P0171, liian laiha seos

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Gip
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2017 08:48

P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Gip »

Moro,

kyseinen vikakoodi riivannut pidemmän aikaa, ja alkaa ideat olemaan aika lopussa.

Long term fuel trim siis tapissa alipaineella ajettaessa, sytyttää vikavalon.
Kulutuslukemat normaalin rajoissa.

Lisäksi bensapumpun vaihdon jälkeen ilmeni uusi vika; tankkauksen jälkeen startatessa saa jonkin aikaa sahata, lisäksi käynti on hyvinkin epätasaista. Torque näyttää tällöin, että lambda-arvo vaihtelee rajusti ollen välillä paljon miinuksella ja välistä plussalla.


Tähän mennessä vaihdettu ja korjattu:

-Uusi bensapumppu (Walbro 255lph)+bensanpaineensäädin+bensansuodatin
-Molemmat lambdat vaihdettu
-Tehty painetestejä, löytyi pari ahtovuotoa jotka korjattu
-Suuttimet putsattu
-Alipainepumpun ja imusarjan välinen alipaineletku vaihdettu
-Uusi imm


Autossa etanolisofta, Mitsu TD04-18T ja EV14-suuttimet.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mitenkä alipaineletkut?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Gip
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2017 08:48

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Gip »

tsaarela kirjoitti:Mitenkä alipaineletkut?
Todettu ehjiksi.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Pakopuoli ( ahdinkin) tiivis lambdalle asti?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Coltti »

miten suuttimet putsattu ja kävivätkö testipenkissä?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Gip
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2017 08:48

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Gip »

Ahtimen tiiveydestä en voi satavarma olla, ainakin kompurapuoli on tiivis. Pakopuoli lambdalle vaikuttaa tiiviiltä.

Suuttimien putsaus tehtiin tyyliin ota käteen ja putsaa bräkleenillä, tankissa kävi myös sl-alcohol. En uskoisi boschilaisten vikaantuvan kahden vuoden käytön jälkeen. Eihän tämä tosin uskon asia ole.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mitenkäs suuttimien ja imusarjan väliset soviteholkit ja niiden o-renkaat? Jos tyhjäkäynnillä suuttimien juureen suihkuttaa esim. bräkleeniä niin muuttuuko tyhjäkäynti.. jos muuttuu tai kone meinaa sammua niin siellä on ainakin vuoto.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Gip
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2017 08:48

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Gip »

Nuokin tuli testattua, olivat tiiviit.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Bensapumpun letkut ämpärissä kunnolla ja ehjät sekä oikeanlaista upotuksen kestävää letkua?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
miide31
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 13:14

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja miide31 »

Itellä 9-3 Aerossa oli evap venttiili paskana.itellä tehtiin myös nuo kaikki.mutta käyntiin sahaaminen viittaa evap venttiiliin
Gip
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2017 08:48

Re: P0171, liian laiha seos

Viesti Kirjoittaja Gip »

miide31 kirjoitti:Itellä 9-3 Aerossa oli evap venttiili paskana.itellä tehtiin myös nuo kaikki.mutta käyntiin sahaaminen viittaa evap venttiiliin

Vaihdoin viimein talviseisonnan jälkeen tuon evap-kikkareen. Näyttäisi siltä että ongelma ratkesi. Kiitos vinkistä!
Vastaa Viestiin