Nuo nostimet on helppo ilmata ennen asennusta syöttämällä niihin öljyä vaikka tippakannusta. Eli puristaa nostimen sormivoimin kasaan (samalla kun piikillä painaa takaiskukuulaa niin että ilma pääsee pois) ja annostelee öljyä kuulan päälle niin että kun nostimen vapauttaa, se imee sisäänsä ilman sijaan sitä öljyä. Sitten uusi annos öljyä hollille niin, että kun taas puristat painimen kasaan (kuulaventtiili avattuna!), näet ilman poistumisen ilmakuplina kun se nousee vuoroaan odottavan öljyn läpi. (Uskon, että selostus oli riittävän käsittämätön...

)
TEORIASSA noita ei kannata pöydällä ilmata ihan koviksi saakka, koska silloin venttiilivälys ei säädy oikein. Käytännössä uskon että tuo nostin falskaa sen verran että ylimääräinen öljy poistuu esim. seuraavan yön aikana.
Silti en uskaltanut täyttää nostimia ihan kovaksi asti, vaan jätin kaikki aavistuksen joustaviksi. Olin näinollen henkisesti varautunut puolen tunnin raplatukseen ekassa startissa ja yllätys olikin suuri, kun B202 kehräsi kansiremontin jälkeen kuin kissa heti tulille lähdettyään. Ilmeisesti esitäyttö nopeuttaa myös lopullista säätymis- eli täyttymisaikaa asennuksen jälkeen, koska painin ei ole täysin kuiva.
Kyllähän noista rikkinäisistäkin kerrotaan, mutta henk. koht. uskon että jos olet kaikki purkanut, liikkuviksi puhdistanut (Itse käytin pesuun bensaa ja oli melko uskomatonta, kuinka kauan painimen kammiosta riitti mustaa kun sitä huuhteli eli pumppasi bensalla täytettyyn astiaan upotettuna, kuulaventtiili auki) ja silmämääräisesti asianmukaisiksi todennut, pitäisi niiden kyllä toimia. Ongelma on siis muualla, varsinkin jos kaikki nostimet naputtavat eikä vain 1-2kpl. Tässäkin threadissa mainitut vinkin ovat ne tärkeimmät, mutta jos esim. öljynpaine ei nouse jostain muusta syystä, sen etsiminen onkin vaikeampaa.
Peheniko vai paraniko tilanne remontin jälkeen? Ajan tässä takaa sitä, että jos naputusta esiintyi jo aiemmin, on öljynpaine nostimilla ollut ehkä pitkään huono. Jos taas aiemmin naputteli vain jokunen nostin, ovat paineet ehkä kadonneet nyt remontin yhteydessä, silloin kannattaa vielä tripla-tsekata omat tekemiset nokka-akselien lähistöllä kokoonpanovaiheessa.
