Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
On, ei oo näköjään vuotanu. Mahtoikohan se pikkuliru olla jostain muualta kotosin.
Onko niillä muuten ollu taipumusta jumitella auki/kiinni mikä vaikuttais kabiinin lämpöihin?
miksiköhän se piti tulla niihin viimeisiin satkuihin kun edellisetkin pelasi ilman ongelmia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Yleensä vuotaa läpi eli kenno/kabiini jää kylmäksi.
Vähän tätä epäilinkin, eli saatanpa ohittaa vielä ton vaikkei vuotaiskaan. Vähän tuntuu että jotain jumitusta siinä systeemissä on. Saa härnätä jonkin aikaa hana kuumalla että alkaa tulla kuumaa sisään. Sitten kun tulee jo liian kuumaa ja laskee lämpöä, tuleekin jo melko viileää ja taas kestää että tulee kuumaa (”vasteaika” on liian pitkä). Hifistelyksihän tää menee mutta pitäähän se nyt saada täydellisesti pelaamaan
Viimeksi muokannut maverick999, To Heinä 28, 2022 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin viimeisissä satkuissa jos kytkin polkimen tappi kuluu monesti se tekee sen että kytkin ottaa tosi alhaalta kiinni ja jos esim joku vanhempi mies henkilö ei paina kytkintä kylmänä ihan pohjaan ja vaihtaa vaihteen ja ku muutaman kerran karahtaa alkaa syncrot olla loppu, toinen asia mikä satkun laatikoita syö on pitkä vaihdekeppi jolla saahaan hyvä voima syncrojen karuuttamiseen Sinänsähän ne on aika lujia jos ajattelee missä käytössä monet satkut ovat. Itsekkin tiedän monta erittäin huonolla pidolla entisillä omistajilla ollutta yksilöä joissa on silti laatikko toiminut erinomaisesti. Satkussa on ne omat hienoutensa jota pitää varoa ja arvostaa auton ollessa jo museoiässä aika hyvä tuo alumiini teippi systeemi
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Pakko kyllä lisätä että varsinkin viimeisten satkujen laatikko on toimiessaan oikeat öljyt sisässä erittäin täsmällinen ja mukava käyttää, itse en ainakaan pidä ns soppakauha tyylisestä vaihteistosta jossa ei tunne mihin vaihde kolahtaa. Satkussa vaihteet menee suoraviivaisesti varsinkin kun keskitys ja säädöt on viimesen päälle kohdallaan
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
vanhemmistakin laatikoista saanee hyvän ku vaihtaa uudemmat kumit keppilinjaan
Luultavasti saa paremman, uudemmissa laatikoissa vaihdelaatikon sisäinen keskitys tekee siitä täsmällisemmän -87 eteenpäin. Ja varsinkin -91 eteenpäin kun tuli syncro muutoksia.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV