoisivat, autohan ei näiden em. tekijöiden mukaan osaa toimia ellei sitten Saab ole tässäkin uranuurtaja..

Ainoa oireisiin sopiva asia mikä itselleni tulee mieleen, on sytytyspuola, tai puolat.

Eli lähinnä tulisi mieleen se, että paikallaan pitkään (ilman ajoviimaa) käytettäessä puola, tai DI-tapauksessa joku puolista kuumenee liikaa jolloin pätkiminen alkaa eläkeikää lähestyville sytytyspuolille ominaisesti, eli että oltaisiin jo jonkun komponentin lopullisen rikkoutumisen rajoilla.

Ja kun kerrotusti oire helpottaakin kunhan vain on ajettu sen n. 5Km jolloin voisi ajatella että konehuoneessa olisi käynyt sellainen huiku että paikat olisivat jäähtyneet..

Mutua tämä vain, mutta itse ainakin lähtisin näistä tutkimaan.

Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
Se on perinteisellä puolalla !
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Minuteman kirjoitti:
Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet...
kilo kirjoitti:Se on perinteisellä puolalla !
muistelin että cd olisi jo -90 tullut DI, näin ei sitten ilmeisesti olekkaan..?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

mikkoimp kirjoitti:satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet..
No kuitenniin, jos sillä parinkympin sijoituksella voisi saada edes yhden ja ehkä todennäköisimmän vikamahdollisuuden ainakin edes poissuljettua.

Ja Motonet myy Tonnariin erikseen sytytyspuolaa, ja sitten tarvikemallin sytytyspuolaa, edellisenkin hinnan ollessa vain 23,90€. "Tarvike" 16,50€.
kilo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 15:18

Re: Tonnari prolema

Viesti Kirjoittaja kilo »

Minuteman kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet..
No kuitenniin, jos sillä parinkympin sijoituksella voisi saada edes yhden ja ehkä todennäköisimmän vikamahdollisuuden ainakin edes poissuljettua.

Ja Motonet myy Tonnariin erikseen sytytyspuolaa, ja sitten tarvikemallin sytytyspuolaa, edellisenkin hinnan ollessa vain 23,90€. "Tarvike" 16,50€.
Kiitos vihjeestä ! Pitää kokeilla huomenna tuo puolan vaihto.
Vastaa Viestiin