Pakkopoltto tech

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Eipä saa polttoa tehtyä kun ilmoittaa hiukkassuodattimen olevan tukossa.

Kuva

Mikä avuksi?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

auttaisko jos kävis hiukan rääkkäämässä kyläraitilla.

huomenna ois kuminpoltto tapahtuma tääl kivikyläs...kyl karsta irtoaa. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Tuha »

nalleolut kirjoitti:
Pe Elo 16, 2024 17:38
auttaisko jos kävis hiukan rääkkäämässä kyläraitilla.
Ei onnistu kun ajossa kierrokset nousee yli 2500 rpm, niin tulee vikakoodi: hiukkassuodatin tunkeutunut
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ei ole tarvetta kierrättää. Kunhan tukkeutumisen aiheuttanut vika on korjattu niin sitten maantielle. Jos vikakoodi tulee kiihdytyksessä niin sitten sopivalla vikakoodinlukijalla vikakoodin nollaus lennosta.

Tai DPF irti ja pesuun.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Tuha »

suorsa kirjoitti:
To Elo 22, 2024 14:23
Ei ole tarvetta kierrättää. Kunhan tukkeutumisen aiheuttanut vika on korjattu niin sitten maantielle. Jos vikakoodi tulee kiihdytyksessä niin sitten sopivalla vikakoodinlukijalla vikakoodin nollaus lennosta.

Tai DPF irti ja pesuun.
Varmaan laitetaan paikalleen n. 250 tkm ajettu hiukkassuodatin purkuautosta. Tuo nykyinen nähnyt maantietä yli 600 tkm verran.

Vai kannattaako ensin kokeilla tuota että ajossa kuittaa vikakoodia pois jos tulee ja ajaa vain?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Itse ainakin kokeilisin ihan ensiksi ajamalla. Eihän sen helpompaa korjausta olékaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Oliko siihen jotain kilometri määrää jolloin alkaa polttoa tekemään, vai riippuiko se useammasta asiasta?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Riippuu monesta asiasta, mutta kuvan tilanteessa aloittaa polton hyvin pian.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Aiheuttaako tuossa tuo paine sen vikakoodin, että hiukkassuodatin tukossa? Se on käynyt melkein kolmessakymmenessäkin tuon kuvan jälkeen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Juu. Sen takia pitäisi saada auto liikkeelle ihan pintakaasulla ettei sitä tule ja samasta syystä tasaista ajoa (eli käytännössä maantietä) ettei tarvitse kiihdytellä.

Huimin Saab-tapaus, joka ajamalla tokeni oli ajettu niin tukkoon, että auto ei käytännössä jaksanut enää juurikaan kulkea. Siihen vaihdoin viallisen DPF:n lämpöanturin ja sen jälkeen ensimmäinen ajo hieman huijaamalla paineanturia, että sai polton alkamaan. Aluksi poltto onnistui ~500m, seuraavalla yrityksellä 1 km ja matka kokoajan piteni ja lopulta onnistui kunnolla. Samalla näki paine-eroarvosta kuinka suodatin puhdistui ja huomasin sen kulkupuolestakin.

Fordissa sama ilmiö, mutta ei sentään ollut niin tukossa ettei olisi jaksanut kulkea.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin