P0171, liian laiha seos
P0171, liian laiha seos
Moro,
kyseinen vikakoodi riivannut pidemmän aikaa, ja alkaa ideat olemaan aika lopussa.
Long term fuel trim siis tapissa alipaineella ajettaessa, sytyttää vikavalon.
Kulutuslukemat normaalin rajoissa.
Lisäksi bensapumpun vaihdon jälkeen ilmeni uusi vika; tankkauksen jälkeen startatessa saa jonkin aikaa sahata, lisäksi käynti on hyvinkin epätasaista. Torque näyttää tällöin, että lambda-arvo vaihtelee rajusti ollen välillä paljon miinuksella ja välistä plussalla.
Tähän mennessä vaihdettu ja korjattu:
-Uusi bensapumppu (Walbro 255lph)+bensanpaineensäädin+bensansuodatin
-Molemmat lambdat vaihdettu
-Tehty painetestejä, löytyi pari ahtovuotoa jotka korjattu
-Suuttimet putsattu
-Alipainepumpun ja imusarjan välinen alipaineletku vaihdettu
-Uusi imm
Autossa etanolisofta, Mitsu TD04-18T ja EV14-suuttimet.
kyseinen vikakoodi riivannut pidemmän aikaa, ja alkaa ideat olemaan aika lopussa.
Long term fuel trim siis tapissa alipaineella ajettaessa, sytyttää vikavalon.
Kulutuslukemat normaalin rajoissa.
Lisäksi bensapumpun vaihdon jälkeen ilmeni uusi vika; tankkauksen jälkeen startatessa saa jonkin aikaa sahata, lisäksi käynti on hyvinkin epätasaista. Torque näyttää tällöin, että lambda-arvo vaihtelee rajusti ollen välillä paljon miinuksella ja välistä plussalla.
Tähän mennessä vaihdettu ja korjattu:
-Uusi bensapumppu (Walbro 255lph)+bensanpaineensäädin+bensansuodatin
-Molemmat lambdat vaihdettu
-Tehty painetestejä, löytyi pari ahtovuotoa jotka korjattu
-Suuttimet putsattu
-Alipainepumpun ja imusarjan välinen alipaineletku vaihdettu
-Uusi imm
Autossa etanolisofta, Mitsu TD04-18T ja EV14-suuttimet.
Re: P0171, liian laiha seos
Mitenkä alipaineletkut?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: P0171, liian laiha seos
Todettu ehjiksi.tsaarela kirjoitti:Mitenkä alipaineletkut?
Re: P0171, liian laiha seos
Pakopuoli ( ahdinkin) tiivis lambdalle asti?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: P0171, liian laiha seos
miten suuttimet putsattu ja kävivätkö testipenkissä?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: P0171, liian laiha seos
Ahtimen tiiveydestä en voi satavarma olla, ainakin kompurapuoli on tiivis. Pakopuoli lambdalle vaikuttaa tiiviiltä.
Suuttimien putsaus tehtiin tyyliin ota käteen ja putsaa bräkleenillä, tankissa kävi myös sl-alcohol. En uskoisi boschilaisten vikaantuvan kahden vuoden käytön jälkeen. Eihän tämä tosin uskon asia ole.
Suuttimien putsaus tehtiin tyyliin ota käteen ja putsaa bräkleenillä, tankissa kävi myös sl-alcohol. En uskoisi boschilaisten vikaantuvan kahden vuoden käytön jälkeen. Eihän tämä tosin uskon asia ole.
Re: P0171, liian laiha seos
Mitenkäs suuttimien ja imusarjan väliset soviteholkit ja niiden o-renkaat? Jos tyhjäkäynnillä suuttimien juureen suihkuttaa esim. bräkleeniä niin muuttuuko tyhjäkäynti.. jos muuttuu tai kone meinaa sammua niin siellä on ainakin vuoto.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: P0171, liian laiha seos
Nuokin tuli testattua, olivat tiiviit.
Re: P0171, liian laiha seos
Bensapumpun letkut ämpärissä kunnolla ja ehjät sekä oikeanlaista upotuksen kestävää letkua?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: P0171, liian laiha seos
Itellä 9-3 Aerossa oli evap venttiili paskana.itellä tehtiin myös nuo kaikki.mutta käyntiin sahaaminen viittaa evap venttiiliin
Re: P0171, liian laiha seos
miide31 kirjoitti:Itellä 9-3 Aerossa oli evap venttiili paskana.itellä tehtiin myös nuo kaikki.mutta käyntiin sahaaminen viittaa evap venttiiliin
Vaihdoin viimein talviseisonnan jälkeen tuon evap-kikkareen. Näyttäisi siltä että ongelma ratkesi. Kiitos vinkistä!