Mitäs sain rikottua? Ratkaistu!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko mahdollista nauhoittaa ääntä meidän analysoitavaksemme? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Periaatteessa, onhan nokiassani sanelukone, käynkin heti nauhoittamassa :)

edit: mutta nauhoituksesta kuuluu pelkkää aaltoilevaa huminaa, ei ole suunniteltu tähän käyttöön tuo laite ei :(
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

se venttiilikupin halkeama on todella hieno, kannattaa katsoa tarkemmin.
kerran olen moisen nähnyt ja senkin huomasi suurennuslasilla, hiuksen hieno halkeama kupin sisäpuolella.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ahaa, eli joudun irroittamaan mokomat, onnistuuko operaatio kenties seuraavasti :

-Nokkapyörä huits pois
-Nokka-akseli huits pois
-Kupit Magneetilla tms. ylös
-Tarkastelua
-Ja sama toisinpäin kasatessa, ettei kantta tarvi irroittaa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kutakuinkin noin.. Kannatta kokeilla nippusiteillä sitoa ketju nokkapyörään kiinni, joskos jako pysyisi paikallaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jätin mainitsematta, mutta selvähän se, yhden kansiremontin tehneenä ymmärrän asian tärkeyden :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Niinkuin Dreikki jo sanoi niin se halkeama on tosi pien päälle päin, mutta sisäpuolella voi oottaa isokii monttu. Oon kuullu sellastakii huhua et nois ois venttiilin varret vääntyny helpost.
900 S -90
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eli vika nyt lienee kuitenkin kannessa? :roll:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mitäs jos vain heittäisin toisen kannen siihen, kun ylimääräinen löytyy, yks tuttu tosin mainitsi, että kyttäautossa saattaa olla eri nokka, joten pitäisikö se vaihtaa tuohon toiseen paikalleen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Mitäs sain rikottua?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:Elikäs kyttäauto alkoi oireilemaan, nappasin rivakan lähdön, tosin en paikaltani, vaan pikkuvauhdista, vaihde ykkönen, kaasua reippaasti, auto läks eteenpäin, mutta kuurui RÄKS, sen jälkeen alkoi dieselmäinen venttiilien naputus tai paremminkin raksutus, ääni häipyi jossain vaiheessa hidasta paluutani (7km) kotiin, mikään konehuoneessa ei vuoda, eikä ole irti, veikkauksia?

edit: vaihteisto pelaa hyvin, kytkin myös, vääntöä katosi ehkä karvan verran, sanokaa ettei kansihommaa kummempaa, sellainen kun löytyy varaosamotista...
Mä taidan olla eräänlainen Midas; kaikki Saabit joihin kosketan muuttuvat romuiksi :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eihän tuo romuksi muuttunut, vaan dieseliksi, lukuuntottamatta savua, jota ei ole ja sitä, että syö vielä bensaa (en kyllä ole dieseliä kokeillut vielä...) :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eipä toki, oli pakko vain mainita kun tässä erinäisten saabien moottorimurheiden keskellä pyöriskelen :D

Ja ehjänä lähti multa :wink:
Muttamutta, mittaapa ne puristukset ja joku viisaampi neuvokoon kuinka b-koneen ajoitus tarkistetaan/laitetaan kohdalleen.

Jos ei muu auta niin naftaa vaan tankkiin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mutta naftan myöta alkaa savustus :(

Edit: ehkäpä tämä onkin joku saabin diesel-prototyyppi.. ja me rikoimme sen bensalla :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eihän se pata vaan ollut näitä "petrooli" patoja.
Näitäkin kun joskus oli liikenteessä..!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ei kyllä tämä pata vaikuttaisi joltain non-petrolta kun pieksee tuon mun valkoisen kiihtyvyys ja kulkupuolella 6-0
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin