lämpö nousee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Suola syö syylärin ulkopuolelta ja kattilakivi tukkii sisältä.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

lucaf kirjoitti:viime kesänä ostin lähes uuden syylärin ysiysiin, vain hetken autossa kiinni ollut. nyt talven jälkeen on ihan vihertävä jo, näyttää kun olis useamman vuoden vanha. höh.
kupari syyläri vihertyy aina aika pian :( . en tiedä voiko sitä edes oikeen millään estää :?

alumiininen pysyy paljon kauemmin paremman näköisenä. ja kyllä siinäkin riittää täysin jäähdytys teho, ainakin tuossa viritetyssä T16 on riittänyt... eli voin suositella alumiinista
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

mulla taitaa tossa 2,1:ssa olla se alumiininen, ei nimittäin ole mennyt miksikään ja varmaanki orkkis. 8O Pitääpi siis hommata sellainen, jos tarvii vaihdella, vielä ei kylläkään oireita. :?
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niinpä taitaa olla mullakin , ja mä kun luulin , et sen kunto on mun pesusta kiinni.
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Kyllä korjaantu lämpö-ongelmat kun vaihdoin uuden syylarin.
Ostin motonetistä ja se kävi heittämällä paikalleen.
Flektin kiinnitysreikiä oli pari vähemmän kuin alkuperäsessä, mutta kyllä se neljälläkin ruuvilla pysyy.
Vanha syylari olikin niin hapan, että sen voi rutistella käsin kasaan ja laittaa biojätteisiin :D
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

edsel58 kirjoitti:Kyllä korjaantu lämpö-ongelmat kun vaihdoin uuden syylarin.
Ostin motonetistä ja se kävi heittämällä paikalleen.
Flektin kiinnitysreikiä oli pari vähemmän kuin alkuperäsessä, mutta kyllä se neljälläkin ruuvilla pysyy.

hyvä että tuli kuntoon!
oliko motonetin alumiininen vai kuparinen? minkä merkkinen?
kuinka monella ruuvilla sulla sitten flekti pitäisi olla kiinni? mulla on ainaki vaan kahdella, eikä kuuluisi edes enempää olla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Jaahas.. no ei vissiin auta muu kun investoida uusi syyläri... :? Mulla kyllä meinaa osittain lähtee "rivat" irti siitä syyläristä. Lähtee kohta varmaan ihan "nauhana" irti. :(

Alkuperäisestä lähti ihan kunnolla irti... meni flektin väliin ja ihmeteltiin että mikä siinä flektissä oikeen "pörisee"!!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

mikkoimp kirjoitti:
edsel58 kirjoitti:Kyllä korjaantu lämpö-ongelmat kun vaihdoin uuden syylarin.
Ostin motonetistä ja se kävi heittämällä paikalleen.
Flektin kiinnitysreikiä oli pari vähemmän kuin alkuperäsessä, mutta kyllä se neljälläkin ruuvilla pysyy.

hyvä että tuli kuntoon!
oliko motonetin alumiininen vai kuparinen? minkä merkkinen?
kuinka monella ruuvilla sulla sitten flekti pitäisi olla kiinni? mulla on ainaki vaan kahdella, eikä kuuluisi edes enempää olla...
mulla toimi just niinkuin edsel58:lla
Oli aluumininen ja puuttui pari kiinityskohtaa
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin kiva kuulla , että edsel58 saabi tuli kuntoon .
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Se motonetin oli alumiinia ja sivut muovia(kaikee ne keksii).
Merkki nissens.
Kyllä mulla se flekti oli alunperin kuudella ruuvilla kiinni.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eräs syylärikorjaaja sanoi, että noita kuparisia pystyy korjaamaan jos vuotaa, mutta jos ne rivotukset alkavat irtoilemaan pilleistä, silloin syyläri on entinen. Muovipäätyisiä ei pysty juuri korjaamaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin