Kläppi asennettu - kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Tuumer kirjoitti:
Happo kirjoitti:Tuohon poraamiseen ei välttämättä tarvitse mitään kovin pitkää poranterää. Itse nostin toisella tunkilla sopivasti tilaa poralle.
Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011
Köh köh, ujona kaverina uskaltaisin kuitenkin väittää että minä tuon tunkin tuohon apuun keksin... :lol:
Toista asennusta suoritettaessa menee jo "rutiinilla" ja voi keksiä urakkaa helpottavia toimintatapoja. Tosin olisihan tuo meidän porakin voinut olla pienempää mallia.

Nimimerkki: itse porasin 3mm sivuun :wink:
Annoin katsos sun hieman harjoitella omaan autoosi ensin :wink: Mulle menikin sitten ilman sen ihmeempiä viilauksia. Myönnettäköön, että asennus "ammattireiskan" kanssa oli helppoa.
Saab 9³
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Happo kirjoitti:
Tuumer kirjoitti:
Happo kirjoitti:Tuohon poraamiseen ei välttämättä tarvitse mitään kovin pitkää poranterää. Itse nostin toisella tunkilla sopivasti tilaa poralle.
Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011
Köh köh, ujona kaverina uskaltaisin kuitenkin väittää että minä tuon tunkin tuohon apuun keksin... :lol:
Toista asennusta suoritettaessa menee jo "rutiinilla" ja voi keksiä urakkaa helpottavia toimintatapoja. Tosin olisihan tuo meidän porakin voinut olla pienempää mallia.

Nimimerkki: itse porasin 3mm sivuun :wink:
Annoin katsos sun hieman harjoitella omaan autoosi ensin :wink: Mulle menikin sitten ilman sen ihmeempiä viilauksia. Myönnettäköön, että asennus "ammattireiskan" kanssa oli helppoa.
Aivan loistavia kuvia muuten, kummassa on ollut vika sinussa vai kamerassa :D
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

peinu kirjoitti: Ainii. Ja kommenttina glämbin erinomaiseuudesta: En ole vielä parempaan viriin tuhlannut rahaa. Miksei ne ole tollasia jo alunperin? Pitää varmaan vaihtaa kaikki osat pois missä lukee GM.
Miten sitä sitten autoa voisi viritellä ja parantaa jos auto olisi jo liian hyvä :wink:
Tuumer kirjoitti:Aivan loistavia kuvia muuten, kummassa on ollut vika sinussa vai kamerassa
Otinkin katsos sata kuvaa ja noi on ne onnistuneet :lol:
Saab 9³
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

joks kaikki klämpit meni?

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

elekee kääntäkö puukkoa haavassa...

tais kaikki klämpit mennä jo? viikon kun on lomilla, niin tietty silloin ne tulee myyntiin :(

joutuu kai tyytyy muihin. oliks sille abbotin sikahintaselle VRK:lle jotain muuta vaihtoehtoa?

:roll:
9-3 Coupe 2.0T
SN2770
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 20:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Toi kameran käyttö ahtaissa paikoissa ja mittauksen apuna on kyllä hyvä idea. Ei ole yksi eikä kaksi kertaan kun on yrittänyt käsikopelolla selvittää jonkin kiinnityselimen yksityiskohtia.

Aina näköjään tällä palstalla oppii uutta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: joks kaikki klämpit meni?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

9-3 Coupe kirjoitti: joutuu kai tyytyy muihin. oliks sille abbotin sikahintaselle VRK:lle jotain muuta vaihtoehtoa?

:roll:

Tuolta saa kans

http://www.mpperformance.com/
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

En halua vaikuttaa nillittäjältä, mutta onko kukaan pohtinut tai jopa selvittänyt tuon "klämpin" laillisuutta?

Mitä tapahtuu, jos lähteekin auto lapasesta vähän kovemmassa ajossa ja lentää viiden voltin kautta lepikkoon. No toki selviät hengissä Saabin loistavan turvallisuuden ansiosta, mutta entäs kun vahinkotarkastaja keksii The Klämpin? :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

qaw kirjoitti:En halua vaikuttaa nillittäjältä, mutta onko kukaan pohtinut tai jopa selvittänyt tuon "klämpin" laillisuutta?

Mitä tapahtuu, jos lähteekin auto lapasesta vähän kovemmassa ajossa ja lentää viiden voltin kautta lepikkoon. No toki selviät hengissä Saabin loistavan turvallisuuden ansiosta, mutta entäs kun vahinkotarkastaja keksii The Klämpin? :)
Tuskin se mitään vaikuttaa jos sen takia ei lähtenyt lapasesta, ja miksi se ton takia lähtiskään ;)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... b8a3dca95e

Mitähän tarkastaja koiranen tähän :?: :lol:
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

se93tbo kirjoitti:http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... b8a3dca95e

Mitähän tarkastaja koiranen tähän :?: :lol:
Ei kai se mitään sano, kun löytyykunnon tekniset piirustukset :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

http://genuinesaab.com/images/subframe.jpg

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

qaw kirjoitti:En halua vaikuttaa nillittäjältä, mutta onko kukaan pohtinut tai jopa selvittänyt tuon "klämpin" laillisuutta?

Mitä tapahtuu, jos lähteekin auto lapasesta vähän kovemmassa ajossa ja lentää viiden voltin kautta lepikkoon. No toki selviät hengissä Saabin loistavan turvallisuuden ansiosta, mutta entäs kun vahinkotarkastaja keksii The Klämpin? :)
En isommin asiaa ole pohtinut enkä selvääkään ole asiasta ottanut, mutta ainakaan katsastuksessa tuota ei ilmeisesti edes huomattu.

Jokainen laittaa ton omalla vastuullaan ja kärsii nahoissaan jos jotain seurauksia tulee kolarin jälkeen. Itse ainakin lähtisin vaikka käräjille tästä asiasta, koska tämä tuki ei heikennä alkuperäistä kiinnitystä vaan päin vastoin.
Eikös vakuutusyhtiön pidä todistaa, että nämä lisävarusteet ovat aiheuttaneet onnettomuuden eikä pelkkä lisävarusteen asennus riitä korvauksen eväämiseen?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:Loistavaa "Happo" :D

Meikäläiseltä jäänyt laiskuuttani :oops: asennuskuvasarja ottamatta. Tuohan on varsin erinomainen vihje tuo toisen tunkin käyttö, ei kyllä itselle tullut edes mieleen.

Mukavaa kuulla, ettei ole pettyneitä Saabisteja.
Joo, minäkin odotan hartaasti tekemääsi uutta clämppierää, jotta päästään tekemään clämppikauppojaKuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti:Kuva
Ööh... tarkoittaako toi "smilie" sitä, että juotat mut kaupanteon jälkeen känniin... :lol: :lol:

Eilen loppui suojakaasu kun pistin hitsaten noita tukitankoja. P....kele kun taas jäi kesken. Viimeksi tuli tauko kun hajosi koko hitsauskone.
No, jospa sitä huomenna saisi loput hitsattua.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

onnettomuustilanteessa on vakutuusyhtiö todistettava että jokin osa on vaikuttanut onnetomuuden syntyyn. Vähän sama kun virilastulla ajetussa kolarissa täytyy todistaa että lastulla on suorayhteys kolariin esim huikea ylinopeus joka on kovempi kuin valmistajan ilmoittama suoritusarvo.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

qaw kirjoitti:En halua vaikuttaa nillittäjältä, mutta onko kukaan pohtinut tai jopa selvittänyt tuon "klämpin" laillisuutta?
Mitä tapahtuu, jos lähteekin auto lapasesta vähän kovemmassa ajossa ja lentää viiden voltin kautta lepikkoon. No toki selviät hengissä Saabin loistavan turvallisuuden ansiosta, mutta entäs kun vahinkotarkastaja keksii The Klämpin? :)
Minusta 9-3:n vakioalusta on sellainen keksintö, että sillä menee takuulla lepikkoon, jos ei sille tee jotain

Oma 9-3 on nyt puslienvaihdossa PCS:llä ja samalla laitetaan tuo klämppikin paikalleen. Oli sitten alapallokin mennyt väljäksi, että tuleepa uutta tukivarttakin sitten samaan syssyyn. Niin ja vetoakselin holkki...

Eski
Vastaa Viestiin