Hiukka Ongelmaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Hiukka Ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Eli satku kylmäkäynnistys ruvennu keljuileen , kun starttaan ja ryyppy on päällä ei tahdo käynnistyä, joten painan hiukan kaasua tulos kastelee heti tulpat , ryyppy pois päältä ja kaasu hiljaa pohjaan pitkä starttaus lähtee käyntiin.

Kun on seissyt muutaman tunnin ja menee starttaan ,niin lähtee käyntiin mut just siinä käynnistys vaiheessa kun lähtee käyntiin röpeltää ja tasaantuu salaman nopeasti, tätä tehnyt vasta tänään muutaman kerran hitto ei kai vain taas kannentiiviste ei kummiskaan ole muita oireita mitä oli silloin kun kannentiiviste meni .

Tulpat vaihdoin just ja virranjakajan kannen , tulpan johdot ovat raamatunmiehen ja noin 1v vanhat
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onko tulppien kärkiväli oikea? Kokeilin kerran Ignitorille sopivaa kärkiväliä ja kaikilla muilla paitsi ohjekirja-arvoilla käynti oli uskomattoman paskaa.

Onko varmasti oikeat tulpat? Kokeilin kerran turbon tulppia = liian kylmät vaparille ja jotta sai kunnon käynnin koneeseen piti kone ajaa tosissaan kuumaksi tai käyttää normaalia korkeampaa kierrosta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niihin kärkiväliin en edes katsonu löin uudet tulpat vain paikoilleen , NGK 6 Bpes.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nuo on kyllä vapariin sopivat. Tarkista kärkiväli tulpista, varmuuden vuoksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ok , vaihdoin toisen jakajan kannen ja seissyt parisen tuntia starttasin ja heti iski niinkuin pitää .
Tarkistan tulppien kärkivälin , mitä väliä suosittelet?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

En muista sitä ohjearvoa mutta sitä suosittelen. Sulla kuiten varmasti löytyy Alfamerin "öljynvaihto-opas" niin kato siitä. 0,7-0,8mm???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Heh heh vai sekö se onkin , joo kassotaan .
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin tulpat tarkistettu , ovat nyt oikein , tilasin vielä tulpanjohdot , virranjakajan kannen ja pyörijän , ajattelin vielä ne vaihtaa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse käytän Boschin pyörijää ja jakajan kantta. Kantapään kautta vasta opin, että Bougicordit tulpanjohdoiksi ja NGK:t antamaan kipinää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jep , näin minustakin on nyt ruvennu tuntuun.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hitto , mikä neuvoksi ei tahdo käynnistyä kylmällä ja kun vetää ryypyn niin kastelee heti :?:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Puola? Kaasuttimen säädöt? Muuta ei keksi, kun olet vissiin vaihtanu puolanjohdosta tulppiin asti, vai?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näin tosiaankin on johdotus ja muut vaihto osat vaihdettu , toisinaan hörähtää oitis toisinaan taas starttuttaa niin , että kastelee kaadun tähän puolan seuraavaksi, katsotaan mitä sit sanoo.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin johan osui oikeaan, eli puola . Voi hitsi ku en huomannut johtoja vaihdellessa katsoa puolan johdon päähän , oli tosi hapettunut kuten myös puolan reikä sisältä , vaihdoin toisen puolan ja kyllä naksahtaa tosi kivasti käyntiin KIITOS dimebak , arvasin et avun saa taas täältä. :D
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Puolan johto on kriittinen osa sytkässä.
Kaapeli vapisee ja tärisee, moottorin ja syylarin välissä.

Mulla on tullut tapana vaihtaa ihan ekana tuo puolan johto.

Useimmin on tärpäänny. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin