moottoriöljy propun kiristys momentti
moottoriöljy propun kiristys momentti
moi!saab 95 2.0 ng (a20nht)mikä on moottoriöljyn poistopropun kiristysmomentti?voiko tiivistettä käyttää uudestaan vai vaihdetaanko aina uusi?ensimmäinen öljynvaihto edessä.
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
vaikka tuolta:
https://saabwisonline.com/c13/9-5/2010/ ... ngine-oil/
Drain plug, tightening torque:
B205E, B235E: 25 Nm (19 lbf ft)
https://saabwisonline.com/c13/9-5/2010/ ... ngine-oil/
Drain plug, tightening torque:
B205E, B235E: 25 Nm (19 lbf ft)
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Mutta onko NGssä sama momentti? Enpä ole ikinä nähnyt, että proppua kiristettäisiin momenttiavaimella. Prikka kannattaa vaihtaa aina.
Eski
Eski
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Laitoit sitten og-femman momentit. Tosin tuossa uudemmassakin on tismalleen sama 25Nm ohjeissa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Itse vaihtelin aeroon n. kymmenen kertaa öljyt, enkä koskaan vaihtanut tuota tiivisteprikkaa, eikä koskaan vuotanut, mutta viime talvena laiskotti, vaihdatin öljyt öljypisteellä, vaihtoivat tuon prikan, jäi vuotamaan, eikä auttanut vaikka kiristinkin hiukan, nyt merkkailee, jota ei ole tehnyt ennen

Puhtaus on tärkeintä, eikä pyöritellä sitä proppua hietikossa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
No perskuta, Katoitko linkin mistä poimin? Kattelin kyllä 2010 vuosimallia. samalta vuosimallin sivuilta katsoin ensin dieselin momentit, jossa siis NG:n mottorin momentit, siinäkin oli sama 25Nm.
Ja maininta myös että vaihda prikka. Ei liene välttämätöntä uusia, mutta eipähän se mitään oikein maksa joten hyvähän se olisi vaihtaa samalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Kannattaa huomioida että sana prikka tarkoittanee tiivistettä. Nuita tiivisteitä on useammanlaisia ja osaa voi käyttää uusiksi ja osa taas sellaisia jotka puristuu kasaan ja osa sellaisia "kerta käyttöisiä" Itse olen suosinut proppu tiivisteenä joko kuparista tai fiber tiivistettä, uusinut olen satunnaisesti. Myös tuollaista muovi tiivistettä on tullut käytettyä. Noiden kasaan puristuvien kupari tiivisteiden uudelleen käyttö ei ole ollut toimiva ratkaisu, eikä myöskään noiden alumiinisten joissa on kumi tiivistys lisänä (usit).
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
WISonlinessä kyllä sanotaan, että 2010 NG9-5:lle on valittava 2011 vuosimalliksi.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Muistelisin että tiivisteenä on sellainen kokonaan kumia oleva tiiviste
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
99 gl on oikeassa.tiiviste on kokonaan kuminen,pitää ilmeisesti vaihtaa joka kerta.onkoha sitten se momentti 25 nm?
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Wisisstä un juuri tullut uus onlineversio, v2, jossa voi valita ng 2010.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: moottoriöljy propun kiristys momentti
Näyttäisi samalta, kuin 9-3 tiiviste. Motonetissa kumitiiviste maksaa euron ja vaihdoin uuteen, vaikka vanhakin näytti olevan ok. Kiristys on mainittu 25 Nm.
Tapana on noudattaa ohjeistettuja momentteja, säästyy yleensä monelta murheelta
