Ei ole tarvetta kierrättää. Kunhan tukkeutumisen aiheuttanut vika on korjattu niin sitten maantielle. Jos vikakoodi tulee kiihdytyksessä niin sitten sopivalla vikakoodinlukijalla vikakoodin nollaus lennosta.
Ei ole tarvetta kierrättää. Kunhan tukkeutumisen aiheuttanut vika on korjattu niin sitten maantielle. Jos vikakoodi tulee kiihdytyksessä niin sitten sopivalla vikakoodinlukijalla vikakoodin nollaus lennosta.
Tai DPF irti ja pesuun.
Varmaan laitetaan paikalleen n. 250 tkm ajettu hiukkassuodatin purkuautosta. Tuo nykyinen nähnyt maantietä yli 600 tkm verran.
Vai kannattaako ensin kokeilla tuota että ajossa kuittaa vikakoodia pois jos tulee ja ajaa vain?
Juu. Sen takia pitäisi saada auto liikkeelle ihan pintakaasulla ettei sitä tule ja samasta syystä tasaista ajoa (eli käytännössä maantietä) ettei tarvitse kiihdytellä.
Huimin Saab-tapaus, joka ajamalla tokeni oli ajettu niin tukkoon, että auto ei käytännössä jaksanut enää juurikaan kulkea. Siihen vaihdoin viallisen DPF:n lämpöanturin ja sen jälkeen ensimmäinen ajo hieman huijaamalla paineanturia, että sai polton alkamaan. Aluksi poltto onnistui ~500m, seuraavalla yrityksellä 1 km ja matka kokoajan piteni ja lopulta onnistui kunnolla. Samalla näki paine-eroarvosta kuinka suodatin puhdistui ja huomasin sen kulkupuolestakin.
Fordissa sama ilmiö, mutta ei sentään ollut niin tukossa ettei olisi jaksanut kulkea.