Kannattaa olla tarkkana vieressä kun huoltamolle antaa auton öljynvaihtoon: itseltäni kiristivät vahingossa öljypropun liian tiukalle, ja öljypohja halkesi 3 cm matkalta.
Siinäpä menikin sitten 4 vrk ilman autoa, mutta hitsasivat kuitenkin alumiinisen öljypohjan kuntoon liikkeen piikkiin, ja antoivat vielä öljynvaihtovälin verran takuutakin. Suosittelin heille momenttiavaimeen investoimista
Hyvä että hitsasivat, minullakin hitsattiin ja hyvin on kestänyt. AVK:N mukaan yhteenaikaan noita tuli paljon korjattavaksi. Vakuutusyhtiöt kehittivät korjausmenetelmän kun piti niin monta korvata autokorjaamoiden vakuutuksesta.
Minulla siis hitsattiin AVK:n omalla pajalla.
Heillä on erikoistuttu tuohon. Auto mm. kallistetaan jigissä yön ajaksi kyljelleen ja hitsattava kohta puhdistetaan huolellisesti.
Momenttiavaimen tärkeyttä ja propun kokoa yritin aiemmin selittää tuolla erässä "öljypropputopicissa", mutta ei siitä enää sen enempää......
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Näin on käynyt myös isän ex-99:lle. Oli kiristetty proppu liian kireälle, ja halkesihan se.
Sitä sitten koitettiin ensiksi jollain liimalla??? korjata ja sitten sitä hitsattiin AVK:lla muttei siitä koskaan oikein peliä tullut.
Tämä tapahtui eräällä huoltoasemalla, joka on erikoistunut myös Saabiin, Meilahdessa Helsingissä...
MikkoA kirjoitti:Näin on käynyt myös isän ex-99:lle. Oli kiristetty proppu liian kireälle, ja halkesihan se.
Sitä sitten koitettiin ensiksi jollain liimalla??? korjata ja sitten sitä hitsattiin AVK:lla muttei siitä koskaan oikein peliä tullut.
Tämä tapahtui eräällä huoltoasemalla, joka on erikoistunut myös Saabiin, Meilahdessa Helsingissä...
Eikö ruvennut pitämään AVK:N hitsauksesta huolimatta? Minulle kehuivat, että yhtään hitsattua ei ole takaisin tuotu...
Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt, toivottavasti pitää jatkossakin.
MikkoA kirjoitti:Näin on käynyt myös isän ex-99:lle. Oli kiristetty proppu liian kireälle, ja halkesihan se.
Eikö ruvennut pitämään AVK:N hitsauksesta huolimatta? Minulle kehuivat, että yhtään hitsattua ei ole takaisin tuotu...
Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt, toivottavasti pitää jatkossakin.
Sanotaanko vaikka näin että PALJON parempihan siitä tuli kuin sillä liimalla fixattuna.
Ainakin mitä Torek-Autossa sitä katseltiin niin kyllähän sieltä öljyä valui. Ei paljon mutta kuitenkin. Epäiltiin että öljypohjan tyhjennys ja huuhtelu ei olisi oikein onnistunut. Eipä siinä kai auta silloin mitkään auton kallistelut ennen hitsausta.
Teemu kirjoitti:Ok, ilmeisesti ei ollut tosiaan puhdistus onnistunut hyvin. Puhtaaksi ja kuivaksihan se pitää öljysta saada muuten ei hitsaus onnistu.
Kurja homma, vuotaako öljyä paljonkin "vaihtovälillä"? Litroja vai desejä?
Kyllähän ne takuun antavat tolle hitsaukselle.
Öljyä vuosi pohjan rikkomisen jälkeen litroja. Itse asiassa niin paljon että liimaus piti suorittaa heti.
Hitsauksen jälkeen puhuttiin suuruusluokasta muutama desi/per öljynvaihtoväli. Eli ei tosiaankaan paljoa, mutta silti senverran että tuli parkkipaikat merkittyä.
Auto on tällähetkellä tutulla kakkosautona. Uskalsi ostaa vaikka muutama pieni vikakin autossa oli.
Eipä muuten tullut kyseltyä jälkeenpäin tuosta hitsauksesta AVK:lta. Kun auto ei enempää valunut, niin jätettiin asia vähän amatöörimaisesti hoitamatta...
MikkoA kirjoitti:
Eipä muuten tullut kyseltyä jälkeenpäin tuosta hitsauksesta AVK:lta. Kun auto ei enempää valunut, niin jätettiin asia vähän amatöörimaisesti hoitamatta...
On se kurjaa kun vie auton "ammattikorjaajalle" ja siellä se hajotetaan. Sais edes itse rikkoa oman autonsa..
Toisaalta jos itse sais ton öljypohjan halkin niin veikkaan että ainakin minua harmittais oma moka vielä enemmän
MikkoA kirjoitti:
On se kurjaa kun vie auton "ammattikorjaajalle" ja siellä se hajotetaan. Sais edes itse rikkoa oman autonsa..
Toisaalta jos itse sais ton öljypohjan halkin niin veikkaan että ainakin minua harmittais oma moka vielä enemmän
Todennäköisesti olisi tosiaan harmittanut kaksin verroin jos olisi itse tunaroinut...
Jälkikäteen olen usein harmitellut että olisi pitänyt vaan nostaa meteli tuosta öljypohjan hajoittamisesta. Mutta vahingosta viisastuu, ja nyt osaa jo tiettyjä korjaamoita täällä Stadissa varoa.
Mitäs siitä jos itse mokaa, ei tarvitse syyttää muita, pilata suhteita tai miettiä raaskiiko sitä mennä valittamaan (jota tietysti Suomalaiset harrastavat aivan liian vähän). :)