Ei minusta helpompaa olekaan käynnistää kuin vain painaa jarrua ja start- nappulaa. Avaimet saa olla koko ajan taskussa, kun autoon sisällekin pääsee kunhan vain vetäisee oven kahvasta. Vielä ei sentää ovi itsekseen lennähdä aukiJP_Vette kirjoitti: ↑Ti Loka 15, 2024 13:21saa käyntiinki vain avaimesta ilman jarrun polkemista eikä joka käynnistyksen jälkeen tartte rämpätä kaistasekotusta pois päältä tai jotain start&stoppia. Joku adaptiivinen cruise ja muut kotkotukset ovat turhia. Mutta noista valoista täytyy kyllä mainita, että töissä ajan mk4 Octavialla ja on nää matriisivalot vaan jotain, mikä saa kaikki ilman tommosia olevat tuntumaan ankeilta.

Peräkontin luukku sen jo melkein tekee, kunhan vain komentaa napista.
Start/stopinkin otin kokonaan pois päältä VCDS:n avulla. Tarkemmin se on ikäänkuin toiminnassa, mutta ei käytä sitä. Sitten taas mukautuva vakionopeussäädin on paras varuste mitä minulla on nykyisessä autossa, mitä ei aiemmissa (Saabeissa) autoissa ole ollut

Sadetunnistintakaan ei ole aiemmin minulla ollut, mutta on sen toki Saabeihinkin saanut. Näistä varusteista en enää koskaan luovu.
Näitä "keyless-systeemejä" en nyt niin valtavasti olisi vailla, mutta sadetunnistin ja etenkin se adaptiivinen cruise on aivan ehdoton

Valot ovat sentään vielä perinteisemmät ksenonit, jotka ovat hyvät valot. Ne ovat myös adaptiiviset, mutta asetus ei ole päällä.
Syynä on apukaukovalot, koska heräte on suoraan ksenonien kaihtimen solenoidilta. Ohjauksen lisävaloille pystyy ottamaan korielektroniikan ohjausnastasta, joka koodataan lisävaloille. En ole sitä tehnyt, koska muiden kokemusten mukaan etukameran tunnistaessa vastaantulevaa autoa lisäkaukovalot tippuvat pois päältä turhan aikaisin. Tässä mielessä jotkin matriisi LED ajovalot olisivat varmaan melko mukavat.
No....seuraavaan autoon sitten ne
