Siinäpä menikin sitten 4 vrk ilman autoa, mutta hitsasivat kuitenkin alumiinisen öljypohjan kuntoon liikkeen piikkiin, ja antoivat vielä öljynvaihtovälin verran takuutakin. Suosittelin heille momenttiavaimeen investoimista
900S öljynvaihto: öljypohja halkesi
900S öljynvaihto: öljypohja halkesi
Kannattaa olla tarkkana vieressä kun huoltamolle antaa auton öljynvaihtoon: itseltäni kiristivät vahingossa öljypropun liian tiukalle, ja öljypohja halkesi 3 cm matkalta.
Siinäpä menikin sitten 4 vrk ilman autoa, mutta hitsasivat kuitenkin alumiinisen öljypohjan kuntoon liikkeen piikkiin, ja antoivat vielä öljynvaihtovälin verran takuutakin. Suosittelin heille momenttiavaimeen investoimista
Siinäpä menikin sitten 4 vrk ilman autoa, mutta hitsasivat kuitenkin alumiinisen öljypohjan kuntoon liikkeen piikkiin, ja antoivat vielä öljynvaihtovälin verran takuutakin. Suosittelin heille momenttiavaimeen investoimista
Tästä minulla on valitettavasti kokemusta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5359
Ja ratkaisu ongelmaan:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5406
Hyvä että hitsasivat, minullakin hitsattiin ja hyvin on kestänyt. AVK:N mukaan yhteenaikaan noita tuli paljon korjattavaksi. Vakuutusyhtiöt kehittivät korjausmenetelmän kun piti niin monta korvata autokorjaamoiden vakuutuksesta.
Minulla siis hitsattiin AVK:n omalla pajalla.
Heillä on erikoistuttu tuohon. Auto mm. kallistetaan jigissä yön ajaksi kyljelleen ja hitsattava kohta puhdistetaan huolellisesti.
Momenttiavaimen tärkeyttä ja propun kokoa yritin aiemmin selittää tuolla erässä "öljypropputopicissa", mutta ei siitä enää sen enempää......
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5359
Ja ratkaisu ongelmaan:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5406
Hyvä että hitsasivat, minullakin hitsattiin ja hyvin on kestänyt. AVK:N mukaan yhteenaikaan noita tuli paljon korjattavaksi. Vakuutusyhtiöt kehittivät korjausmenetelmän kun piti niin monta korvata autokorjaamoiden vakuutuksesta.
Minulla siis hitsattiin AVK:n omalla pajalla.
Heillä on erikoistuttu tuohon. Auto mm. kallistetaan jigissä yön ajaksi kyljelleen ja hitsattava kohta puhdistetaan huolellisesti.
Momenttiavaimen tärkeyttä ja propun kokoa yritin aiemmin selittää tuolla erässä "öljypropputopicissa", mutta ei siitä enää sen enempää......
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Näin on käynyt myös isän ex-99:lle. Oli kiristetty proppu liian kireälle, ja halkesihan se.
Sitä sitten koitettiin ensiksi jollain liimalla??? korjata ja sitten sitä hitsattiin AVK:lla muttei siitä koskaan oikein peliä tullut.
Tämä tapahtui eräällä huoltoasemalla, joka on erikoistunut myös Saabiin, Meilahdessa Helsingissä...
Sitä sitten koitettiin ensiksi jollain liimalla??? korjata ja sitten sitä hitsattiin AVK:lla muttei siitä koskaan oikein peliä tullut.
Tämä tapahtui eräällä huoltoasemalla, joka on erikoistunut myös Saabiin, Meilahdessa Helsingissä...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Eikö ruvennut pitämään AVK:N hitsauksesta huolimatta? Minulle kehuivat, että yhtään hitsattua ei ole takaisin tuotu...MikkoA kirjoitti:Näin on käynyt myös isän ex-99:lle. Oli kiristetty proppu liian kireälle, ja halkesihan se.
Sitä sitten koitettiin ensiksi jollain liimalla??? korjata ja sitten sitä hitsattiin AVK:lla muttei siitä koskaan oikein peliä tullut.
Tämä tapahtui eräällä huoltoasemalla, joka on erikoistunut myös Saabiin, Meilahdessa Helsingissä...
Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt, toivottavasti pitää jatkossakin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Sanotaanko vaikka näin että PALJON parempihan siitä tuli kuin sillä liimalla fixattuna.Teemu kirjoitti:Eikö ruvennut pitämään AVK:N hitsauksesta huolimatta? Minulle kehuivat, että yhtään hitsattua ei ole takaisin tuotu...MikkoA kirjoitti:Näin on käynyt myös isän ex-99:lle. Oli kiristetty proppu liian kireälle, ja halkesihan se.
Sitä sitten koitettiin ensiksi jollain liimalla??? korjata ja sitten sitä hitsattiin AVK:lla muttei siitä koskaan oikein peliä tullut.
Tämä tapahtui eräällä huoltoasemalla, joka on erikoistunut myös Saabiin, Meilahdessa Helsingissä...
Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt, toivottavasti pitää jatkossakin.
Ainakin mitä Torek-Autossa sitä katseltiin niin kyllähän sieltä öljyä valui. Ei paljon mutta kuitenkin. Epäiltiin että öljypohjan tyhjennys ja huuhtelu ei olisi oikein onnistunut. Eipä siinä kai auta silloin mitkään auton kallistelut ennen hitsausta.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Ok, ilmeisesti ei ollut tosiaan puhdistus onnistunut hyvin. Puhtaaksi ja kuivaksihan se pitää öljysta saada muuten ei hitsaus onnistu.
Kurja homma, vuotaako öljyä paljonkin "vaihtovälillä"? Litroja vai desejä?
Kyllähän ne takuun antavat tolle hitsaukselle.
Kurja homma, vuotaako öljyä paljonkin "vaihtovälillä"? Litroja vai desejä?
Kyllähän ne takuun antavat tolle hitsaukselle.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Öljyä vuosi pohjan rikkomisen jälkeen litroja. Itse asiassa niin paljon että liimaus piti suorittaa heti.Teemu kirjoitti:Ok, ilmeisesti ei ollut tosiaan puhdistus onnistunut hyvin. Puhtaaksi ja kuivaksihan se pitää öljysta saada muuten ei hitsaus onnistu.
Kurja homma, vuotaako öljyä paljonkin "vaihtovälillä"? Litroja vai desejä?
Kyllähän ne takuun antavat tolle hitsaukselle.
Hitsauksen jälkeen puhuttiin suuruusluokasta muutama desi/per öljynvaihtoväli. Eli ei tosiaankaan paljoa, mutta silti senverran että tuli parkkipaikat merkittyä.
Auto on tällähetkellä tutulla kakkosautona. Uskalsi ostaa vaikka muutama pieni vikakin autossa oli.
Eipä muuten tullut kyseltyä jälkeenpäin tuosta hitsauksesta AVK:lta. Kun auto ei enempää valunut, niin jätettiin asia vähän amatöörimaisesti hoitamatta...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
On se kurjaa kun vie auton "ammattikorjaajalle" ja siellä se hajotetaan. Sais edes itse rikkoa oman autonsa..MikkoA kirjoitti:
Eipä muuten tullut kyseltyä jälkeenpäin tuosta hitsauksesta AVK:lta. Kun auto ei enempää valunut, niin jätettiin asia vähän amatöörimaisesti hoitamatta...
Toisaalta jos itse sais ton öljypohjan halkin niin veikkaan että ainakin minua harmittais oma moka vielä enemmän
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Todennäköisesti olisi tosiaan harmittanut kaksin verroin jos olisi itse tunaroinut...Teemu kirjoitti:On se kurjaa kun vie auton "ammattikorjaajalle" ja siellä se hajotetaan. Sais edes itse rikkoa oman autonsa..MikkoA kirjoitti:
Eipä muuten tullut kyseltyä jälkeenpäin tuosta hitsauksesta AVK:lta. Kun auto ei enempää valunut, niin jätettiin asia vähän amatöörimaisesti hoitamatta...
Toisaalta jos itse sais ton öljypohjan halkin niin veikkaan että ainakin minua harmittais oma moka vielä enemmän
Jälkikäteen olen usein harmitellut että olisi pitänyt vaan nostaa meteli tuosta öljypohjan hajoittamisesta. Mutta vahingosta viisastuu, ja nyt osaa jo tiettyjä korjaamoita täällä Stadissa varoa.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17