Automaatilaatikon öljynvaihto
Automaatilaatikon öljynvaihto
Elikä 9-5 vm-07 automaatti (ei näy öljytikkua missään)
- voiko itse vaihtaa öljyt, jos voi niin miten toimia ?
- mitä öljyä ?
- voiko itse vaihtaa öljyt, jos voi niin miten toimia ?
- mitä öljyä ?
Re: Automaatilaatikon öljynvaihto
Kahlasin "etsillä", eipä löytynyt.
Sama homma -07 automaatti 2.0t. Koitin valikoida tyhjennysproppua ja täydennysproppua. Ei osunut silmiini kumpikaan
Tyhjennystä varten oli kaksi kandia kylläkin 
Onko se täyttö kuusiokolo, kuten vanhassa manuaalissa mulla oli ?
Pitääkö akku ottaa pois, että löytyy täydennysproppu ?
Sama homma -07 automaatti 2.0t. Koitin valikoida tyhjennysproppua ja täydennysproppua. Ei osunut silmiini kumpikaan

Onko se täyttö kuusiokolo, kuten vanhassa manuaalissa mulla oli ?
Pitääkö akku ottaa pois, että löytyy täydennysproppu ?
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Kyllä siellä wis:n mukaan mittatikku on. Ja epc:stäkin näkyy nuo osat löytyvän.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jompi kumpi on väärässä, mun silmät tai WIS.
Onko jollakulla heittää kuvatusta, jos sitä vaan on sokea ?
Kuvaan voi laittaa nuolen missä se tikku on tai missä sen pitäisi olla
http://ubuntuone.com/p/ukN/
Onko jollakulla heittää kuvatusta, jos sitä vaan on sokea ?
Kuvaan voi laittaa nuolen missä se tikku on tai missä sen pitäisi olla

http://ubuntuone.com/p/ukN/
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
-
- "Hölösuu"
Tikku löytyy kyllä, mutta vain dieselistä. Öljynvaihto on muuten tuohon vuosimalliin astetta haastavampi esimerkiksi verrattuna tuohon rouvan aataminaikaiseen (MY99) 4-v tomaattiin (ei siis pelkkä tulppa auki, tulppa kiinni ja uudet mujut sisään). En jaksa alkaa WISsiä tähän auki kirjoittamaan, mutta siis öljynvaihto vaatii kuitenkin automaattivaihteiston öljykierron letkujen / banjoliitosten availua jne.
Öljy on Mobil1 ATF 3309.
Öljy on Mobil1 ATF 3309.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
UG saitilla oli tiedostoja & linkki : http://saabworld.net/f29/saab-9-5-autom ... -2-3t-474/
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
muistaakseni lainaten veljeni sanoja, "ei kannata alkaa ite vaihtaa...ainakaan toho 5-loviseen, tais maksaa pelkät öljyt sen ns. kaupallisen vaihdon verran tai ainakin hyvin lähellä..."
9-3.1972
Tuli vihdoin vaihdettua tomaatin öljyt, tai siis laihennettua n. 4:llä litralla. Seuraavaksi muutama tuhat km ajoa ja uusi laihennus. Tikulla kurkattuna näyttää paperilla kyllä punaiselta, mutta oli oikeasti samanlaista mustemman sävyistä kuin linkissä: http://saabworld.net/f29/saab-9-5-autom ... -2-3t-474/.
Ei siis TODELLAKAAN kannata odottaa 120 tkm välejä. Ed. vaihto tehty 120 tkm, nyt oli 178 tkm mittarissa. Eikä mun mielestä pahan hintainen, jotakin 55 egee kun marmoritiskin tarjous alkoi jostakin parista sadasta ylöspäin kun viimeksi kyselin.
Ei siis TODELLAKAAN kannata odottaa 120 tkm välejä. Ed. vaihto tehty 120 tkm, nyt oli 178 tkm mittarissa. Eikä mun mielestä pahan hintainen, jotakin 55 egee kun marmoritiskin tarjous alkoi jostakin parista sadasta ylöspäin kun viimeksi kyselin.
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Itse vaihdoin 2004-malliseen ekan kerran kuukausi sitten, löytyi mittatikut ja proput ihan mallikelpoisesti. Öljynä Ravenol T-IV joka maksaa kotiovelle kiikutettuna vajaa 7 euroa litra.
-
- "Kaasari"
Automaatti? Eroaako millä lailla manuaalin ja automaatin lootaan öljynvaihto? Pitäis vaihdella kun ei enää niin smoothisti vaihda. Vähän jeesiä ensikertalaiselle.Hessu kirjoitti:Itse vaihdoin 2004-malliseen ekan kerran kuukausi sitten, löytyi mittatikut ja proput ihan mallikelpoisesti. Öljynä Ravenol T-IV joka maksaa kotiovelle kiikutettuna vajaa 7 euroa litra.

Kysytään vielä että mitäs moottoriöljyä tohon mun 2.3t ysifemmaan kannattaa puskea? Ei mitään teboil laatua, että ei yöunet jää lyhyiksi.

Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Eroaahan se. Linkistä löytyy homma manuaalin osalta pääpiirteittäin. Ja öljyksi kannattaa laittaa GM:n manuaalilootaöljy. Löytyy vaikkapa Motonetistä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o%C3%B6ljy
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o%C3%B6ljy
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Kiikarissa olisi -06 1,9 automaatti, reilu 180 tkm. Myyjä ei löydä mitään merkintää, että ikinä olisi vaihdettu laatikon öljyjä. Kuinkahan todennäköistä vaihtamattomuus on vai sisältyykö johonkin määräaikaishuoltoon eikä vain bongannut sitä? Ensimmäinen automaatti olisi itselle.
Öjynvaihto kuuluu huoltoohjelmaan. Olikohan se ns. siviliikäytössä 120 tkm ja ammattikäytössä 60 tkm. Jos huollot tehty mekkkihuollossa, ei erillistä merkintää välttämättä löydy. Jos öljy on pikimustaa,haisee palaneelle tai vaihteisto ei toimi kunnolla,niin öljynvaihto on saattanut jäädä tekemättä. Tosin voihan laatikko toimia siltikin hyvin. Varmaan huollot tehneestä liikkeestä sais tarkempaa tietoa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Ei ollut merkkihuoltoja noiden kilsojen ympärillä ja paikassa, jossa huollot tehty ei ole öljyjä vaihdettu. Enpä taida uskaltaa sekaantua vaikka toimiikin ok.